audigy 2ZS en X-FI Extreme music installatieprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• marcelsmit
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik heb mijn oude audigy 2ZS kaart vervangen voor een X-FI extreme music omdat ik de audigy niet meer kon installeren.
Als ik de originele creative cd gebruikte kreeg ik steeds de melding dat er geen audigy 2ZS werd gevonden in mijn systeem.
Heb de kaart al in alle pci sloten gehad en heb verder geen pci kaarten in de pc zitten en diverse drivers geprobeerd.
Met de KX Project drivers kreeg ik er echter wel gewoon geluid uit, maar ik wil de originele mogelijkheden van creative kunnen gebruiken.
Verder kreeg ik wel steeds een uitroepteken bij de ingebouwde firewire poort, het apparaat kan niet gestart worden (code 10) staat er ook steeds bij dus ik ging er vanuit dat de firewire poort op de audigy 2ZS stuk was en heb dus een X-FI extreme music aangeschaft maar echter heb ik dus bij deze kaart hetzelfde probleem!
Als ik hem wil installeren zegt de originele creative software weer dat er geen X-FI extreme music is gevonden in mijn system, wel grtver grrrrr, ook in andere pci sloten gehad, al mijn fans afgesloten, ik dacht dat de voeding het misschien niet kon trekken maar dat lijkt me stug want het is een antec 480 trueblue voeding, sterk zat zou je denken.
Ik heb de X-FI extreme music in mijn andere pc geprobeerd en hier ging het wel goed! hij vond gewoon de kaart dus het is iets in mijn 1ste pc maar kan er maar niet achter komen wat het is.
Misschien dat iemand hier iets soortgelijks heeft meegemaakt en er een antwoord op weet?
De specs van mijn systeem kun je zien hieronder door op de link van mijn P4 3.0 ghz te klikken.

[ Voor 3% gewijzigd door marcelsmit op 29-10-2006 11:33 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Graag wat meer punten, al die komma's leest lastig. Helemaal omdat er regelmatig geen spatie achter staat.

Geen idee wat je verder aan pci kaarten hebt maar probeer eens met zoveel mogelijk lége pci sloten de audigy 2/xfi te installeren. Denk irq probleem.
En verwijder ook de driver volledig voordat je weer probeert, om conflicten te voorkomen.

[ Voor 93% gewijzigd door Raven op 29-10-2006 11:33 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• marcelsmit
Je hebt gelijk,hoop dat het zo beter is.
Ja een irq conflict misschien... maar hoe kun je in windows xp de irq's zef wijzigen, vroeger met oudere windows versies ging dat wel maar met xp dus niet naar mijn weten :(

Verwijderd

Ik heb mijn oude audigy 2 ZS kaart vervangen voor een X-FI extreme music omdat ik de audigy niet meer kon installeren.
Als ik de originele Creative CD gebruikte kreeg ik steeds de melding dat er geen audigy 2ZS werd gevonden in mijn systeem :( .
Ik heb de kaart al in alle pci sloten gehad en diverse drivers geprobeerd.
Met de KX Project drivers kreeg ik er echter wel gewoon geluid uit, maar ik wil de originele mogelijkheden van Creative kunnen gebruiken.
Verder kreeg ik wel steeds een uitroepteken bij de ingebouwde firewire poort, het apparaat kan niet gestart worden (code 10) staat er ook steeds bij.
Dus ik ging ervanuit dat de firewire poort op de audigy 2 ZS stuk was en heb dus een X-FI extreme music aangeschaft maar echter heb ik dus bij deze kaart hetzelfde probleem!
Als ik hem wil installeren zegt de originele Creative software weer dat er geen X-FI extreme music is gevonden in mijn system :? .
ik heb de kaart ook in andere pci sloten gehad en al mijn fans afgesloten,
Ik dacht dat de voeding het misschien niet kon trekken maar dat lijkt me stug want het is een Antec 480 trueblue voeding; sterk zat zou je denken,
Ik heb de X-FI extreme music in mijn andere pc geprobeerd en hier ging eht wel goed! :o
Hij vond gewoon de kaart dus het is iets in mijn 1ste pc maar kan er maar niet achter komen wat het is.
Misschien dat iemand hier iets soortgelijks heeft meegemaakt en er een antwoord op weet?
De specs van mijn systeem kun je zien hieronder door op de link van mijn P4 3.0 ghz te klikken.
Het moederbord is een Asus P4P800
Verder staat het denk ik in het verkeerde subtopic, dit moet Overige Hardware zijn :X

graag gedaan, super de boer :)

Misschien moet je even je even kijken bij services (start -> uitvoeren -> services.msc) of daar geen essentiele services staan uitgeschakeld, ik heb dit gehad met mijn ZEN MicroPhoto, daar had ik Windows User Mode Driver Framework uitstaan. Niet dat ik wil zeggen dat hiermee je probleem opgelost is door deze service aan te zetten, maar het kan ook een andere service zijn.

