[CoD] Multiplayer geeft BSOD zonder tekst*

Pagina: 1
Acties:

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11 14:14
Beste tweakers,

Ik ben recent met een probleem geconfronteerd. Een spel die het voorheen zonder problemen deed, doet het niet meer zoals gewenst. Geregeld krijg ik tijdens het spelen crashes, en dan bedoel ik een echte crash (BSOD,blauwe scherm) die ertoe leidt dat de computer gereboot moet worden. Normaal gesproken staat er een text bij en kun je zien wat het probleem is, jammergenoeg staat er in dit geval gewoon niks op het scherm. Dus een blauwe lege scherm krijg je dan. Laatst kreeg ik een crash waarbij het geluid een klein beetje bleef doorspelen, en krakende geluidjes maakte.

Ik ben dit probleem alleen tegengekomen tijdens het spelen van Codmp, wat ik overigens een jaar zonder problemen met mijn huidige computer heb kunnen doen. Spellen zoals Company of Heroes, FEAR doen het wel gewoon goed in single player. Dus het zit hem in het spelen online! Ik speel overigens alleen Cod online.

Wat ik overigens wel kan, is het spelen in servers met weinig spelers.Maar zodra ik een server join met 30 spelers dan weet ik dat hij gaat crashen. Spelen in een server met 10 man lukt best.

Wat heb ik al gedaan? Ik heb mijn firewall en virusscanner weggedaan, het probleem bleef. Mijn internet aangesloten op de onboard netwerkkaart ipv de netwerkkaart die ik normaal gebruik voor internet, geen resultaat. Alle drivers heb ik geupdate, dus moederbord, nforce, audio enz. Verder heb ik verschillende versies van catalyst gebruikt inclusief versies die vroeger wel werkten, werkt ook niet. Ik heb punkbuster geupdate, maar is niet de oplossing. Ik heb verder vele forum's doorgespit om een oplosing te zoeken dus inclusief die van punkbuster + FAQ. Ik heb vernomen dat tientallen mensen hetzelfde probleem zijn tegengekomen. Er wordt gesteld dat het een probleem is met punkbuster in combinatie met bepaalde hardware of software maar wat het precies is kan niemand zeggen. Wel konden sommigen het probleem oplossen door een nvidia kaart te nemen :? . Ik heb overigens 12 uur lang memtest gedraaid, helemaal clean! Ik heb de onboard geluidskaart van mijn mobo geinstalleerd en daarmee gespeelt, opnieuw crash!

Mijn systeem:
Windows xp sp2 met alle kritieke updates
Asus a8n-e
creative audigy 2
ati x800xt
amd 3500 venice
Coolermaster 450 watt

Load temps ati x800xt 500/500 nooit overgeclockt: 77 graden volgens catalyst en ati tool, volgens speedfan minder ( 51 graden) maar dat vertrouw ik niet zo.
Load temps cpu: max 58 graden gemeten met speedfan onder full load met ati tool 3d renderer. Die blijft overigens gewoon stabiel. Ook 3d mark 06 draait gewoon stabiel met een juiste score, weet niet meer hoeveel maar het was goed. 3d mark 05 gaf in ieder geval een score van bovend e 6000 dus dat zit wel goed.

450 watt Coolermaster, gemeten waarden volgens speedfan:
vcore: 1,41
3,3 v: 3,31
5 v: 4,97 <> 5
12 v: 11,9<> 12,01

Wat ik vermoedt, is dat het ligt aan Punkbuster. Wat ook zou kunnen, is dat de computer zich uitschakelt omdat de cpu te warm wordt :?, maar hij geeft ook BSOD's wanneer ik net ben verbonden. Op dat moment zou de computer niet warm moeten zijn... Andere dingen zou ik niet kunnen noemen. Wel zou ik kunnen proberen om de kritieke updates van sp2 te verwijderen en te kijken of het dan beter gaat :/ .

Nou... hebben andere mensen nog suggesties? Misschien zijn jullie dit probleem ook tegengekomen en weten jullie de oplossing... ik ben benieuwd, maar heb weinig hoop :'( .

• The Mystic
Vandaag kreeg ik het dus weer. Een regelrechte crash, ik was aan het begin van een nieuwe level. Kreeg geen foutmelding alleen maar een blauwe scherm. Het geluid stutterde even na, zo van phfhft...phfhfht...pdfgdt...psstttrtyrytty. Klaar! Echt super irritant probleem dit.

• The Mystic
Nou ok misschien een beetje oud maar toch wilde ik een bericht plaatsen in dit topic voor mensen met mogelijk dezelfde problemen. Mijn probleem is naar alle waarschijnlijkheid een driver probleem waar op dit moment nog geen oplosing voor is gevonden (deze error krijg ik dus ook in de vent viewer na elke crash) :'( . Zie hier:
https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894

737-23733: ATI2MTAG error message appears in Event Viewer stating "I2C return failed"

The information in this article applies to the following configuration(s):
Catalyst Display Driver 6.10
Radeon® X1900 series
Radeon® X1800 series
Radeon® X1600 series
Radeon® X1300 series
Windows XP Professional
Windows XP Home Edition
Windows XP Media Center Edition
Symptoms:
On some systems, an "ati2mtag" Event Viewer error may appear under the System log.

With the system started, open the Control Panel and select Administrative Tools. When in Event Viewer, notice that an error message pertaining to the ati2mtag will appear under System. The description indicates that "I2c return failed".

Solution:
Currently there is no solution.

ATI Customer Care has been advised of this issue and is investigating. Any updates will be published when they become available.See Complete Answer ->

Ok edit: driver 6.11 is mijn redding na maanden.

[ Voor 61% gewijzigd door The Mystic op 17-11-2006 02:25 ]