Geluidskwaliteit cd->phono adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02 17:46
omdat ik alleen maar een cd in en een phono in heb en de cd ingang al ingebruik is heb ik een poort te weinig, nou kwam ik dit apparaatje tegen die het probleem kan oplossen:

VIVANCO CD/PHONO ADAPTER

nu is mijn vraag: hoe is de geluidskwaliteit van dit ding, is het hetzelfde als gewoon de cd-in of is die hoorbaar minder

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:27

DJ Vincento

1422055

Ligt er aan.Je moet je voor een beetje kwaliteit blauw betalen.Ik denk niet dat het geluid echt zo goed zal worden als een gewone ingang. Je kunt beter investeren in een switch waar je 2 of meerdere apparaten op aan kunt sluiten.En die sluit je weer aan op je cd-ingang. Je kunt ook zelf wat in elkaar solderen,het is vaak goedkoper,en soms is het nog leuk ook.

Klein mengpaneeltje is ook wel handig.

[ Voor 68% gewijzigd door DJ Vincento op 29-10-2006 20:31 ]

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 18:24
Ik hoor geen verschil met de vivanco. Ik gebruik hem al jaren om het geluid van mijn tv op mijn audio aan te sluiten. en voor ongeveer 12 euro ga ik echt niet zelf solderen. En het is wel zo fijn dat ik nu met mijn ab kan switchen.

[ Voor 14% gewijzigd door pacificocean op 29-10-2006 22:57 ]

• iwaarden
pacificocean schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:37:
Ik hoor geen verschil met de vivanco. Ik gebruik hem al jaren om het geluid van mijn tv op mijn audio aan te sluiten. en voor ongeveer 12 euro ga ik echt niet zelf solderen. En het is wel zo fijn dat ik nu met mijn ab kan switchen.
ok, denk wel dat ik hem ga halen, alleen niet bij conrad want daar kost ie in totaal €28,- omdat die smerige oplichters €8 meer willen als je minder dan €20 koopt, wat een afpersers ik ga morgen wel bij de media markt kijken.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 18:24
Ik ben bebieuwd of je hem daar kan krijgen. Ik heb die dingen nergens anders gezien als bij Conrad.

Verwijderd

Zoiets noemen ze ook wel Anti-RIAA. Google op 'Anti-RIAA phono'.

De eenvoudigste schakeling vind ik hier: http://www.frihu.com/grundlagen/filter/5b.html
Weet dat dit je slechts 1 euro*) aan onderdelen kost (als je al een cinch-snoer hebt liggen): snoer doormidden snijden en de 10 onderdelen zwevend solderen...

*)of 4 als je precisieonderdelen gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2006 15:54 ]

• iwaarden
pacificocean schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:26:
Ik ben bebieuwd of je hem daar kan krijgen. Ik heb die dingen nergens anders gezien als bij Conrad.
ik heb hem, ze hadden hem gelukkig wel, ik had hem wel bijna over het hoofd gezien omdat het in een klein wit doosje zit en niet zo'n normale vivanco verpakking en ook lag het niet bij de audio kabels en adapters maar bij de microfoons, ik ga hem zo aansluiten

• iwaarden
ik heb hem aangesloten en hij heeft net zo goede kwaliteit als de cd-in
Pagina: 1