Toon posts:

2 routers achter elkaar dmv een bridge

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik van kabel naar ADSL overstap moet ik dus een modem(speedtouch 530, zonder ingebouwde 4 poorts switch) voor mijn andere router (een linksys WRT54G, met 4 poort switch) plaatsen. Aan de linksys hangen vervolgens 2 pc's.
Na wat zoekwerk heb ik gevonden dat 1 van de 2 in bridge mode moeten, of dat de NAT firewall af van 1 van beiden af moet. Omdat ik niet graag dingen gebruik die ik niet snap(technisch gezien dan) heb ik een paar vraagjes waar ik niet echt een duidelijk antwoord op vind:

- zet je nu beter de linksys in bridge mode, of de modem? Als je de modem in bridge zet, krijgt de linksys het IP van je ISP toegewezen? (de linksys doet dan het routeren/switchen veronderstel ik).

- als je de linksys in bridge zet, krijgen de pc's een ip toegewezen van de modem/router? De linksys fungeert dan louter als een switch?

Waarschijnlijk snap ik niet goed wat een bridge is maar volgens de info dat ik via GoT en google heb gevonden is het zoiets:

Een bridge is een soort switch (layer 2 device). Een bridge switch dus gwn frames op basis van het mac adres. In mijn situatie zal de modem besluiten dat bij elk frame het mac adres van mijn linksys router hoort, dus forward de modem het frame naar mijn router. De router switched (of routeerd?) vervolgens de pakketjes naar de juiste pc. Als de pc A een frame stuurt naar PC B zal de linksys dit gewoon metteen switchen en komt het frame niet bij de bridge.
moet het frame naar het internet zal de router dit routeren(of switchen?) naar de bridge. Is het mac addres van dat frame = aan dat van de router laat de bridge het frame niet naar buiten.

Alle technische informatie mbt dit onderwerp is meer dan welkom!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Het lijkt me stug dat je linksys adsl om kan zetten naar normaal ethernet. (maar zonder type info weet niemand dat)
En laat dat nu net zijn waar de speedtouch goed in is.

Speedtouch laten bridgen, daardoor lijkt het alsof het apparaat niet meer bestaat. En komt je linksys rechtsreeks aan het internet te hangen.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
mezelf perongeluk gekwote :+

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 12:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
aZuL2001 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 12:32:

Speedtouch laten bridgen, daardoor lijkt het alsof het apparaat niet meer bestaat. En komt je linksys rechtsreeks aan het internet te hangen.
Toch niet rechtstreeks? Vertaald de bridge de ADSL frames niet naar ethernet zodat de linksys (wrt54g) gewoon als router kan fungeren?