Toon posts:

[iTunes] mappen verwijderd, wil niet meer opstarten.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.473 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag mijn c: schijf geformateerd en toen opnieuw windows XP geinstalleerd en toen wilde ik iTunes instaleren en dat ging prima en hij starten ook prima op.
maar toen dacht ik slim te zijn, want ik heb de map iTunes die staat in je mijn documenten > mijn muziek, bewaart dus de map die ik had voordat ik windows opnieuw geinstaleerd had.
toen dacht ik als ik dan al die bestanden vervang , dus iTunes Music Library ( XML-document ) , iTunes Library ( iTunes muziekdatabasebestand ) en de map iTunes Music met de bestanden die ik heb bewaart van mijn oude iTunes ( dus de iTunes voordat ik mijn windows opnieuw instaleerde ) dan heb ik alle afspeellijsten en dat soort dingen bewaart, maar dat werkt kennelijk niet waardoor m'n computer nu steeds een foutraport aanmaakt als ik iTunes wil opstarten.

en ik heb vanalles geprobeerd zoals iTunes verwijderen , computer opnieuw opstarten en weer instaleren maar dat werkt niet, ik heb zelfs oudere versies geinstaleerd maar hij maakt niet meer opnieuw zelf die map iTunes ( in mijn muziek ) aan, zelfs niet als ik die hele map verwijder.

dus iemand enige idee wat je moet doen om iTunes zo compleet van de computer te verwijderen dat hij alles weer opnieuw aanmaakt en ook weer na het instaleren vraagt of wil dat iTunes muziek zoekt enzo? ( dus dat de computer denkt dat er nooit iTunes aanwezig is geweest op de computer )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niemand die mij uit de brand kan helpen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10 21:39
Hij zou de oude files gewoon moeten openen. aangezien iTunes dat niet doet en hij ook geen nieuwe library aanmaakt (zoals het zou moeten) lijkt het erop dat iTunes al crasht voordat hij überhaupt toekomt aan het openen van je library. Ik denk dus niet dat je de oorzaak van het probleem bij je oude files moet zoeken. Probeer eens zowel iTunes als Quicktime te verwijderen en dan de nieuwste iTunes te installeren ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Straat schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:08:
Hij zou de oude files gewoon moeten openen. aangezien iTunes dat niet doet en hij ook geen nieuwe library aanmaakt (zoals het zou moeten) lijkt het erop dat iTunes al crasht voordat hij überhaupt toekomt aan het openen van je library. Ik denk dus niet dat je de oorzaak van het probleem bij je oude files moet zoeken. Probeer eens zowel iTunes als Quicktime te verwijderen en dan de nieuwste iTunes te installeren ofzo.
nee het ligt echt expliciet aan de files die ik heb verwijderd want daarvoor deed iTunes het prima.
en verwijderen en opnieuw instaleren helpt niet dat heb ik ook al geprobeerd.
op de een of andere manier blijft er iets ergens achter waardoor iTunes weet dat er eerder iTunes op de pc heeft gestaan, en als ik dat kan verwijderen zodat iTunes weer denkt dat er nog nooit iTunes op is geweest dan maakt hij ook weer opnieuw die cruciale map in mijn documenten/mijn muziek aan waardoor het weer werkt.
dus als iemand hier raad mee weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 07:44:
[...]

nee het ligt echt expliciet aan de files die ik heb verwijderd want daarvoor deed iTunes het prima.
en verwijderen en opnieuw instaleren helpt niet dat heb ik ook al geprobeerd.
op de een of andere manier blijft er iets ergens achter waardoor iTunes weet dat er eerder iTunes op de pc heeft gestaan, en als ik dat kan verwijderen zodat iTunes weer denkt dat er nog nooit iTunes op is geweest dan maakt hij ook weer opnieuw die cruciale map in mijn documenten/mijn muziek aan waardoor het weer werkt.
dus als iemand hier raad mee weet?
je moet ff met regedit alles van apple verwijderen, dan opnieuw itunes installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:57:
[...]

je moet ff met regedit alles van apple verwijderen, dan opnieuw itunes installeren
welke sleutels moet ik dan verwijderen, want ik heb overal in software gezocht en dan alles genaamt Apple Computer, Inc. verwijderd, en toen iTunes geinstaleerd maar dat werkt ook niet, dus of het werkt niet op die manier of ik ben vergeten bepaalde componenten te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:33:
[...]

