Dode link in nieuwsartikel

Pagina: 1
Acties:

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Die heeft zijn eigen servertje thuis draaien zo te zien.. zal nu wel iets teveel bezoeken hebben gehad :)

• Robin
  • Niet online
Website zoals DynIP geven je de mogelijkheid om een url aan een dynamisch ip-adres te hangen, waardoor mensen die om de zoveel tijd een ander ip-adres krijgen toch via dezelfde url hun site kunnen bezoeker die achter dat ip-adres hangt. Als de betreffende computer uit staat krijg je dus de melding ´Server not found´, wat dus volgens mij is gebeurd met de computer waarnaar wij linken in het nieuwsartikel. Dit is iets waar niks tegen kunnen doen als redactie.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Het lijkt me echter onwenselijk om een link te presenteren in een artikel terwijl die het eens in de zoveel tijd niet doet - iniedergeval niet zonder dat te melden :) .

DM!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dus we hadden toen fok 2 dagen down was ook dat moeten melden? Lijkt me niet...

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Robin
  • Niet online
JHS schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:54:
Het lijkt me echter onwenselijk om een link te presenteren in een artikel terwijl die het eens in de zoveel tijd niet doet - iniedergeval niet zonder dat te melden :) .
Mij lijkt het niet echt nodig om dat allemaal bij te houden, of op welke manier dan ook te melden. Het feit dat de link ´dynip´ in de naam heeft staan, mag je er vanuit gaan dat het een service betreft waarmee gelinkt wordt naar een dynamisch ip-adres. Daarnaast kan het ook nog voorkomen dat een bekende/gerenomeerde/befaamde url ook niet altijd houdbaar is of niet altijd werkt. Je hebt gelijk dat er niet lukraak naar dergelijke url´s gelinkt moet worden, maar als het een bijdrage kan leveren aan het artikel, waarom niet? Dat die het dus nu opeens niet meer doet, dat is helaas voor nu jammerlijk, maar de kans is er dat die het straks of morgen weer zal doen.

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

moto-moi schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:58:
Dus we hadden toen fok 2 dagen down was ook dat moeten melden? Lijkt me niet...
Wordt Fok gelinkt vanuit artikelen :) ?
Robin schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:10:
[...] Je hebt gelijk dat er niet lukraak naar dergelijke url´s gelinkt moet worden, maar als het een bijdrage kan leveren aan het artikel, waarom niet? Dat die het dus nu opeens niet meer doet, dat is helaas voor nu jammerlijk, maar de kans is er dat die het straks of morgen weer zal doen.
Naja, daar heb je wel een punt ook, op zich :) .

DM!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

JHS schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 17:05:
[...]
Wordt Fok gelinkt vanuit artikelen :) ?
Nee, maar er staat wel een tracker op de fp, en sowieso, je wilt niet weten hoeveel sites er elke dag verdwijnen en bijkomen, je kunt moeilijk van de redactie verwachten dat ze continue alle artikelen op werkende links gaan lopen controleren.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

moto-moi schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 23:04:
(...) je kunt moeilijk van de redactie verwachten dat ze continue alle artikelen op werkende links gaan lopen controleren.
Nee, natuurlijk kan je dat niet verwachten :) . Het ging me meer om links waarbij vantevoren te verwachten zou zijn dat ze maar weinig bereikbaar zijn. Dan zou een link bij lezers eerder meer frustratie opleveren dan een toegevoegde waarde hebben. Maar als een link inderdaad veel toevoegd aan het artikel kan dat inderdaad voldoende reden zijn om hem toch te plaatsen :) .

DM!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

moto-moi schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 23:04:
[...]

Nee, maar er staat wel een tracker op de fp
[..]
Waar is die verstopt dan ? Op fok staat een tracker naar tweakers, maar op tweakers heb ik nog geen tracker naar fok gezien. Enlighten me please :P

Ey!! Macarena \o/

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-02 12:35

silverstorm

tearing me apart

http://tweakers.net/my.tnet/?action=layout => Fok!-tracker (vinkje aandoen, doet Fok!-tracken)

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

JHS schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 07:40:
Het ging me meer om links waarbij vantevoren te verwachten zou zijn dat ze maar weinig bereikbaar zijn. Dan zou een link bij lezers eerder meer frustratie opleveren dan een toegevoegde waarde hebben. Maar als een link inderdaad veel toevoegd aan het artikel kan dat inderdaad voldoende reden zijn om hem toch te plaatsen :) .
Als een link relevant is voor het artikel, wordt 'ie geplaatst. In de eerste plaats hoort alle *echt* relevante info toch al in het artikel te staan, in de tweede plaats zijn we gehouden aan bronvermelding te doen (en doe dat maar eens zonder link), en in de derde plaats is bereikbaarheid toch al van secundair belang, want de websites die normaal gesproken wel bereikbaar zijn maar na een linkje op T.net ineens 'wat minder' toegankelijk worden zijn bepaald niet op de vingers van een hand te tellen. En al helemaal niet als zo'n link ook nog 'ns op /. oid gepost wordt :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1