Snellere Notebook Harddisk: slim, wachten of nutteloos?

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05:50
Ik wilde in mijn laptop een snellere harde schijf gaan plaatsen omdat ik maar niet gewend kan raken aan die 5400 toeren die mijn Samsung HM080JI (80 gb).

Dus ik zat me een beetje te orienteren op de 2.5" markt maar ik weet niet of het de moeite waard wordt om te upgraden. De samsung kan ik altijd nog als portable hdd gebruiken of verkopen maar ik vraag me af hoeveel winst ik kan krijgen wanneer ik upgrade naar een snellere harde schijf.

Aanvankelijk was ik nog even aan het wachten tot Vista wanneer die uit zou komen omdat tegelijk daarmee ook de hybride harde schijven eraan kwamen. Echter denk ik dat dat nog wel op zich laat wachten vooral nu Intel de Robson technologie gaat introduceren. Maargoed, de tijd zal het leren.

Dus mijn vraag in het kort: is een snellere harde schijf (7200 rpm, min stroomverbruik, +- 80 gb) nut?

edit1: verkeerd topic gepost, excuses

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Wachten met upgraden heeft in dit geval niet zo veel nut. Wanneer zouden die hybride dingen uitkomen? Over een half jaar, een jaar? De introductie prijs zal hoog liggen en de capaciteit misschien lager.

Ik zou gewoon nu upgraden en zeker een jaar blijven genieten van 7200 toeren.

offtopic:
Ik zit met 4200 toeren en ja... dat merk je wel :'(

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nut zal het altijd hebben. Je wint er iig een backupschijf mee.

Wachten op bv Robson zou ik niet doen, deze techniek zal wel terug te vinden zijn als een extra chip op je mobo, niet op de HD. Dus tenzij je een nieuwe notebook koopt zal je Robson niet snel terugvinden.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Een snellere harde schijf is zeker nuttig.Wachten is meestal niet ze nuttig ;) De tijd die je wacht zit je nl nog steeds met je oude gerief te prutsen :)
Daarnaast moet je wel een beetje opletten welke 2,5" schijf je koopt. Tegenwoordig zijn er wel wat snelle schijfjes op de markt die eigenlijk meer bestemd zijn voor server-gebruik. Zulke schijfjes in een laptop plaatsen is vragen om (warmte-) problemen...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft dit met Processors, Moederborden of Geheugen te maken :?

Nog los daarvan, je geeft niet de indruk bepaald zelf op zoek gegaan te zijn - ik lees niets over het lezen van reviews van verschillende schijven bijvoorbeeld. Begin eens gewoon zelf op zoek te gaan - "Moet ik X of Y nu kopen?" - vragen geven gewoon aan dat je dat niet gedaan hebt of dat je je eisen niet genoeg hebt aangescherpt om een keuze te kunnen maken.

Zie ook: GoT Huisregels

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.