Toon posts:

Hoe RJ 45 splitter met 2 computers gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 333 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Naar mijn kamer loopt 1 kabel voor internet vanuit de router beneden, 2e kabel er bij is geen mogelijkheid, ik wil nu 2 computers er op aansluiten, daarvoor heb ik dus een RJ 45 splitter nodig die eigenlijks alleen voor ISDN is. Nu weet ik dat je dat beter niet kan doen 2 computers op een kabel vanaf de router maar tot hoe ver kan dat gaan?
Kan ik bijv. MSN aanlaten en alle downloads stop zet wanneer ik op de andere computer ga en dan op die compuet wat dingen download?
Alvast bedankt.

Edit: het gaat om deze:
Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/3803/rj45splittergf9.png

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 14:08 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Je zou van 1 UTP kabel ook 2 kunnen maken. Dr was ooit eens een linkje naar zo'n handleiding hoe dat moet (van de user euss Erkens ;) dacht ik). Want je hebt eigenlijk maar 4 draadjes van de 8 nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 29-10-2006 14:14 ]

Verwijderd

Staat allemaal in de FAQ Netwerken: FAQ - Netwerken :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 14:09 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:39

ThunderNet

Flits!

Of je zet er een switch achter, naar mijn idee de enige juiste en goede oplossing :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:12

ralpje

Deugpopje

Of je plaatst gewoon een el-cheapo switchje aan het eind van die kabel? Die krengen zijn tegenwoordig volgens mij niet eens duurder meer dan zo'n splitter :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je zou ook gewoon een switch kunnen aansluiten, kost een tientje, scheelt een hoop gepruts.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:33

heuveltje

KoelkastFilosoof

Waarom niet een tientje(of 2) uitgeven voor een switch of oude hub?
veel gemakkelijker dan kloten met kabels in en uittrekken, en ook stukken minder storingsgevoelig

LOL moet echt eens sneller typen

[ Voor 10% gewijzigd door heuveltje op 29-10-2006 14:10 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Dus dat ik bij de router de ene weg haal en dan er 2 nieuwe opzet, en dan de zelfde kleuren boven ook 2? Maar daar heb je toch een krimptang ofzo voor nodig?

Oke ik ga niet klooien met stekkertjes.
Maar wat als ik het nou wel met splitter doe, tot hoever kan ik gaan?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 14:11 ]

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 19:37

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Je kan dan gewoon niet met 2 pc's tegelijk op internet. Heeft dus weinig zin.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:10:
Dus dat ik bij de router de ene weg haal en dan er 2 nieuwe opzet, en dan de zelfde kleuren boven ook 2? Maar daar heb je toch een krimptang ofzo voor nodig?

Oke ik ga niet klooien met stekkertjes.
Maar wat als ik het nou wel met splitter doe, tot hoever kan ik gaan?
er staat een hele simpele oplossing in die posts boven de jouwe. waarbij géén geklooi met de krimptang

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-03 13:21

Tijntje

Hello?!

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:46

Chakotay

Lick here to continue

Om ook nog een direct antwoord te geven op de vraag uit de topicstart:
an ik bijv. MSN aanlaten en alle downloads stop zet wanneer ik op de andere computer ga en dan op die compuet wat dingen download?
Het antwoord staat eigenlijk al in de text bij het plaatje: nee. Deze manier is bruikbaar om 2 pc's van netwerk te voorzien, maar alleen als er maar 1 tegelijk gebruikt word. Op deze manier worden namelijk alleen fysiek de kabeltjes gesplitst, waardoor alle signalen dward door elkaar heen gaan lopen als deze van 2 kanten tegelijk komen.

Als je persé geen hub/switchje wilt kan je beter de hele kabel splitsen, maar een cheapo hub/switchje is een veel nettere oplossing :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-03 20:03
pricewatch: Conceptronic NTW SWI 8 P. Switch 10/100

14 Euro..

beter dan zo splitertje :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp, ik ga zeker zien voor een switch, bij de plaatselijke computerhandel maar 13,50.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het ook een switch/router voor ADSL mogen zijn? of is dit hetzelfde als kabel internet?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 18:29
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:07:
Zou het ook een switch/router voor ADSL mogen zijn? of is dit hetzelfde als kabel internet?
Aangezien je router beneden staat heb je geen router nodig, maar een switch. Op een switch staat nooit dat deze alleen voor ADSL of kabelinternet is. Gewoon een switch halen dus :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wanneer bij jouw plaatselijke computerhandel de router goedkoper is dan de switch, kun je die ook prima nemen. Wel even zorgen dat je DHCP uitschakelt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik zie nog wel even, bedankt voor jullie hulp.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-03 20:54

Edgarz

Tweako-active since1986

CodeCaster schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 23:42:
Wanneer bij jouw plaatselijke computerhandel de router goedkoper is dan de switch, kun je die ook prima nemen. Wel even zorgen dat je DHCP uitschakelt.
Van die plaatselijke handelaar wil ik graag het adres dan :)

Ja, een adsl/kabel router kun je ook neerzetten. Een router is deels een switch. Maar het is een wel erg zware oplossing terwijl je met een switch van een tientje al klaar bent...Een beetje te vergelijken met de aanschaf van een Hummer voor de dagelijkse boodschappen in de buurtwinkel 100m verder op (gezin 2 pers.) O-)

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dit kan gewoon zijn ook standaard oplossingen voor want inderdaad voor cat 5 heb je maar 2 aderparen nodig. Voor bedrijven is er zelfs een standaard systeem waarbij je door inserts van een wall mount te verwisselen de verbindingssoort wijzigt. Vergeet niet een switch erbij kost ook weer stroom en zelfs die paar watt is veel op jaarbasis. Plus niet nodig.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1