Toon posts:

AMDx2 4200 of core2duo 6400

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een pc aan het samenstellen en zie dat intel zijn processoren flink heeft verbeterd volgens allerlei testen op internet.
Wat ik me toch echt sterk afvraag is het volgende:
Hoe kan het dat een AMD athlon x2 4200+ die werkt op 2,2GHz lager wordt gewaardeerd dan bijvoorbeeld een intel core2duo e6400 die werkt op 2,16GHz.

Ik denk aan een systeem met AMD 4200 en 2x1GBcorsair twin geheugenDDR2 800 met een hoog gewaardeerde instapkaart GeForce 7600GT.
Op prijsgebied is dit voordeliger en het lijkt mij ook sneller. Wat zie ik over het hoofd???

ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen omdat iedereen zegt dat intel beter is nl tegenwoordig

groeten Herman

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ghz'en zeggen heel weinig. Je moet gewoon kijken naar de performance. En die kun je vinden in benchmarks. Als je daar naar gekeken had, had je gezien dat de E6400 een stuk sneller is dan de AMD.

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-05 16:38
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 13:50:
Ik ben een pc aan het samenstellen en zie dat intel zijn processoren flink heeft verbeterd volgens allerlei testen op internet.
Wat ik me toch echt sterk afvraag is het volgende:
Hoe kan het dat een AMD athlon x2 4200+ die werkt op 2,2GHz lager wordt gewaardeerd dan bijvoorbeeld een intel core2duo e6400 die werkt op 2,16GHz.

Ik denk aan een systeem met AMD 4200 en 2x1GBcorsair twin geheugenDDR2 800 met een hoog gewaardeerde instapkaart GeForce 7600GT.
Op prijsgebied is dit voordeliger en het lijkt mij ook sneller. Wat zie ik over het hoofd???

ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen omdat iedereen zegt dat intel beter is nl tegenwoordig

groeten Herman
E6400 is sneller, is ongeveer evensnel als de x2 5000+ en overgeklockt nog sneller :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Performance hangt af van vele dingen, vooral HOE de processor zijn werk doet en hoeveel cache er is. Hoe intelligent de "prediction" van de processor is en er zijn nog meer zulke dingen. Snelheid alleen heeft alleen zin in vergelijking bij twee dezelfde technologieen!

Core2duo is een goede keus since hij uit is, tot die tijd was de Amd x2 heer en meester ( vooral omdat de eerste dual cores van intel niet echt optimaal waren, vooral twee superhete cores in een kleine verpakking.. )

Zowel de AMD als de Intel is een goede keuze, kijk gewoon naar je budget en wensen!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
quote: E6400 is sneller, is ongeveer evensnel als de x2 5000+ en overgeklockt nog sneller :)

Benchmarks vind ik lastig te lezen als je er niet zo in zit. Maar als de x2 5000+ pas concurrerend is met de e6400 dan is de keus voor intel niet zo lastig te maken.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Klik

Deze zijn erg overzichtelijk, makkelijk te gebruiken, en volledig :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank RoD,

wow, dat is een hele duidelijke site, en nu zie ik ook dat de intel echt een stuk sneller is op de gebieden die ik heb bekeken.

Moet ik bij de core2duo ook ddr2 800 insteken of kan ik iets goedkopers nemen? Als de core2duo makkelijk te overklokken is met een kleine bios-wijziging bijvoorbeeld dan heb ik begrepen dat je beter hoge MHz-en kan hebben, maar waar zou de grens liggen tussen hoog genoeg en onzinnig hoog?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Tja dit is wel makkelijk zelf te vinden zoals RoD al postte
Wat voor jou wenselijk is hangt af wat je met je pc wilt doen, in ieder geval is je topic op zich te basic voor bestaansrecht in PMG en gaat dus op slot :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.