Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Diskette aansluiting voeding vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:44
Een tijd geleden heb ik een keer al mijn kabels in mijn computer netjes weggewerkt, zodat het geen grote warboel meer was.

Helaas heb ik toen per ongeluk het stroomkabel van mijn diskette station verkeerom erop geklikt. (Geen idee hoe dat gelukt is maar goed)

Toen ik mijn pc aanzette om te kijken of alle fans etc draaiden (dus goed aangesloten waren) zag ik opeens een rookpluimpje vanaf mijn diskette station komen, Ik heb toen meteen de schakelaar van de voeding omgegooid.

Mijn voeding heeft dit overigens gelukkig overleefd. Alleen het kabeltje dat loopt naar het diskette station is over 5 cm doorgebrand. (Te warm geworden en daardoor is het plastic gaan schroeien)
Tevens is het diskette station ook kapot, want 1 van de vier aansluit punten van de stroom op de drive is volledig verdwenen.

Gelukkig gebruik ik mijn diskette station toch nooit. Dus ik heb er verder geen aandacht meer aan besteed, want mijn voeding werkte nog perfect. Alleen nu ben ik binnenkort van plan om mijn computer te gaan formateren. Aangezien ik met sata drives werk, zal ik dus via het diskette station mijn sata drivers moeten laden. Aangezien ik thuis nog een diskette station heb liggen wilde ik deze dan eventjes lenen.

Alleen het lijkt me niet verstandig om deze drive aan te sluiten op het "verschroeide kabeltje" Ik heb nog een oude voeding liggen, als ik hier nu de stroom connector van het diskette station afhaal, kan ik deze dan zonder problemen vastzetten aan mijn huidige voeding, dat ik daar dus als het ware het stuk verschroeide kabels wegknip en daar dan die stroomconnector van die andere voeding aan vast zet?

Of is het slimmer (als dat uberhaupt bestaat) om een splitter aan te schaffen, van molex naar diskette aansluting?

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:10

BasilFX

BasilFX

Beide oplossingen zullen gaan werken. Toch is het verstandig om het via een splitter te doen, en dan gewoon de 'verschroeide' kabel netjes af te knippen en zo afwerken dat de draadjes onderling geen kortsluiting kunnen maken.

Om het gewoon af te knippen en een nieuwe kabel eraan te zetten zal ook wel werken, maar gebruik dan wel iets van krimpkousen om kortsluiting te voorkomen.

http://www.basilfx.net

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:44
spotnie schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 11:24:
Beide oplossingen zullen gaan werken. Toch is het verstandig om het via een splitter te doen, en dan gewoon de 'verschroeide' kabel netjes af te knippen en zo afwerken dat de draadjes onderling geen kortsluiting kunnen maken.

Om het gewoon af te knippen en een nieuwe kabel eraan te zetten zal ook wel werken, maar gebruik dan wel iets van krimpkousen om kortsluiting te voorkomen.
De onderste manier is dat ook mogelijk om dat met van die kroonsteentjes te doen?
Dan is er toch geen kortsluiting mogelijk of wel?

• guus.assmann
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04-2021
Ja, natuurlijk kan dat. En het werkt ook wel. ;)

Maar een kroonsteen kan wat nadelen hebben.
De draden gaan vaak los zitten of worden door het schroefje beschadigd.
Om dit te vooekomen, pak een kroonsteen met draadbescherming. (Lipjes)
En schuif adereindhulsjes over de koperdraden. Zeker niet vertinnen! O-)

Als het maar voor een keer is, gewoon doen wat het eenvoudigste is. 8)

Guus Assmann

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32
En een molex converter van groot naar klein???

Als het alleen maar is om te installeren dan

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060