Sweex pci wireless card

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DanielvdMark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:44
Ik heb een pci card van sweex geinstalleerd, probleem is dat windows xp deze niet accepteerd. In apparaatbeheer wordt de kaart steeds uitgeschakeld. Als ik hem dan inschakel dan wordt er weer om stuurprogramma's gevraagd, die ik dan ook installeer. Na het opnieuw opstarten van de computer is de wireless kaart weer uitgeschakeld.

Wat kan het probleem zijn? Foutcode in apparaatbeheer is 22.

Info over systeem: P4 1,7 ghz. 512 mb, Win XP SP2
Alvast bedankt.

Daniel

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 10:04
Heb je nieuwe drivers geprobeerd?

• DanielvdMark
Ja, ik heb de laatste drivers van de sweex internetsite afgehaald en geinstalleerd. Het heeft niet geholpen

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:29
Heb je eerst de driver geinstalleerd en toen de PC uitgezet en de PCI kaart geplaatst ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En als je driver installeert voor de chip die erop zit (dus niet zozeer Sweexdrivers). Wie weet zijn die drivers gewoon ruk die je nu hebt en werkt het daar niet mee.

• DanielvdMark
ik heb eerst de kaart geinstalleerd en toen de drivers. Ik ga het eens andersom proberen.
zou het probleem ook in het moederbord kunnen zitten?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DanielvdMark schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 12:43:
ik heb eerst de kaart geinstalleerd en toen de drivers. Ik ga het eens andersom proberen.
zou het probleem ook in het moederbord kunnen zitten?
Dat zou ook nog kunnen.
Als het een PCI2.2 kaartje is en je hebt PCI2.1 sloten dan zal het ook niet gaan werken (hoewel het op een P4 bordje wel onwaarschijnlijk is dat je 2.1 sloten hebt).

Wat voor mobo is het dan?

Verwijderd

probeer eens met in een ander pci-slot te steken, ik heb op mijn server 2 PCI kaartjes van sweex zitten (sata controllertjes) en die werkten enkel in een bepaalde combinatie. Zelfs bij het versteken van 1 kaartje kon het zijn dat het ander ook niet meer gevonden werd.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:30

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Misschien moet je drivers niet zozeer proberen van Sweex. Maar probeer ze eens van de Chip in het algemeen. Dit heeft bij mijn geluidskaart gewerkt( ook sweex) Misschien werkt het ook wel bij de wireless kaart

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef eens even volledige specs, dus exact welke kaart, exact welke chip erop zit en exact welk moederbord je gebruik (en welke chipset daarop zit). Heb je wel je moederbordchipsetdrivers geinstalleerd :?

Oslik blyat! Oslik!

• DanielvdMark
Moederbord is een Asus P4B ACPI
Bios versie Award Software Inc. Revision 1003 08/30/2001
SMBIOS 2.3
Chipset drivers zijn geinstalleerd

Model Sweex LW052
chip weet ik niet, zit een grote sweex sticker opgeplakt.

• DanielvdMark
hoi,

het is opgelost, ik heb de kaart verwisseld met de netwerkkaart en nu werkt ie.. waar het aan lag weet ik niet..

maar het werkt, en dat telt.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 13:40

weebl

YARR!

DanielvdMark schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 18:57:
hoi,

het is opgelost, ik heb de kaart verwisseld met de netwerkkaart en nu werkt ie.. waar het aan lag weet ik niet..

Mag ik je aanraden in het vervolg geen spullen van Sweex meer te kopen (idem dito voor Trust). Dit merk staat niet bekend om z'n fantastische kwaliteit en ondersteuning van z'n producten. Zoals je nu misschien wel gemerkt hebt.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

weebl schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:04:
[...]

Mag ik je aanraden in het vervolg geen spullen van Sweex meer te kopen (idem dito voor Trust). Dit merk staat niet bekend om z'n fantastische kwaliteit en ondersteuning van z'n producten. Zoals je nu misschien wel gemerkt hebt.
Sweex is op zich prima spul als je weinig geld uit wil geven voor je hardware. En in de meeste gevallen werkt het ok wel redelijk.

Dat er echter beter spul te vinden is staat buiten kijf, maar Sweex voldoet voor de niet veel eisende consument prima :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DanielvdMark schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 18:57:
hoi,

Waarschijnlijk wilde een van die twee kaarten geen interrupt delen met een ander apparaat in het systeem (onboard device, integrated USB of ATA controller, misschien zelfs de AGP kaart als je het in PCI 1 hebt gestoken).

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:27:
[...]

Sweex is op zich prima spul als je weinig geld uit wil geven voor je hardware. En in de meeste gevallen werkt het ok wel redelijk.

Dat er echter beter spul te vinden is staat buiten kijf, maar Sweex voldoet voor de niet veel eisende consument prima :)
Ligt eraan wat je koopt. Voedingen bijvoorbeeld zijn zeer gevaarlijk van dit merk. Letterlijk.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:42:
[...]

Ligt eraan wat je koopt. Voedingen bijvoorbeeld zijn zeer gevaarlijk van dit merk. Letterlijk.
Dat ligt er natuurlijk ook een beetje aan. Heb hier met een gerust hart een P1 200je aan een 300W Sweexje gehangen :P. Verder belasten dan die paar W is ook niet verstandig, maar als je dat niet doet is het nog wel bruikbaar.
Verder is het idd ook rotzooi, dat ben ik ook wel helemaal met je eens.

• DanielvdMark
Ik weet ook wel dat Sweex niet echt een heel goed merk is. Ik heb deze kaart voor de computer van mijn vader gekocht die over een paar maanden toch vervangen gaat worden. Dan heeft het niet erg veel zin om veel geld uit te gaan geven.

Maar het werkt nu :)
Pagina: 1