welke geluidskaart heeft Intel Frontpanel Audio Connector

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Momenteel heb ik twee geluidskaarten in mijn computer. Een C-Media CM8738 en een Creative Sound Blaster Live! (OEM). Mijn kast heeft een front-panel audio (aansluiting volgens intel richtlijnen) Mijn moederbord heeft geen on-board audio (meer). De reden dat ik twee kaarten in mijn PC heb, is dat ik toch graag nog front-panel audiohad. De Sound Blaster heeft geen aansluitmogelijkheid daarvoor. Ik heb zelf wat verbindingen in elkaar gezet van de stekker van de behuizing naar wat pinnen op de C-Media Kaart.

Helaas werkt het allemaal niet zo lekker met twee verschillende kaarten. Ook zijn het beide geen top-kaarten. Ik denk er dus over de kaarten te vervangen door één andere. De enige kaart die een standaard aansluiting heeft voor een (intel) front-panel is de Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio en de Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer. Uit het topic voor de \[X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative deel 3 haal ik ook dat je relatief eenvoudig zelf een aansluiting kunt maken. bestaan nog andere mogelijkheden/zijn er nog (goedkopere/betere) kaarten waarbij ik liefst een echte Intel Audio Connector erop heb? Ben op zich geen spelletjesspeler. Gebruik wel linux/freebsd, waardoor de (echte) X-Fi's niet zo'n goede optie zijn momenteel.

[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 29-10-2006 13:37 ]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
't is ook een beetje een gekke vraag, maar kan iemand nog alternatieven verzinnen?

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik vraag me af waarom je jezelf zo vastklampt aan dat Intel Audio Connector. Terratec heeft goede geluidskaarten bijvoorbeeld, en heeft ook gewoon een goed frontend naar mijn weten. Of zeg ik nu echt iets heel raars?

Modje geroepen voor de titel

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Waar het mij om gaat is dat ik de geluidskaart al op de standaard in mijn kast aanwezige front panel aansluitingen kan aansluiten. de connector van de kast is zo'n 2x5 pin connector volgens de intel-standaard.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:32

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

je kunt bij een soundblaster liver toch gewoon met een ide kabel die breakout box pinnen gebruiken hier zit gewoon audio + mic signalen op ??

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb een zogenaamde "(Dell) OEM digital variant" (SB0220) van de Sound Blaster Live! kaart.
die kaart met CMI-8788 ziet er aardig uit FatalError (de prijs is wat minder vriendelijk).

[ Voor 71% gewijzigd door begintmeta op 14-12-2006 02:45 ]

• derfie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:26
Voor de X-Fi en Audigy kun je de kabel of het schema gebruiken van deze site: http://harness.gadgetscope.com/
Dit werkt perfect met een X-Fi Xtrememusic.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Het zelf maken van een aansluiting is iets waar ik bij voorkeur vanaf wil. Momenteel gebruik ik ook een zelfgemaakte veloopkabel. In mijn startpost heb ik trouwens ook al een linkje naar zelfgemaakte kabels geplaatst.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik denk dat ik binnenkort maar gewoon ga kijken bij Paradigit of andere winkels hier in de buurt of bijvoorbeeld de daar aangeboden Creative SoundBlaster Audigy SE 7.1 een modbare of liefst een poort die standaardconform is heeft.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik wil hier een laatste kick wagen om achter een geschikte kaart te komen(een die ook onder linux werkt en niet te duur is), dus een kaart met een standaard 2x5 connector.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik had inmiddels uitgevonden dat een aantal kaarten met VIA Envy chipset de juiste connector hebben, maar kon nergens in in NL een vinden. In een draadje op tomshardware (http://forumz.tomshardwar...hookup-ftopict214942.html) komen ze tot dezelfde conclusie. Ik blijf bij mijn SB Live en ga gewoon wat solderen denk ik. Zie ook deze kaart :http://tweakers.net/nieuws/29705/Chaintech-AV-710-7.1-geluidskaart-review.html

[ Voor 16% gewijzigd door begintmeta op 12-01-2007 21:06 ]

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:37
Mijn audigy 2 is gewoon op de intell fronts aangesloten door zo een zelfde kabel als normaal naar de front box van de audigy gaat.
Pagina: 1