Toon posts:

Hoeveel schijven op de onboard?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik wil binnenkort een raid0 opstelling op mijn computer. Nu zit ik te kijken hoeveel schijven mijn onboard raid controller aankan. Ik kan het op de asus website, en op google niet vinden!

Mobo: P5ND2-SLI, er zitten 4 s-ata connecties op het moederbord, betekend dit dat hij 4 schijven in raid0 kan laten werken?

Heeft iemand ervaring met raid0 op dit mobo?:)
Alvast bedankt:)!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 11:45 ]

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Alle sata poorten die aan de onboard controller zijn gekoppeld kunnen ook (hardwarematig) als raid aan elkaar gekoppeld worden. Het antwoord is dus ja, alle schijven op de onboard kunnen meedraaien in raid. Op mijn i965 based moederbord kan ik dus een raid maken van 6 raptors, want de ICH8R heeft 6x SATAII.

Goud is geen geld

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:51

Shaggy

Misantroop pur sang

Als je even verder had gekeken op de Asus site bij het dit moederbord had je hetvolgende gevonden:

code:
1
2
3
4
5
6
NVIDIA® MCP-04 South Bridge ondersteunt NVRAID
- 2 x Ultra DMA 133/100/66/33
- 4 x Seriële ATA 3 Gb/s
- NVRAID: RAID0, 1, 0+1, 5 en JBOD span cross Seriële ATA- en Parallelle ATA-schijven
- Ondersteuning multi-RAID
- Ondersteuning tot 8 schijven voor RAID-functie

Dit betekend dus dat je idd 4 schijven in RAID 0 kan laten draaien. ( zelfs meer met ATA schijven erbij. Tot 8 HDD's max )

Ik neem aan dat je wel bekend bent met de risico's van draaien onder RAID 0 Zeker als je 4 schijven wil gaan draaien onder RAID 0 is dit nogal kwetsbaar. Zou dan eerder RAID 0+1 of RAID 5 gaan draaien. Mara ja, dat is jouw keuze uiteraard.

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

Topicstarter
Behoud je bij raid0+1 nog steeds de snelle leespresaties die je bij raid0 hebt?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik zou dit eerst eens lezen RAID FAQ en dan vragen stellen als je ze ook niet op de website beantwoord krijgt.

ARME AOW’er

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:51

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 13:44:
Behoud je bij raid0+1 nog steeds de snelle leespresaties die je bij raid0 hebt?
Dan behoud je idd je snelheid. Maar zoals hierboven vermeld word, lees eerst een de RAID FAQ goed door en mocht je dan nog vragen hebben ;)

Making an ass of myself since the 70's

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De specs staan gewoon op de website van de moederbordfabrikant B)

Voor de overige RAID-related vragen kun je in de eerder genoemde RAID FAQ terecht. Verder is het wijs om de Algemene gedragsregels (Netiquette) nogmaals te doornemen, maar dan serieus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.