Toon posts:

Iemand ervaring met het OC van XFX 6800 Xtreme AGP?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, 8)

Ben benieuwd wat mogelijk is met dit kaartje. :? Ik ben zelf al wat bezig geweest maar met coolbits gaat de kaart niet verder dan 1070 Mhz voor het geheugen en 385 Mhz voor de core. Dit doe ik met detect optimal frequencies, hij kan natuurlijk verder maar wat is relatief veilig met deze kaart? De kaart heeft standaard koeling. Iemand ervaring met deze specifieke kaart? Thanks.
_/-\o_

P.S. is dit een 65nm core?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat is veilig? Overclocken is nooit zonder risico. Wat veilig is daarom een triviale vraag. Je kunt beter uit gaan zoeken tot hoe ver je kunt komen zonder dat de kaart rare kuren gaat vertonen. Vervolgens ga je voor wat veiligheid iets onder die top zitten en dan moet het goed gaan.
Je kunt wel erg makkelijk om ervaringen gaan vragen, maar er zijn heus wel meer mensen die met dit spul gewerkt hebben, waaronder ik persoonlijk.
Het nut van een los topic waarbij je ook nog eens zelf erg weinig hebt uitgezocht is dan ook miniem, vandaar ook het slot. Bijvoorbeeld uitzoeken wat voor chip er in zit is iets dat je met RivaTuner kunt doen, en vervolgens kun je dan specificaties over die chip op gaan zoeken.

Neem een kijkje in:
6800 GT naar Ultra Topic
en ook Het GeForce 6800LE/XT Topic Deel 24 kan handig zijn kwa overklokervaringen. Daar worden wel LE/XTs gebruikt met langzamer geheugen, maar de feeling is hetzelfde.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.