Toon posts:

[XP] Traag booten van nieuwe XP install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb windows xp voor de eerste maal geinstalleerd op m'n pc. Nieuwe installatie. Dus harde schijf of zo nog geen "vuiligheid" op.

Het probleem dat ik heb is dat het balkje (->blauw pro, groen home) van windows 20x loopt. Dit duurd dus heel lang.

Ik heb bootvis gedraaid, maar hier begrijp ik eigenlijk niet veel van. Op volgende url kan je de gegevens vinden.

http://users.skynet.be/fb455115

Zoals jullie zien begint het maar heel laat te reageren. Iemand een idee wat dit kan zijn.

Netwerken heb ik al eens gedisabled, videokaart andere drivers geprobeerd

Ik hoor het graag van jullie wat het kan zijn :D

Verwijderd

alles, echt alles

Het is heel moeilijk om nu zo even te zeggen waar dit aan ligt. post je systeem specificaties eens. hoeveen intern geheugen heb je bijvoorbeeld.

en wat heb je hiervoor gedraaid of is de computer nieuw?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 00:45:
alles, echt alles

Het is heel moeilijk om nu zo even te zeggen waar dit aan ligt. post je systeem specificaties eens. hoeveen intern geheugen heb je bijvoorbeeld.

De computer is nieuw. Dus er heeft nooit iets anders opgestaan.

spec.

AMD 3500+ 64bit
Asus M2N-E
Geforce 6600GT
512MB DDR2 533mhz (twinmos)
160GB seagate SATAII HD
NEC DVD writer

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53

Whuzz

Dodgeball!

Klinkt alsof er ergens een driver niet (goed) is geinstalleerd, waardoor XP nogal wat noodgrepen moet doen om op te starten.
wat zegt je apparaatbeheer? Zijn er hardware onderdelen met een geel uitroepteken ervoor?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

En de eventviewer?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:21
Je hebt zeker de NVIDIA IDE driver geinstalleerd, die is waarschijnlijk de oorzaak van het probleem.
Oplossing:

IDE driver downgraden naar de Microsoft driver(die prima is) bij IDE/ATAPI-controllers

Verwijderd

Topicstarter
Het downgraden naar standaar drivers heeft het geheel langzamer gemaakt. Dus dit was wrs. niet de jusite weg :-)

Er staan geen gele uitroeptekens in hardware overzicht

Die eventlog, hoe kan ik dat uitlezen?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Doe de harddisk eens in het andere s-ata poortje. En probeer evt. een andere videokaart en geheugen. Maar ik vermoed dat het iets met de harddisk(controller) is.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 00:45:
alles, echt alles

Als ik zijn screenshot bekijk en ik zie met rode letters "Warning disk cache disabled" staan zou ik niet roepen dat het "alles" kan zijn :+

Kijk eens bij de eigenschappen van je IDE channels, er staat wellicht iets op PIO?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:08

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
idd 8)7

Nog even zoeken hoe ik het in forum kan zetten :)

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
heb je toevallig een hp scanner? laatst was ik bij iemand die zo'n ding had, en het booten duurde (met de scanner aan) een kleine 5 minuten.
scanner uit, en de pc boot in een halve minuut....

Copy.com

Verwijderd

Topicstarter
sariel schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:47:
heb je toevallig een hp scanner? laatst was ik bij iemand die zo'n ding had, en het booten duurde (met de scanner aan) een kleine 5 minuten.
scanner uit, en de pc boot in een halve minuut....
Geen scanner aangesloten.

Als ook de HD in een andere sata aansluiting geen verbetering

Verwijderd

Topicstarter
In het logboek viel me wel het volgende op:

9:57:53 -> bron: eventlog (uitleg: Microsoft (R) Windows (R) 5.01. 2600 Service Pack 2 Uniprocessor Free.)
9:56:23 -> bron: eventlog (uitleg: De Event Log-service is gestopt.)

Hier zit zo maar even 1minuut tussen :-s

Verwijderd

Ben ik de enige die ziet dat de "Disk write caching is disabled" ? En... staat je DMA wel aan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 10:26:
Ben ik de enige die ziet dat de "Disk write caching is disabled" ? En... staat je DMA wel aan?
DMA staat aan, en eigenaardig genoeg staat Disk write caching op enable, maar wordt in bootvis niet zo weergegeven.

Zelf begin ik zelf te denken aan problemen met SP2. Bij een opstart in veilige modus (waar er volgens mij minder drivers geladen worden), blijft de tijd ongeveer even lang. En tussen evenlog 6008-6009 zit meer als 1 minuut tussen.

Op google vind ik nog niet zo direct iets terug hoe ik dit kan verminderen

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 11:01 ]

Verwijderd

- Heb je pc zelf samengesteld of was het een kant en klare pc?
- Kan je misschien ook eens proberen windows 2000 ofzo te installeren? Als daar het probleem zich ook voordoet dan ligt het echt aan de hardware (bijna 100% zeker dan).
- Heb je al bios flash update geprobeert?
- Alle onnodige hardware eruit halen en dan booten (lukt dat niet... dan booten in safe mode)

Kijk hier ook eens:
- http://www.tunexp.com/tip...low_boot_when_networking/

Nog iets dat je kunt proberen:
The 2 best aleternatives to this problem would be : Perform MSCONFIG in the following steps
1. Select selective start ups.
2. Uncheck Process System.INI, Win.INI and load startup options...
3. Click Services TAB,
4. Check Hide all microsoft services... and click disable all.
5.Click OK and restart the computer.

If This doesn't work...
Then Go to System setup OR BIOS, and disable any USB emulation options... it helps a lot

Nog iets dat je kunt proberen: http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=235571
Download TuneXP ( http://www.driverheaven.n...wdoc.php?doc=txp_download ) en zie deze screenshot: http://img.photobucket.co...pture_01032005_163324.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 11:35 ]

Pagina: 1