Toon posts:

volledig defragmenteren van mijn C schijf lukt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik ontdekt dat ik mijn C drive niet volledig kan defragmenteren. Wel ik kan hem eigenlijk wel defragmenteren, maar na ongeveer 12% zegt hij klaar te zijn met het defragmenteren. Maar telkens ik een analyse doe vertelt hij me dat het aan te raden is om mijn schijf te defragmenteren. Wat ook duidelijk te zien is aan al de rode balkjes... Ik heb een schijfcontrole gedaan maar daar kwam niets uit... Iemand? Ik gebruik XP en mijn HD is een seagate 160 gb

thx in advance

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hoe vol zit de c partitie?

Oja, zet voordat je gaat defragmenteren even de pagefile op een andere partitie (dus geen pagefile op de C), en leeg je tmp, temp en cache mapjes.

[ Voor 74% gewijzigd door maratropa op 29-10-2006 14:10 ]

specs

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Gooi hem eens in een andere PC. Dan kan die ook bestanden defragmenteren die anders ingebruik zijn. :)

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

idd, misschien kun je proberen de schijf zo leeg mogelijk te maken voordat je defragmenteert.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer eens te defragmenteren in veilige modus. Dan weet je zeker dat er niet nog een berg progs op de achtergrond draaien die voorkomen dat je helemaal kunt defraggen.

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-02 16:22
Ik had dat probleem toen ik de indexing service aan had staan. 1 van de indexen was corrupt. Met chkdsk wilde hij deze ook niet goed repareren. Hij zei wel dat hij het had gedaan, maar de volgende keer was de index weer niet goed. Ik heb de indexing service uitgezet en een nieuwe chkdsk gerund. Index files gewist en daarna werkte de defrag wel. NB de schijf moet wel nog behoorlijk wat vrije ruimte hebben.

"That was left handed..." - JJH

Verwijderd

Topicstarter
Jouke74 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:17:
Ik had dat probleem toen ik de indexing service aan had staan. 1 van de indexen was corrupt. Met chkdsk wilde hij deze ook niet goed repareren. Hij zei wel dat hij het had gedaan, maar de volgende keer was de index weer niet goed. Ik heb de indexing service uitgezet en een nieuwe chkdsk gerund. Index files gewist en daarna werkte de defrag wel. NB de schijf moet wel nog behoorlijk wat vrije ruimte hebben.
euhm ok lijkt wel een leuk idee, alleen weet ik niet hoe je dit uitvoert...
mijn C partitie van 40 gig staat ongeveer voor de helft vol. Het lukte pakweg een 2 weken geleden wel nog. Toen stond de schijf voor zon 80% vol, daarna stond door het downloaden van allerlei stuff de c bijna volledig vol. Toen ik al het gedownloade stuff weggeschreven had en wilde defragmenteren had ik dit voor.

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Als je klaar bent met defragmenteren dan staat er volgens mij bij welke bestanden nog gefragmenteerd zijn. Misschien dat je die bestanden er dan een keer opnieuw op kan zetten door ze even op een andere partitie te zetten.

[ Voor 53% gewijzigd door MRCL op 29-10-2006 19:55 ]

Pagina: 1