Palomar schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 09:26:
[...]
Lijkt me niet. Dan zou je al wel een melding krijgen met 'binnen x dagen activeren' oid. En dan nog is niet al je data weg.
Denk dat het nu wel weer goed is, al blijf ik het naar spul vinden die activatiemeuk...
Heb zelf ook een legale versie en ik ontloop WGA waar het maar kan. Dat ik betaald heb voor WIndows hoeft MS zelfs niet te weten. Alle listening ports naar Redmond en elders zijn door mij geblokt. Ik gebruik een betaalde corporate van het werk. Als systeembeheerder mag ik 3 licenties in gebruik nemen waarvan ik er nu 2 gebruik. De derde houd ik als reserve.
Dit echter omdat ik soms vanaf thuis moet remoten en ik daar de Prof editie van XP behoef.
3 Vista licenties hoeven ze mij voorlopig nog niet aan te smeren. Coupons heb ik afgeslagen en ik bepaal samen met mijn werk wel wanneer we naar Vista moeten (niet ik alleen). Voorlopig zit dat er nog niet in.
Met activatie heb ik niet te maken. Ik kan doen en laten wat ik wil.
Hoe vermijd ik WGA (als Windows XP 'nog' proper is).
Installeer nooit automatische updates per schedule. Kies voor een custom download zodat je ook updates zoals WGA kunt weigeren. Dit hoeft dus helemaal niet om een illegale reden te zijn!
Autopatcher werkt ook goed om je machine stevig te updaten. Niet alleen updates, maar je installeerd ook alle hotfixes.
Het nut van IE7 neem ik in twijfel, eerst die dikke kat uit de boom kijken aleer ik van Opera afstap.