[firefox] 'automatisme' adresbalk verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• Nimrod
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-07 12:48

Nimrod

King in the land of Shinar

Topicstarter
Wanneer ik vroeger in de adresbalk een paar woorden tikte gevolgd door enter kwam ik meteen uit waar ik wou, cf 'wiki taart' en je komt uit op een artikel over taart, 'imdb children of men' en je komt uit op die film. Dit automatisme gebeurde via Google, waar meteen de eerste hit gevolgd werd. In FF 2 lijkt dit echter verdwenen te zijn; je komt op de Google searchresultaten maar wordt niet meer meteen doorverwezen. Heb ik ergens een optie gemist of moet ik ergens een regel veranderen? Wie helpt me?

(for the record: ik heb =/= malen search gedaan alleen kom ik steevast op de immense firefoxtopics en die kan ik moeilijk allemaal doorlezen)

The kingdom has many problems, but boredom is the least of them.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Kan je wijzigen in je about:config

tik in je adres balk: about:config
zoek op keyword.URL

verander dit in :
http://www.google.com/search?ie=UTF-8&btnI=&q=

Het kan zijn dat je FF moet herstarten!

[ Voor 11% gewijzigd door LuCarD op 29-10-2006 12:57 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Nimrod
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-07 12:48

Nimrod

King in the land of Shinar

Topicstarter
edit: hola snelle respons, onderstaande wou ik nog toevoegen voor de geïnteresseerde :) - bedankt LuCarD

Het automatisme is niet helemaal verdwenen maar hangt blijkbaar samen met de trefzekerheid, of met andere woorden wiki [angelsaksisch woord] werkt doorgaans, wiki [nederlands woord] werkt zelden. Of met andere woorden: vervelend!

[ Voor 19% gewijzigd door Nimrod op 29-10-2006 12:59 ]

The kingdom has many problems, but boredom is the least of them.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kunt ook eenmalig naar de Nederlandse wikipedia website gaan. Dan rechtermuisknop op het zoekvenster en add keyword for this search doen. Vervolgens als keyboard doe je wn.

Hetzelfde voer je uit op de Engelse versie van wikipedia, maar dan met w als keywoard. Als je nu in je adresbalk wn fiets intypt, dan zoek je automatisch naar fiets op wikipedia. Als je w bike intypt op de Engels Wiki :).

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Het is overigens geen 'automatisme' en zelfs geen magie, maar, zoals je uit LuCarDs post op zou hebben kunnen maken geeft Firefox je zoektermen door aan Google, en word je doorgestuurd naar het eerste resultaat.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?