welke sleutels moet ik dan verwijderen, want ik heb overal in software gezocht en dan alles genaamt Apple Computer, Inc. verwijderd, en toen iTunes geinstaleerd maar dat werkt ook niet, dus of het werkt niet op die manier of ik ben vergeten bepaalde componenten te verwijderen?
Je moet ook nog alles van Itunes verwijderen,
ik kan je niet aangeven welke, maar als je regedit opstart en dan naar edit/find gaat en naar Itunes zoekt
en dan de keys verder met F3 zoeken vind je alle keys die van belang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

• De-installeer iTunes
  • Haal evt. registery-keys weg
  • Verplaats de hele iTunes map uit mijn documenten.
  • Installeer iTunes opnieuw
  • Gooi je liedjes uit iTunes music opnieuw in je vers geinstalleerde iTunes
  • iTunes zal je liedjes opnieuw toevoegen
  • Gooi je backup folder weg
Het enige nadeel aan dit verhaal is dat je playlists etc niet terug komen. Wanneer je deze perse wil hebben, zou ik eens controleren of de versie die je nu gebruikt precies dezelfde versie is van iTunes die je voorheen gebruikte.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:23:
[...]

Je moet ook nog alles van Itunes verwijderen,
ik kan je niet aangeven welke, maar als je regedit opstart en dan naar edit/find gaat en naar Itunes zoekt
en dan de keys verder met F3 zoeken vind je alle keys die van belang zijn.
oke ik heb nu met dat zoeken geprobeert werkt idd een stuk beter vind veel meer keys, maar als ik m'n register helemaal ontdaan heb van iTunes dus hij zegt zoeken voltooid ofzo, en ik instaleer iTunes opnieuw werkt het nog steeds niet, dus het lijkt er op dat er toch iets achter blijft.
iemand enig idee wat precies te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Ik had eerst een beta-plugin voor iTunes geïnstalleerd en om die te uninstallen moest je een bepaald bestand dat je had moeten backuppen terugzetten, maar dat had ik niet ergo: ik runde de iTunes installer nog een keer om de installatie te herstellen. Dit mislukte echter steeds, omdat je voor die herstelfunctie een bepaalde minimumversie van het .net framework nodighad...

Hoewel de kans me klein lijkt dat het bij jou ook daar aanligt, kan k je toch aanraden even het nieuwste .net framework te installeren...baat het niet, schaadt het niet...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leokennis schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 00:54:
Ik had eerst een beta-plugin voor iTunes geïnstalleerd en om die te uninstallen moest je een bepaald bestand dat je had moeten backuppen terugzetten, maar dat had ik niet ergo: ik runde de iTunes installer nog een keer om de installatie te herstellen. Dit mislukte echter steeds, omdat je voor die herstelfunctie een bepaalde minimumversie van het .net framework nodighad...

Hoewel de kans me klein lijkt dat het bij jou ook daar aanligt, kan k je toch aanraden even het nieuwste .net framework te installeren...baat het niet, schaadt het niet...
bedankt maar het hielp niet.
ik heb eerst iTunes verwijderd en PC opnieuw opgestart toen alles ( wat ik kon vinden ) uit het register verwijderd , toen nieuwe .NET framework erop en toen weer geinstalleerd, maar krijg weer zo'n rapport dat er een fout was opgetreden.
verdomme zometeen kan ik nooit meer iTunes op m'n pc gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heeft echt niemand een idee, want ik kan echt niet zonder iTunes, anders zal ik windows weer opnieuw moeten instaleren, maar dat kost zoveel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dit ook gedaan?

