Toon posts:

AMD2 DDR2 Athlon?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude MoBo is stuk MSI Combo 512 Mb + Athlon 2000XP

Ik wil een ander MoBo aanschaffen ik denk aan Asus M2NPV-VM met een AMD Athlon 3500/3800
en OZC geheugen 2x512 Mb 6400 800 Mhz.
Ik gebruik het systeem o.a.voor Pinnacle Studio 9/9+/10/10+ en dus geen spellen.
Ik was met het vorige systeem wel tevreden het werkte goed en als ik het goed begrijp zou het nieuwe systeem nog sneller zijn?Ik zie van het Intel systeem af van wege hoge prijs.
Is er iemend die met het bovenstaande ervaring heeft?

Met vr.gr.GJG

• michaelvt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 23:45

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:26:
Mijn oude MoBo is stuk MSI Combo 512 Mb + Athlon 2000XP

Ik wil een ander MoBo aanschaffen ik denk aan Asus M2NPV-VM met een AMD Athlon 3500/3800
en OZC geheugen 2x512 Mb 6400 800 Mhz.
Ik gebruik het systeem o.a.voor Pinnacle Studio 9/9+/10/10+ en dus geen spellen.
Ik was met het vorige systeem wel tevreden het werkte goed en als ik het goed begrijp zou het nieuwe systeem nog sneller zijn?Ik zie van het Intel systeem af van wege hoge prijs.

Met vr.gr.GJG
geen ervaring mee, maar misschien een x2 3800+? lekker dual-core werken :)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:24
Je zou ook iets langer door kunnen sparen en gaan voor een Intel C2D E6300/6400. Zeker met videobewerking hebben deze CPU's een flinke meerwaarde. Moederbord en geheugen kosten ongeveer hetzelfde

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Inderdaad, een Core 2 Duo moederbord is een hele verbetering tov een AM2 moederbord :)

[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 29-10-2006 14:41 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Outerspace schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:41:
Inderdaad, een Core 2 Duo moederbord is een hele verbetering tov een AM2 moederbord :)
omderbouwing?
Moederbord en geheugen kosten ongeveer hetzelfde
geheugen klopt
maar mobo niet, vergelijkbare iig niet, met intel kom je niet lager dan een P965 voor 100 euro als je een acceptabel mobo wil, maar bij AMD kan je ze al vanaf 50 euro vinden, zoals een MSI met Nvidia 550 chipset.
asrock niet meegerekend, maar (no flame intended) als je lange dagen maakt, lijkt me iets meer uitgeven toch wenselijk(en jah ik weet asrock is prima :))

on topic: 2 GB lijkt me toch wel nodig, maar verder is het prime, misschien een X2?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT is een en al ervaringen. In geval van wat je hier post weet ik dat zeker omdat ik nota bene zelf niet al te lang geleden een M2NPV-VM gekocht heb met X2 3800+ en een en ander daarover geschreven heb 8)7

Zie ook de QVL van Asus voor geheugen e.d. (Asus borden zijn ranzig wat betreft compatibility).

GoT is er niet voor algemene "wat moet ik kopen?" of "hoe is dit systeem?" vragen. GoT is er voor de detailvragen waar je met eigen inzet niet uit kunt komen. Aangezien je nog geen ervaringen gevonden hebt voor deze onderdelen, terwijl ze er zeker zijn op GoT kan ik niet anders constateren dan dat je die eigen inzet nog niet geleverd hebt. Begin daar eens mee :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.