Toon posts:

Game PC € 580

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een nieuwe pc kopen en hen dit zelf samengesteld:

Behuizing: X-Gear Mundo XM300K € 28,07
Fans: Arctic AF8025 2X € 5,12
Moederbord: Asrock ALiveNF4G-DVI € 60,71
Processor: AMD Athlon 64 X2 3600+ € 132,79
Geheugen: Twinmos DDR2 533MHz 512MB 2X € 101,92
Harddisk: Maxtor Diamondmax 10 160GB € 55,20
GPU: Sparkle GeForce 7600GT 256MB € 135,03
DVD: Samsung SH-D162C € 15,59

Ik heb dit bij azerty samnegesteld. Weten jullie hier nog aanpassingen op? Thnx.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:18
Zit er in die kast al een voeding? Als dat zo is, dan zou ik het niet doen, want €28 voor kast + voeding kan nooit veel soeps zijn.

The devil is in the details.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat zijn je eisen? Wil je alles op high gaan spelen? Of is minder voldoende? Wat doe je er nog meer mee? Waar twijfel je aan en waarom heb je de componenten gekozen die je nu in je lijstje hebt staan? Ik kan wel aanpassingen verzinnen, maar wellicht heb je niet zulke hoge eisen en voldoet dit systeem wel voor je.
Ik vind dit niet echt een game pc, maar meer een budget pc waar ook een game op gespeeld kan worden. Als je een "echte" game pc wilt, zul je wat meer uit moeten geven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een pc waar ik alle nieuwe games van dit moment op kan spelen, maar dat hoeft niet op high. Medium is genoeg

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan mn dvd eruithalen, die heb ik nog maar dat leek me een heel gedoe om dat ding er zonder stuurprogramma in te zetten + de driver. Dan heb ik nu een Aspire X-Gear + 420 Watt voor € 62,75. Ziet er nog mooier uit ook. Totaal wordt dan € 597,47 dus moet ik dan nog even wachten (3 dagen :p)

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat is je budget? Wat wil je maximaal uitgeven? Het bedrag wat je nu hebt? Of mag het wat meer zijn? In dat geval zou ik er namelijk een C2D E6300 icm een MSI P965 Neo-F inzetten.

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 09:41
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:09:
Ik kan mn dvd eruithalen, die heb ik nog maar dat leek me een heel gedoe om dat ding er zonder stuurprogramma in te zetten + de driver. Dan heb ik nu een Aspire X-Gear + 420 Watt voor € 62,75. Ziet er nog mooier uit ook. Totaal wordt dan € 597,47 dus moet ik dan nog even wachten (3 dagen :p)
Ik zou eerder een amd single core nemen. 3500+ of hoger.

• michaelvt
  • Laatst online: 13:04

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Ik heb hier dus ook zon aspire kast staan, serieus, dat is echt een C merk voeding. Het is nog net geen q-tec. Als ik jou was zou ik even doorsparen en een antec sonata II kopen, daar zit wel een goede voeding in ;)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
RoD schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:10:
Wat is je budget? Wat wil je maximaal uitgeven? Het bedrag wat je nu hebt? Of mag het wat meer zijn? In dat geval zou ik er namelijk een C2D E6300 icm een MSI P965 Neo-F inzetten.
aan de topic titel te zien is het budget 580 euro, maar daar zit hij nu al overheen, dus ik denk niet dat het nog maar kan gaan kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Voor het geld van een antec sonata kan ik ook die X-Gear kopen met een nieuwe voeding erin

• michaelvt

michaelvt

Tweaky Gonzalez

leonpwner1 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:13:
[...]

aan de topic titel te zien is het budget 580 euro, maar daar zit hij nu al overheen, dus ik denk niet dat het nog maar kan gaan kosten.
Hij moet natuurlijk zelf de keuze maken, maar ik probeer hem te waarschuwen hier ;) . Dadelijk heeft hij 580 euro uitgegeven en maakt zijn voeding alle onderdelen stuk, word je niet echt vrolijk van denk :9

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Ik heb een game pc die ik weg doe.. mss is dat wat voor je. je kun me mailen. ;)

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:14:
Voor het geld van een antec sonata kan ik ook die X-Gear kopen met een nieuwe voeding erin
michaelvt zegt dus dat een Antec Sonata een betere keus is, aangezien die X-Gear niet zo'n geweldige kwaliteit heeft. En daar ben ik het wel mee eens. Die Sonata is een goede keus.
leonpwner1 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:13:
[...]

