Backlight leaking

Pagina: 1
Acties:

• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-02 22:31
Beste Tweakertjes,

ik heb onlangs de Samsung Syncmaster 940BF gekocht. Ik heb echter een beetje backlight leaking aan de bovenkant van me scherm (dit wordt pas zichtbaar als de monitor een kwartier/half uurtje aanstaat).
Ik heb 2 weken inruilgarantie en kan dus ruilen ongeacht waarom.
Ik wilde even vragen of jullie denken dat het ruilen voor een beetje backlight leaking een goed idee is... Het is namelijk wel zo dat ik geen een kapotte pixel of dergelijke heb. Daarbij is de kans wel groot dat ik een andere monitor meeneem die meer backlight leaking heeft of wel kapotte pixels. Daarom ben ik een beetje aan het twijfelen of ik terug moet gaan of niet. Hoop dat jullie die twijfel weg kunnen nemen!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01 09:41

MRic3

Of praat ik weer poep?

omruilen... is die andere ook niet goed ...weer omruilen...
simpel hé ? :D

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 21:11
Het heet Backlight Bleeding ;) En dezelfde monitoren zullen het allemaal ongeveer even veel hebben, dus ik geef je weinig kans dat je door middel van ruilen een betere zult krijgen. Sowieso zul je altijd wel enige backlight bleeding houden, als je daar niet tegen kan is het beter om bij CRT's te blijven :P

The devil is in the details.

• IKON
Jah maar er is dus wel eens kans dat de mate van backlight bleeding schommelt? Dan is er dus ook een kans dat het zich loont om te ruilen...?
Want ik vind het een beetje irritant dat je voor een investering van 300 euro een niet compleet werkend product krijgt.

Dus als er nog meer mensen zijn die iets kwijt kunnen hierover, please type ;)

Verwijderd

Ik heb zelf de 930BF en die heeft het ook beetje. Echter heb er totaal geen last van. Je ziet het ook alleen als je een helemaal zwart scherm hebt. Wat daarbij nog wil helpen is dat het scherm standaard behoorlijk licht staat. Je zou de brightness (en eventueel contrast) wat naar beneden kunnen zetten dan wordt het namelijk minder.

Misschien zitten er wel verschillen in per scherm. Maar dan zou je geowon in de winkel het scherm moeten testen. Echter denk niet dat het heel veel uitmaakt. Oorzaak zit em in de bouw van de monitor, doordat de behuizing te sterk tegen het paneel aandrukt. Dus dit zal bij elk 940BF-scherm nagenoeg gelijk zijn.

• IKON
hmhm mjah ik zie het bij bepaalde kleuren ook niet, maar wel bij "plaatjes" die veel donker/zwart bevatten. zoals tijdens het gamen in donkere hoeken... wel jammer van een dergelijke investering, maar ik zal eens eerst in de winkel gaan navragen...

• Nurion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 14:16
2de HP W2207 en nog steeds backlight bleeding

Bij deze post ik een vraag want ik wil graag weten wat jullie ervan vinden.

Ik heb afgelopen zaterdag een HP w2207 gekocht bij MM ter vervanging van mijn IIyama Vision Master Pro 512 (22”)

Helemaal goed, mooie afwerking, nette verstelbare voet, totdat ik het scherm ging gebruiken, en de backlight bleeding me opviel.

Randen onder en boven, en heel licht, links en rechts bij opstarten windows, terwijl je het Logo ziet (XP). Na tuning (brightness/contrast) besloten om te ruilen bij MM. Mogelijk heeft een ander exemplaar er minder last van. Helaas, nagenoeg hetzelfde euvel.

Nu sta ik voor de keus, leven met de bleeding, wordt wat minder nagelang tijd, heb ik gelezen, maar verhelpt het niet 100%.

Of andere monitor, alleen het alternatief de Samsung 226BW is nog meer een gok (s-type scherm gok)

Ik heb ook nog gekeken naar de Samsung 215TW, deze schijnt beter te zijn, alleen heeft een 8ms g-t-g en ik weet niet of deze aan mijn eisen voldoet.

Ik gebruik mijn pc voor gamen (bf2/cod2/MOH Airborne) foto editing, en webdesign

Wie heeft er nog creatieve ideeën om dit probleem op te lossen?

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01 07:30
De Samsung 215TW is een zeer goede scherm gezien de kleuren. Ik heb hem net gekocht om foto's te bewerken zonder 1000+ euro te hoeven uitgeven, terwijl deze nog niet eens HDCP geschikt zijn. Ook dit scherm heeft last van een inhomogeen beeld en het stoort me wel, maar kan er rekening meehouden als ik foto's wil bewerken. Terugsturen heeft weinig zin, gezien het model niet meer leverbaar is.

Ik kom van een 17 inch CRT en ervaar dat LCD toch wel een hele stap terug is grafisch gezien). Werkruimte is prettig en goede CRT schermen worden niet meer gemaakt, dus je moet wel. LCD is een nieuwe techniek dat elk jaar weer wat beter wordt.

Backlight Bleeding en inhomogeen beeld is een phenomeen waar we mee moeten leren leven. De S-IPS schermen zijn nu het beste daarvoor en S-PVA en S-IPS zijn kwa kleur beter i.v.m. TN schermen. TN schermen zijn weer beter voor gamen, maar erg slecht voor serious grafisch werken (Photoshop etc.).

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
honey schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:57:
De Samsung 215TW is een zeer goede scherm gezien de kleuren. Ik heb hem net gekocht om foto's te bewerken zonder 1000+ euro te hoeven uitgeven, terwijl deze nog niet eens HDCP geschikt zijn. Ook dit scherm heeft last van een inhomogeen beeld en het stoort me wel, maar kan er rekening meehouden als ik foto's wil bewerken. Terugsturen heeft weinig zin, gezien het model niet meer leverbaar is.
Hoe kom je erbij dat de kleuren zo goed zijn? Heb je iets van een percentage overlappende Adobe sRGB of een review waar ik dat in kan vinden?

Jammer dat er nog maar zo weinig modellen zijn die LED backlight hebben, dan ben je meteen van al het gesodemieter af.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01 07:30
Mr_Atheist schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:29:
[...]

Hoe kom je erbij dat de kleuren zo goed zijn? Heb je iets van een percentage overlappende Adobe sRGB of een review waar ik dat in kan vinden?

Jammer dat er nog maar zo weinig modellen zijn die LED backlight hebben, dan ben je meteen van al het gesodemieter af.
Gewoon even Google gebruiken, er zijn veel reviews. Ik gebruik deze monitor in combinatie met een colorimeter en bijpassende software, vanwege het professioneel fotografisch werk. Als je goede kleurweergave essentieel vindt, dan is een colorimeter ook essentieel.
Pagina: 1