De laptop heb ik even losgekoppeld van de adaptor gehad terwijl een Excelprogramma draaide. Er klonk na zo'n 10 minuten draaien op de accu wat afsluit-gereutel en ik meende dat wegens een zwakke accu de laptop aan het afsluiten was. Toen ik hem wilde opstarten was er geen beweging meer in te krijgen. Ook niet als de adaptor weer aangesloten werd. Het laadlampje heeft even gebrand maar brand nu niet meer. De adaptor geeft de normale spanning af bij de plug. Wat kan de oorzaak zijn? Is het mogelijk dat door een defecte accu de laptop niet meer wil opstarten? Of zijn er grotere problemen te verwachten? Waar moet ik beginnen met zoeken?
Verwijderd
accu's willen wel eens depolariseren
meestal als je de accu een nachtje goed doorlaat lost dit weer op. haal daarom de accu uit
de laptop, sluit de addaptor aan op de laptop, start dan de laptop op en sluit deze weer af.
en plaats de accu weer terug.
en dan je laptop minstens 10 uur aan de adaptor houden zou het probleem moet fixen.
je kunt je laptop ondertussen gewoon weer gebruiken. dit is een veel voorkomened probleem bij
laptop accus die een dagje ouder worden.
meestal als je de accu een nachtje goed doorlaat lost dit weer op. haal daarom de accu uit
de laptop, sluit de addaptor aan op de laptop, start dan de laptop op en sluit deze weer af.
en plaats de accu weer terug.
en dan je laptop minstens 10 uur aan de adaptor houden zou het probleem moet fixen.
je kunt je laptop ondertussen gewoon weer gebruiken. dit is een veel voorkomened probleem bij
laptop accus die een dagje ouder worden.
Inderdaad, zonder accu starte de laptop direct op. Alles draait weer normaal. Ik heb inmiddels in Duitsland via internet een nieuwe accu besteld. Kassa: 92 euro,-
Hartelijke dank voor deze goede aanwijzing.
Peter Jansen
Hartelijke dank voor deze goede aanwijzing.
Peter Jansen