Ik zie dat hij een pc voor dat bedrag samengesteld heeft, maar niet dat dat zn budget is :P Maargoed, ik vraag het maar even enzo. Als er wat meer vanaf kan zijn er betere keuzes. Het is tenslotte een game pc.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:43
Waarom die koeler trouwens? Bij de AMD CPU wordt ook al een koeler meegeleverd (lijkt me iig, als het boxed is). Bespaar je wat geld dat je kunt gebruiken voor een beter kast/voeding tenzij je natuurlijk wilt gaan overklokken. Verder lijkt me het een prima systeem. Je zou trouwens best zoals je zei de oude brander kunnen overplaatsen. Je hebt daar nooit drivers voor nodig, Windows pakt het standaard wel.

• michaelvt

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:14:
Maar wat voor voeding heb je dan? Ik heb hier bijvoorbeeld een Tagan voeding, maar daar betaal je wel een eurotje of 80 voor.

• RoD
  • Niet online

RoD

GremliN-Online schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:19:
Waarom die koeler trouwens? Bij de AMD CPU wordt ook al een koeler meegeleverd (lijkt me iig, als het boxed is). Bespaar je wat geld dat je kunt gebruiken voor een beter kast/voeding tenzij je natuurlijk wilt gaan overklokken. Verder lijkt me het een prima systeem. Je zou trouwens best zoals je zei de oude brander kunnen overplaatsen. Je hebt daar nooit drivers voor nodig, Windows pakt het standaard wel.
Waar zie jij een cpu koeler staan? Ik zie em niet...

Verwijderd

Topicstarter
die voeding is dan een EnerMax EG385AX-VHB (G) SFMA, 380 Watt,

Verwijderd

Topicstarter
AMD 64 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:17:
Ik heb een game pc die ik weg doe.. mss is dat wat voor je. je kun me mailen. ;)
@AMD 64 Wat zijn de specs?

• michaelvt

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:23:
die voeding is dan een EnerMax EG385AX-VHB (G) SFMA, 380 Watt,
Enermax, goed merk ;), in je case zitten toch standaard al fans in? die zou je dan niet extra hoeven kopen, misschien een ideetje :)

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
anders doe je deze:
http://www.azerty.nl/prod...nsk4400-zilver-zwart.html

dit is van een betrouwbare voeding-maker. Das iets beter.
Of er moet hier iemand rond lopen die kan vertellen dat de voeding in 'jouw' kast ook goed is.
volgens deze site is hij overigens prima: http://www.3dxtreme.org/index.php?id=aspirexgearcase2

(wat is iedereen trouwens snel met reageren vandaag... )

[ Voor 3% gewijzigd door Quacka op 29-10-2006 14:28 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:43
RoD schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:21:
[...]

Waar zie jij een cpu koeler staan? Ik zie em niet...
Boxed versie zie ik nu. Daar zit dus standaard een CPU koeler bij of ben ik in de war en is het voor de case? Die antec sonata II is voor hem iig een beetje te duur. Ik zou een mooie Aopen kast nemen. In dit geval is de prestatie belangrijker dan de case lijkt me. Laatst ook pc samengesteld voor iemand, ook met Aopen kast waar standaard ook al een fan bij zat. Verder zijn die voedingen iets beter dacht ik. Een top voeding is hier niet nodig lijkt me bij dit budget! Voor iemand die 1000 euri heeft, ok. Maar 580 en gamen dan is dat niet direct iets waar je het meest op let.

Verwijderd

Topicstarter
is enlight een goed merk qua kasten en voedingen in die kasten

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja bij de boxed zit standaard een cpu koeler, ik dacht dat je een alternatieve cpu koeler zag staan in de TS, dat is dus niet zo.. maargoed :) Een Aopen kast is ook een goeie, Aopen maakt ook goede voedingen. Overigens is een A merk voeding altijd aan te raden, je wil niet dat je voeding brak gaat lopen doen en je hardware molt.

• Quacka
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:28:
is enlight een goed merk qua kasten en voedingen in die kasten
nooit van gehoord. Zal wel niet dus...

