Toon posts:

Windows media center hoe gaat dit in zijn werk

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo

mijn vader wil graag een media center hebben

maar hij heeft geen zin om naar troelstra (een pc zaak in de buurt) te gaan en daar een media center te kopen voor 1500 euro

dus ik zij ik kan wel wat informatie opzoeken en wel 1tje bouwen

maar ik heb wat geggoogled en vond alleen maar mensen die er 1 hadden en hoe goed het werkte maar niet welke hardware ze gebruikten enz enz

wat moet hij er mee kunnen:

op de bank zitten en met een afstandsbediening door het menu heen gaan muziek uitkiezen volume harder en zachter films uitkiezen

opnemen van de tv is niet een must.

oftewel alles met de afstandsbediening doen dus niet naar die kast toe lopen en op knoppen drukken.

ik zat zelf te denken aan:

Intel Pentium D, 820, Socket 775, Boxed

Dane-Elec DDR2 SDRAM, 1024 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz, 2 x

Western Digital Caviar SE16, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300

alleen nu moet ik dus nog een goed moederbord

tv kaart / videokaart

en hoe gaat dit in z'n werk want als je 1 koopt dan zit er dus een afstandsbediening bij alleen hoe krijg ik die in hemelsnaam op mijn eigen gebouwde

plus dat ik niet weet welk mobo daar goed voor is

en welke tv / videokaart

in ieder geval bedankt

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lees eerst Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?. Verder: dit soort dingen moet je niet aanbieden aan je vader als jij er nog helemaal niets vanaf weet. Begin eerst maar eens bij verschillende winkels te kijken wat voor componenten en specificaties hun Media Center PCs hebben.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Kijk ook eens in het grote media center topic op GoT.

[XP MCE] Media Center 2005 Tips & Tricks

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 13:10 ]

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-11-2025
en wat is je budget? als je in de regio pentium d zit kan je beter voor amd gaan die verslaat de pentiums nog steeds met gemak, ik verwijs naar diverse tests op anandtech en toms hardware (vindbaar met google)

BUH

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-01 17:07
Het is niet zo gek moeilijk. Ik heb 1 jaar geleden een gewone Dell PC gekocht.
Een Pentium 4, 3.0Ghz. Met 1024MB geheugen en 200Gb schijf en een goeie 256 mb videokaart met DVI en TV out.

Er stond gewoon XP home op. Het was in feite een gewone pc voor office/internet etc.

Ik heb deze vrijwel gelijk geformatteerd en er XP Media Center editie opgezet. Dit is eigenlijk een XP Professional met Media Center software erbij.
Ik kon mijn gehele mp3 collectie al feilloos afspelen via het toetsenbord in MCE, maar ik wilde meer.

Toen kocht ik dus een TV kaart erbij om ook tv te kunnen opnemen en bekijken via de pc.
En de Microsoft media center afstandsbediening. Het is gewoon een afstandsbediening met een ontvanger welke je aansluit via usb. Dit werkt allemaal meteen.

Nu kan ik dus alles wat zo'n ding van 1500 euro ook kan. Alleen is mijn kast misschien iets groter.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

Topicstarter
ja zie me vader koopt een media center kast en daar komt dan waarschijnlijk of een amd sempron in met 512 mb ram

die we nog hebben

alleen is dit wel genoeg

want anders is ie ook wel berijd een pentium D te kopen met 1 GB

en misschien iemand nog een voorstel over het moederbord

en nog een vraagje nu ik toch bezig ben kan ik met media center ook branden

Verwijderd

Ja, in mediacenter kun je muziek cd's branden. :)

Lees anders ff de gebruiksaanwijzing: http://www.xpmce.nl/ipb/index.php?showtopic=3620

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 16:24 ]

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-01 16:20
Ik adviseer je gewoon een pc bij Dell te bestellen, heb je eraan gedacht dat je bij een zelfbouw-pc ook een licentie voor Windows moet kopen? Die kosten ga je never nooit eruit halen, nog afgezien van de hardware waar je waarschijnlijk ook meer geld aan kwijt bent. Waarom moeilijk doen als het heel erg veel gemakkelijker kan. Trouwens, vanaf volgende week krijg je gratis upgrade-coupon voor Vista bij Dell heb ik vernomen.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

Zie de eerste 3 reacties in dit topic, jouw topicstart/vooronderzoek getuigd van te weinig inzet en gaat dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.