Een laatste redmiddel (niet direct doen!!! kijk eerst of er meer reacties komen) is een schone Windows installatie erop zetten, maar hier kun je beter eerst even mee wachten en kijken of je een andere oplossing kunt vinden.

• marcelsmit
haha dankjewel ;)

Maar bij die services moet je dus wel weten wat je dan aan moet zetten en dat weet ik dus niet :o
Ik zal het topic even verplaatsen naar waar eht moet staan,sorry.(volgens mij staat ie wel in de goeie afdeling hoor, aangezien je het ook kunt hebben over een dwarsliggende live 1024 etc ;) )
Oh ja en ik heb windows er opnieuw op gezet dat ik de kaart inbouwde :)

edit: Windows User Mode Driver Framework is gewoon gestart,die staat aan dus,ik zal nog eens verder kijken wat hier tussen staat

[ Voor 49% gewijzigd door marcelsmit op 29-10-2006 11:49 ]

Verwijderd

haha graag gedaan hoor ;) ik zag dat je het zelf ook al had aangepast :)

welke service je moet hebben weet ik niet precies, je zou ze voor de grap allemaal aan kunnen zetten, als de kaart dan nog niet goed gedetecteerd wordt dan weet je in ieder geval zeker dat je zo de kaart niet aan de gang kunt krijgen. als het zo wel lukt dan is het ook wel een redelijk rotklusje om te kijken wat je allemaal weer uit kunt zetten.

Plug en Play heb je denk ik wel aanstaan.

Shell Hardware Detection
Universele Plug en Play apparaathost en SSDP Discovery service
Windows Management Instrumentation en de uitbreidingsservice

zou ik aanbevelen om wel aan te hebben :)

succes

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mischien is nieuwe(re) driver proberen ook een optie, al geprobeerd?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

http://plaza.fi/muropaketti/bbs/t462067,0

voor als je fins kunt :X resultaatje dat uit google kwam rollen.
google geeft verder niet echt veel hulp hierbij :/

• marcelsmit
dTwizzy:

Shell Hardware Detection
Universele Plug en Play apparaathost en SSDP Discovery service
Windows Management Instrumentation en de uitbreidingsservice

Alles staat aan.
En uiteraard staat plug en play in mijn bios aan.

En ik heb de nieuwe drivers van creative ook gedownload en daarmee kreeg ik hetzelfde resultaat :(

edit: nee ik kan geen fins,erg jammer want daar zou ik misschien wat aan gehad kunnen hebben,en ik had zelf ook al behoorlijk gezocht op google,maar er is weinig te vinden idd.

[ Voor 29% gewijzigd door marcelsmit op 29-10-2006 11:56 ]

Verwijderd

Dat is ehm... vreemd :? en niet logisch

Ok ff op een rijtje dus: je hebt nieuwe windows install
Alle services aan
Nieuwste drivers van Creative...

misschien zeg ik heel doms hoor maar heb je geen software die de drivers blokkeert? Virusscan o.i.d?

Kun je ook een proberen te booten met àlle services aan? (alles automatisch en dan rebooten)
Ik weet niet of het helpt, maar misschien valt het te proberen.
Het probleem klinkt in ieder geval als een software probleem, als hij het op de ander pc het wel doet :/

• marcelsmit
ik gebruik avg virusscanner,maar ik geloof dat ik die uitgezet had toen ik ging installeren,verder heb ik alleen de windows xp firewall aanstaan

edit:nee die virusscanner heb ik nu nog niet eens geinstalleerd staan trouwens,schone windows met alleen de chipset geinstalleerd en toch doet ie eht niet,ik heb een behoorlijk aantal services aangezaet waarvan ik dacht dat die ermee te maken konden hebben maar nog steeds hetzelfde zucht

Oh ja weet je wat ook zo gek is? die audigy 2ZS heeft altijd prima gewerkt met dezelfde configuratie,ineens vond ie hem neit meer

Geprobeerd met alles op automatisch, firewall uit maar het zelfde probleem
:(

[ Voor 69% gewijzigd door marcelsmit op 29-10-2006 13:02 ]

Pagina: 1