Verwijderd

Topicstarter
miss. een AOpen QF50A met 350 Watt voeding voor € 52,04

• Quacka
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:36:
miss. een AOpen QF50A met 350 Watt voeding voor € 52,04
AOpen is al een stuk beter, maar kijk ook naar die kast die ik heb genoemd.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:42

sapphire

Die-hard pruts0r

Quacka schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:33:
[...]

Gewoon een normaal merk hoor, niks mis mee.

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk nu aan dit (paar kleine veranderingen)

AOpen QF50A € 52,04
Asrock AM2NF4G-VSTA € 55,28
AMD Athlon 64 X2 3600+ € 132,79
PQI 512MB DDR2 533MHz 2keer € 107,22
Maxtor Diamondmax 10 160GB € 55,20
Sparkle GeForce 7600GT 256MB € 135,03
Assemblage € 35

Totaal € 572,56

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Amd 64 X2 3800+
DFI NF 4 ultra -d
Leadtek Geforce 6800GT 265mb ddr3
1 Gb G.skill mem
Standaard case (zwart)
480W tagan voeding
1x 250Gb sata
1x 36Gb raptor sata
Nec dvd brander

Net systeem voor jou misschien, mail me er eventueel over ;)

Verwijderd

Topicstarter
@AMD 64 Welk socket? welke geheugen snelheid? kan hij in sli draaien?

Verwijderd

Topicstarter
het lijkt me wel wat hoeveel wil je er voor hebben??

• Dionisos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:57:
het lijkt me wel wat hoeveel wil je er voor hebben??
Zei hij niet dat je hem moest mailen?

I don't have a clue..

Verwijderd

Topicstarter
ik wil wel graag weten of de prijs/kwaliteits verhouding beter is dan mijn eigen nieuwe systeem

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

enlight = budget en de aopen voedingen hebben al helemaal geen beste reputatie.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• RoD
  • Niet online

RoD

|sWORDs| schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:01:
enlight = budget en de aopen voedingen hebben al helemaal geen beste reputatie.
Wat is dat nou weer voor onzin? Aopen staat aangeschreven als A merk, en maakt prima voedingen.

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Sli kan niet met dat bordje, maar je kunt het chipset modden om er wel sli mee te kunnen draaien (al is dat wel een risico natuurlijk). En het geheugen is PC3200 (ddr400) G.skill garandeerd dat het op ddr550 kan lopen. Voor verdere info mail me gewoon even. Ik denk ook niet dat ik hier zo over mag praten, het is geen vraag en aanbod.

Edit: Socket 939.

Edit 2: idd foutje :P

[ Voor 6% gewijzigd door AMD 64 op 29-10-2006 15:07 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

PC3200 is DDR400 hoor :)

• Quacka
RoD schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:03:
[...]

Wat is dat nou weer voor onzin? Aopen staat aangeschreven als A merk, en maakt prima voedingen.
Erbij aangetekend dat ze niet de stilste voedingen maken, zover ik weet. Kwalitatief voor de rest wel goed.
Over Enlight weet ik niets, dus daar ga ik niet over oordelen. Ik zou er zelf geen kopen, omdat ik het merk niet ken.

• RoD
  • Niet online

RoD

Niet de stilste nee, zeker niet. Maar lawaaierig kun je ze ook niet noemen. Prima voedingen voor de niet veeleisende gebruiker. :)
Over Enlight zijn trouwens wel reviews te vinden met Google.

Verwijderd

Topicstarter
@AMD 64 geen SLI? er zitten toch twee PCI-e x16 poorten op?

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-02 00:19
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:11:
Maar zoals AMD zecht ondersteund de chipset dat niet maar met modden van software zou dat wel moeten kunnen lukken.

• KI2000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
[...]

Enlight zijn basic computerkastjes. Nothing fancy really, maar je kan er wel mee doen wat je moet doen.

One Man Can Make A Difference.

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:11:
Dat bordje is eigenlijk wel voor sli, maar ze hebbe er gewoon een ander chipset erop gebakken. Als je het koelertje eraf haalt (ik heb er zelf al een zalman passief koelertje opgezet). Dan kun je met zilverlijm een bruggetje door verbinden en dan de juiste drivers, dan heb je ook sli. Ik heb het zelf nooit nodig gehad dus ook niet gedaan. Het is natuurlijk een risico.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Als je wil gamen zou ik met dat budget toch eerder voor de athlon 64 3800+ singlecore gaan. Dan ben je in vrijwel alle games sneller uit omdat er nog ongeveer geen games zijn die dual core ondersteunen.
Die processor is een klein beetje goedkoper bij azerty.(€ 128,71)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:42

sapphire

Die-hard pruts0r

AMD 64 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:24:
[...]

