Toon posts:

Nieuw PC - Aanmerkingen of tips?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi!

Dan nu een topic met de vraag naar wat aanmerkingen op een door mij samengesteld nieuw systeem. Nieuw systeem mag ik het misschien wel helemaal niet noemen, omdat het alleen maar de echte kern van de PC is die ik ga vernieuwen. Momenteel draai ik op een 3000+ AMD Athlon XP met 1gig intern geheugen en een 6600GT van XFX als videokaart. Ik merk dat de laatste twee componenten nog prima voldoen, maar dat de processor écht te traag wordt. Daarom dus een nieuw systeem met ook meteen een nieuwe HDD. Mijn oude is nog ATA en slechts 120GB. Tijd voor iets nieuws.

Mijn PC-kast, DVD-brander, Monitor en audioslet behoud ik dus. Hier onder vind je wat ik in gedachten had als nieuw systeem. Let hierbij op dat het geheugen er niet bij staat, omdat ik dit via iemand anders voor een spotprijs kan krijgen.

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/1097/pcyo1.jpg

EDIT (quote van eigen post later in dit topic)
Meer informatie:

Met dit systeem wil ik lekker wat gamen, maar dit is niet het hoofddoel. Ik wil vooral een systeem wat sneller en lekkerder werkt dan mijn huidige, waar ik merk dat de processor niet lekker meedraait. De videokaart die ik nu kies is een stuk beter dan mijn vorige, waardoor ik hopelijk ook wat langer mee kan.

Het klopt dat hier nog geen geheugen bijzit. Dat schrijf ik ook in mijn topicstart, die kan ik via iemand goedkoper krijgen dan via het internet. ( masale schoolaankoop enzo. :D ) Ik weet dat er DDR2 geheugen in gaat.

Mijn vraag is dus eigenlijk of dit systeem doet wat ik wil. Is er voor hetzelfde geld een betere configuratie te kopen die beter bij mijn eisen aansluit ( mijn budget is wat deze componenten betreft 550 euro )

En de videokaart, zijn er hier mensen die gebruikerservaringen hebben met deze kaart?

Tot slot nog de vraag of ik hier nog een nieuwe voeding voor nodig ben. Het is denk ik een aardig systeem, en ik weet niet hoeveel watt ik nu nodig ben.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 13:07 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De enige aanmerking die ik kan maken is of je Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? hebt gelezen?

ARME AOW’er

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:10
Wat zijn je eisen wat wil je allemaal met je nieuwe systeem gaan doen, en wat is je budget. Geef iets meer informatie.

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

peeweeherman

energieleverend.nl

volgens mij vergeet je het geheugen, ik meen dat de athlon met ddr draait en de allendale met ddr2

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Verwijderd

Topicstarter
Meer informatie:

Met dit systeem wil ik lekker wat gamen, maar dit is niet het hoofddoel. Ik wil vooral een systeem wat sneller en lekkerder werkt dan mijn huidige, waar ik merk dat de processor niet lekker meedraait. De videokaart die ik nu kies is een stuk beter dan mijn vorige, waardoor ik hopelijk ook wat langer mee kan.

Het klopt dat hier nog geen geheugen bijzit. Dat schrijf ik ook in mijn topicstart, die kan ik via iemand goedkoper krijgen dan via het internet. ( masale schoolaankoop enzo. :D ) Ik weet dat er DDR2 geheugen in gaat.

Mijn vraag is dus eigenlijk of dit systeem doet wat ik wil. Is er voor hetzelfde geld een betere configuratie te kopen die beter bij mijn eisen aansluit ( mijn budget is wat deze componenten betreft 550 euro )

En de videokaart, zijn er hier mensen die gebruikerservaringen hebben met deze kaart?

Tot slot nog de vraag of ik hier nog een nieuwe voeding voor nodig ben. Het is denk ik een aardig systeem, en ik weet niet hoeveel watt ik nu nodig ben.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 13:06 ]

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Ik weet niet wat voor voeding je hebt, maar ik denk dat je voeding het nieuwe systeem wel zou kunnen trekken (geen garanties tho). Het nieuwe systeem is niet extreem zwaar.

Beter neem je overigens een Seagate Barracuda 7200.10 HDD. Deze zijn ongeveer even duur als de Samsung en hebben 16MB cache. De Barracuda maakt misschien wat meer geluid, omdat de Samsungs bekend staan als stil. De Barracuda is echter wel de snelste 7200rpm schijf van het moment én Seagate biedt een hele royale vijf jaar aan garantie.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Gebruikerservaringen vind je hier wel op GoT, benchmarks vind je met Google (kijk bijvoorbeeld eens op Tom's Hardware)
Over de voeding is een topic in OH, stel daar je vraag eens, daar kunnen ze je gericht antwoord geven op wat je nodig hebt.

Verder vind ik het een evenwichtig systeem. Prima keuze.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Over de VGA-Kaart zijn zat ervaringen http://gathering.tweakers...5Bq%5D=xfx+7600&where=GoT en reviews http://www.google.nl/sear...GGLJ:nl&q=review+xfx+7600 te vinden

Aangezien je niet aangeeft welke voeding je nu hebt, is het niet te bepalen of deze geschikt is voor het nieuwe systeem. Welke voeding heb ik nodig? Deel 15 is wel handig.

En of het goedkoper kan, dat is een kwestie van de pricewatch nalopen. http://tweakers.net/pricewatch

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
nXXt

Bedankt! Ik zal eens kijken naar de gebruikerservaringen die RoD me wees. Dat hij iets luiders is maakt niet zo gigantisch veel uit denk ik.

Ik zal zo ook nog even in het topic in OH kijken. :)
Pagina: 1