Clean up iTunes installer files on the computer
You can download the Windows Installer Cleanup Utility from Microsoft, which will clean up any leftover installer files that may be causing issues with your current installation. To do this:

Click here first, and read the important information about the software.
Click the "Download the Windows Installer Cleanup Utility package now" link on that page to download a file titled msicuu2.exe.
Open the msicuu2.exe file and follow the prompts to install it.
On the Start menu, point to All Programs and then click Windows Install Cleanup; the Windows Installer Clean Up Utility window appears, listing software that is currently installed on your computer.
Select iTunes from the list and click Remove.
Click OK in the confirmation dialog that appears.
Repeat steps 5 and 6 if you have multiple iTunes entries listed.
Select QuickTime from the list and click Remove.
Repeat steps 8 and 9 if you have multiple QuickTime entries listed.
Click Exit.
Restart the computer.
Install the latest version of iTunes from http://www.apple.com/itunes/download and connect your iPod

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93716-nl
Via deze link kan je nog meer hulp vinden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 20:24:
Heb je dit ook gedaan?

Clean up iTunes installer files on the computer
You can download the Windows Installer Cleanup Utility from Microsoft, which will clean up any leftover installer files that may be causing issues with your current installation. To do this:

Click here first, and read the important information about the software.
Click the "Download the Windows Installer Cleanup Utility package now" link on that page to download a file titled msicuu2.exe.
Open the msicuu2.exe file and follow the prompts to install it.
On the Start menu, point to All Programs and then click Windows Install Cleanup; the Windows Installer Clean Up Utility window appears, listing software that is currently installed on your computer.
Select iTunes from the list and click Remove.
Repeat steps 5 and 6 if you have multiple iTunes entries listed.
Select QuickTime from the list and click Remove.
Repeat steps 8 and 9 if you have multiple QuickTime entries listed.
Click Exit.
Restart the computer.
Install the latest version of iTunes from http://www.apple.com/itunes/download and connect your iPod

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93716-nl
Via deze link kan je nog meer hulp vinden :*)
ik heb dit geprobeerd dat werkte niet toen heb ik alles wat er op die site stond gedaan en daarna ook nog alles uit het register verwijderd.
maar het werkt gewoon niet.
toen in apple support gezocht maar er is niks over te vinden, ik ben gewoon ten einde raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is er misschien iemand met een apple ID die voor mij op de apple website in het forum dit zou willen posten, of iemand die het dit zelfde probleem daar is tegen gekomen ( ik heb zelf ook gezocht )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem heb ik dus ook en ik heb ook geen flauw idee hoe ik het moet verhelpen.
Deze week heb ik voor het eerst iTunes geinstalleerd want ik had goede reacties gehoord enzo, na het installere deed hij het gewoon. De volgende dag wilde ik iTunes openen en kreeg ik ook een foutrapport. Volgens mij heb ik niks verwijderd naar mijn weten. Zijn er al oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag zit ik met het zelfde probleem dat iTunes niet meer werkt.
Ik had Itunes 8.0.1 en wou hem updaten naar 8.0.2 en na dat ik dat gedaan, wou iTunes gewoon niet meer opstarten. Net zoals Ardjuna heb ik ook van alles geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:34

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Wat mij niet helemaal duidelijk is, is of hij nu ook zonder de backup weigert te werken. Als het probleem zich nog steeds alleen voordoet bij het terugplaatsen van de backup, is het een idee om even te kijken of je zeker weet dat je de goede versie van iTunes gebruikt. Ik kan me voorstellen dat iTunes 8.x niet zo lekker om zal gaan met files van iTunes 7.x

Verder is het misschien handig om even een lijstje met namen te posten van de bestanden die je nog hebt (dat zijn dus de iTunes-bestanden, niet je muziekbestanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij doet iTunes zelfs niet als ik alles heb verwijderd, en dan werkelijk ook alles via oa Ccleaner.

Ik had trouwens ergens anders gelezen dat je Quicktime en iTunes apart van elkaar moet instaleren, maar ik kan geen instalatie vinden voor iTunes zonder Quicktime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijss
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-07 08:36
Hier ook hetzelfde probleem. iTunes wil onder Vista Business niet meer opstarten. Ik had al eerder wat problemen met het synchen van mijn iPhone (vastlopen waadoor zelfs mijn bios gereset werd :( ) maar nu doet hij helemaal niets meer. Als ik de reacties hier lees, kan ik de hoop ook beter opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze reacties zijn met oude versies van Itunes geweest. Volgens mij stond die versie nogal bekend om zijn incompatibiliteit (niet zeker).

De nieuwste versie is volgens mij behoorlijk stabiel.

Ik zou even bovenstaande proberen.
Pagina: 1