Dat bordje is eigenlijk wel voor sli, maar ze hebbe er gewoon een ander chipset erop gebakken. Als je het koelertje eraf haalt (ik heb er zelf al een zalman passief koelertje opgezet). Dan kun je met zilverlijm een bruggetje door verbinden en dan de juiste drivers, dan heb je ook sli. Ik heb het zelf nooit nodig gehad dus ook niet gedaan. Het is natuurlijk een risico.
of een potlood streepje zetten emt een 4B potlood, amper risico, goed te verwijderen en/of over te doen.
Risico is dan vrij klein en t werkt perfect :)

Gabriël AM5

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

RoD schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:03:
[...]

Toen jij nog aan het knikkeren was heb ik een een computerwinkel gewerkt waar alleen systemen met Aopen kasten (en dus voedingen) verkocht werden, veel van deze zijn binnen de garantie periode vervangen, zowel defect, lawaaierige fan, doorbranden van hd's en moederborden. Sindsdien lees ik nog steeds gelijksoortige problemen op diverse fora. Dat een bedrijf een a-merk is wil niet zeggen dat alle onderdelen even goed zijn. Support van Aopen is daarintegen super.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• RoD
  • Niet online

RoD

Toen ik nog aan het knikkeren was misschien wel ja. Nu niet meer. Beetje raar om je oordeel te geven over een merk over persoonlijke ervaringen jou van X jaar geleden. Zoek maar eens naar reviews met Google, of kijk in het voedingen topic op GoT. Verder lees ik ook wel eens van problemen met andere A-merk voedingen, dat heb je met ieder merk. Dat zegt niks over hoe goed een merk in het algemeen is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu iets anders (ander systeem dus)

AOpen QF50A € 52,04
Arctic AF8025 (casefan) € 2,56
MSI K9NGM-L
AMD Athlon 64 X2 3600+
PQI DDR2 533MHz 2x 512MB € 94,10
Samsung Spinpoint 80GB € 45,96
DVD Samsung SH-D162C € 15,59
XFX GeForce 7600GT XT 256MB € 148,35
Assemblage € 35

Totaal € 585,20
Ik denk dat dit wel beter is dan ik eerst had. Alleen kleinere hd, maar ik kan mn oude er misschien nog wel inzetten.

• RoD
  • Niet online

RoD

Ok.. en nu? Dat ga je bestellen?

Verwijderd

Topicstarter
dat ben ik wel van plan ja morgen ofzo denk ik

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:46

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
[...]

Enlight heb ik toevallig twee kasten van thuis staan :p... voeding in ene kast is 300watt (niet voldoende dus) en in andere 350watt die is sterk genoeg om de volgende pc goed te laten draaien:

ASrock S939-DUAL VSTA
AMD64 3200+
1GB DDR
Radeon 9600XT
200GB UDMA 100 Western Digital
NEC dvd brander
LG dvd lezer

Is wel goed dus. Vergelijkbaar met AOpen overigens kwa voeding/kast kwaliteit...
En AOpen heeft wel degelijke voedingen/kasten :)...

[ Voor 4% gewijzigd door BiG-GuY op 31-10-2006 20:15 ]

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Ik snap alleen niet helemaal waarom je nu voor een 7600GT van XFX heb gekozen, word het alleen maar duurder van. Ik zou gewoon lekker bij de kaart van Sparkle blijven (ook al is hij wat minder snel, dat zou je dan nog makkelijk bij kunnen clocken zonder problemen).
En ik zou na de kostenmindering gaan voor de 160GB versie van samsung, die € 60,- kost. Of eventueel een andere hardeschijf die iig meer dan 80GB bezit. Heb je zoiezo al het dubbele geheugen voor weinig extra geld.

Ik heb geen ervaring met de extra koeler die je koopt maar ik denk dat je er niet zoveel van moet verwachten aangezien die € 2,56 kost :o .
Pagina: 1