Hallo,
Ik heb een klein probleempje met een pc hier thuis. Het probleem:
Bijvoorbeeld bij www.msn.nl worden sommige plaatjes zo weergegeven:
http://www.xzaz.nl/fout.jpg
De pc geeft een sootr van artifacts. Nu ben ik hier bekend mee dus ik gelijk alle standaard oplossing proberen:
- Nieuwe videokaart zelfde probleem, nog een andere videokaart proberen zelfde probleem.
- Drivers deinstalleren, opnieuw installeren zelfde probleem.
- Monitor op een andere PC aangesloten, Monitor werkt perfect
- PC stof vrij maken. Zelfde probleem.
- PC terug naar basic zetten. (alleen benodigde) zelfde probleem, ook 1 geheugen module geprobeerd!
- Videokaart te warm, niet mogenlijk 3 verschillende videokaarten getest, 2 pasief 1 goed gekoeld die er al sinds 2001 inzit en nooit problemen mee gehad. Videokaarten voor de zekerheid ook in een andeere pc getest. Geen probleem werkte perfect!
Tenslotte PC geformateerd omdat het tenslotte nog een foute codec kan zijn. Zelfde probleem. Ik heb op google lopen zoeken naar verschillende oplossingen.
JPG-Artifacts - Geen resultaten, alleen foto's die fout worden weergegeven.
Artifacts - Alleen videokaarten die kapot zijn of te warm zijn.
Heeft er iemand een idee waaraan het kan liggen. Ik post dit hier omdat ik zelf denk dat het Moederbord stuk/beschadigd is.
Edit:
Ook nog geprobeerd
- Andere resolutie, geen resultaat
- Andere Hz geprobeerd (standaard 60), geen resultaat
Ook de kleuren van Deze Computer enz kloppen niet:
Ik heb een klein probleempje met een pc hier thuis. Het probleem:
Bijvoorbeeld bij www.msn.nl worden sommige plaatjes zo weergegeven:
http://www.xzaz.nl/fout.jpg
De pc geeft een sootr van artifacts. Nu ben ik hier bekend mee dus ik gelijk alle standaard oplossing proberen:
- Nieuwe videokaart zelfde probleem, nog een andere videokaart proberen zelfde probleem.
- Drivers deinstalleren, opnieuw installeren zelfde probleem.
- Monitor op een andere PC aangesloten, Monitor werkt perfect
- PC stof vrij maken. Zelfde probleem.
- PC terug naar basic zetten. (alleen benodigde) zelfde probleem, ook 1 geheugen module geprobeerd!
- Videokaart te warm, niet mogenlijk 3 verschillende videokaarten getest, 2 pasief 1 goed gekoeld die er al sinds 2001 inzit en nooit problemen mee gehad. Videokaarten voor de zekerheid ook in een andeere pc getest. Geen probleem werkte perfect!
Tenslotte PC geformateerd omdat het tenslotte nog een foute codec kan zijn. Zelfde probleem. Ik heb op google lopen zoeken naar verschillende oplossingen.
JPG-Artifacts - Geen resultaten, alleen foto's die fout worden weergegeven.
Artifacts - Alleen videokaarten die kapot zijn of te warm zijn.
Heeft er iemand een idee waaraan het kan liggen. Ik post dit hier omdat ik zelf denk dat het Moederbord stuk/beschadigd is.
Edit:
Ook nog geprobeerd
- Andere resolutie, geen resultaat
- Andere Hz geprobeerd (standaard 60), geen resultaat
Ook de kleuren van Deze Computer enz kloppen niet:
[ Voor 7% gewijzigd door xzaz op 29-10-2006 12:54 ]
Schiet tussen de palen en je scoort!