[XP] Usenet-RSS-Downloader gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 1.021 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheGuest
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024

TheGuest

De enige echte

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik download met regelmaat iets van usenet, dit doe ik zo regelmatig dat ik zat te bedenken of er geen makkelijkere manier bestaat. Wat ik zoek is een programma waar ik een aantal RSS feeds in kan zetten die verwijzen naar NZB's, dit programma moet dan aan de hand van door mij ingestelde filters bepaalde NZB's downloaden en openen.

Ik heb uiteraard gegoogled en ben op "SABnzbd" gekomen, maar dat programmaatje werkt niet. (Ik stop er een RSS feed in, geef als textfilter van alles mee, *, *lol, *lol*... maar er komt niets in mijn queue.)

Kent iemand anders een programma die doet wat ik wil?

Verwijderd

Misschien in CSA :)

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:48
Heb je misschien een voorbeeld van zon RSS feed? Want het lijkt mij opzich wel leuk om zelf te maken

• TheGuest

TheGuest

De enige echte

Topicstarter

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
SABnzbd gebruikt http://feedparser.org/ als parser maar de implementatie is nog in experimentele fase. Ik zie wel dat die site voor de RSS-feeds alleen maar clients toe laat die gzip-compressie ondersteunen vanwege bandbreedtebesparing en ik weet niet op SABnzbd (of de parser) daar mee overweg kan of niet. Heb je al feeds van andere sites geprobeerd?

• TheGuest

TheGuest

De enige echte

Topicstarter
De RSS feeds vanYabse gebruiken ook gzip-compressie en die werken ook niet.
De RSS feed van Usenetsearch @ eweka werkt ook niet.

:'(

• DoDo
Ik ben ermee bezig, op het tempo dat het nu gaat is het denk ik morgen af

• TheGuest

TheGuest

De enige echte

Topicstarter
Wow, goed werk man!

• DoDo
Het programma is af, ik heb het getest maar kan je niks garanderen.

Vragen en/of opmerkingen hoor ik graag
http://www.tweaksoft.net/RSSNZB.zip

• TheGuest

TheGuest

De enige echte

Topicstarter
Heel nice, in combinatie met SABnzbd hoef ik dus niets meer te doen :P

Heb wel wat opmerkingen:

1) Kan je het programma ook zo maken dat hij minimized naar de tray en ook weer terug halen via de tray, nu heb ik een icoontje maar kan er niets mee.
2) Ik kan zelf items toevoegen aan mijn histroy. Dat is niet echt nodig neem ik aan?

Misschien een verder uitdaging:
Uitbreiden zodat ik SABnzbd niet meer nodig heb? :)

• DoDo
Ehm, het terug halen uit je tray zou moeten werken met Dubbelklik erop, ik zal dat even nakijken. Tevens zal ik zorgen dat je in je history alleen iets weg kan halen, dit omdat het programma geen duplicate files download aan de hand van de history.

[Edit]
Het implementeren van NNTP (Usenet) gaat iig niet door. Ik heb 1 component gevonden op google, maar die ondersteund alleen text en geen binary's. En ik ben nog niet zo vergevorderd dat ik mijn eigen NNTP protocol kan schrijven.

[Edit2]
De 2de versie staat erop met de volgende veranderingen:
*History niet aanpasbaar, alleen deleten toegestaan
*Als de interval veranderd word het nu wel goed meegegeven
*Mooi icoontje toegevoegd

http://www.tweaksoft.net/RSSNZB.zip

[ Voor 51% gewijzigd door DoDo op 31-10-2006 14:14 ]

• TheGuest

TheGuest

De enige echte

Topicstarter
Kom ik weer ff zeuren :)

Als ik een ander venster open heb, lets say, FireFox. Dubbelklik op het trayicoontje opent wel RSSNZB maar achter mijn FireFox scherm. Druk ik op bureaublad weergeven is hij weer weg. Daarna op het RSSNZB icoontje drukken toont hem weer en is te zien dat het venster geen focus krijgt.

O en misschien handig om ook een "not filter" naast de filter te zetten omdat ik soms een video wil downloaden met "homemade" in de titel, maar niet als er "rip" instaat (bijvoorbeeld).

Verder vind ik het nog steeds heel koel dat je dit doet :P

• DoDo
[Edit]
Probleem is geloof ik opgelost, nieuwe versie @:
http://www.tweaksoft.net/RSSNZB1_2.zip

[offtopic]
Ennuh "homemade" ? ;)

[ Voor 77% gewijzigd door DoDo op 31-10-2006 22:54 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
DoDo schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:24:
Het implementeren van NNTP (Usenet) gaat iig niet door. Ik heb 1 component gevonden op google, maar die ondersteund alleen text en geen binary's. En ik ben nog niet zo vergevorderd dat ik mijn eigen NNTP protocol kan schrijven.
Binaries op usenet zijn eigk gewoon tekstberichten, de binaries zijn tegenwoordig vaak met yEnc omgezet naar tekst om ze zo te kunnen transporteren over NNTP. Even snel [google=yEnc class] en [google=yEnc component] geeft zo te zien zat bruikbare resultaten :).

• TheGuest

TheGuest

De enige echte

Topicstarter
DoDo schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:32:
[Edit]
Probleem is geloof ik opgelost, nieuwe versie @:
http://www.tweaksoft.net/RSSNZB1_2.zip

[offtopic]
Ennuh "homemade" ? ;)
Haha, klinkt wel fout als je het zo zegt :P Maar ik wilde wat "legale" termen gebruiken als je me begrijpt ;)
Verder geeft een letter invoeren bij update interval een onopgevangen foutmelding. En het minimize-tray gedoe werkt nog steeds niet.

• DoDo
Als iemand even het zelfde probleem wil testen dan weet ik of het aan jou ligt. Hier op de pc's werkt het goed. Aan error handeling zit er eigenlijk niks in, tevens als je bij URL geen URL invult krijg je ook een unhandled exception. Maar dan moet je maar geen ongeldige waarden invullen ;)
Pagina: 1