Toon posts:

[XP] (on?)geldige copy

Pagina: 1
Acties:
  • 404 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gisteren internet explorer 7 geinstalleerd en dat ging allemaal best en aardig, maar toen ik de pc opnieuw opstartte kwam hij opeens met een melding dat mijn windows xp geen geldig exemplaar is, terwijl het gewoon een geldige is (het is voorgeinstalleerd door packard bell) ik heb dus via microsoft genuine windows laten checken, en zegt dat alles in orde is, maar hij blijft komen met die melding.

Hoe zet ik dit uit of hoe los ik dit op een andere manier op?

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Twee mogelijkheden:

- Bel Microsoft, die kunnen je beter helpen dan een ieder hier.
- Zoek in de meuktracker op WGA remover.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gewoon de helpdesk hiermee lastig vallen net zolang tot die melding weg is. Dan wordt het tenminste ook geregistreerd en kan er misschien structureel iets aan gedaan worden, want het moet niet zo zijn dat de netjes betalende gebruiker al de dupe wordt van die panische beveiligingsmethoden.

Verwijderd

Topicstarter
De melding komt nu niet meer, en heb gewoon nog een x via windows site gevalideerd. Ik ben wel bang dat mijn windows word afgesloten, en ik alles kwijt ben, of gebeuren zulke rare dingen niet meer?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 09:24:
De melding komt nu niet meer, en heb gewoon nog een x via windows site gevalideerd. Ik ben wel bang dat mijn windows word afgesloten, en ik alles kwijt ben, of gebeuren zulke rare dingen niet meer?
Lijkt me niet. Dan zou je al wel een melding krijgen met 'binnen x dagen activeren' oid. En dan nog is niet al je data weg.

Denk dat het nu wel weer goed is, al blijf ik het naar spul vinden die activatiemeuk...

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 09:24:
Nou bij mij dus wel.

30 dagen geleden bij iemand de PC opnieuw geïnstalleerd gewoon met de originele DELL cds en toen opeens kwam hij op de proppen dat windows niet geldig was en niet meer werkte! Zelfs safe mode startte niet eens meer op! Maandag maar eens flink boos worden op de helpdesk.

Verwijderd

je moet ok wel aciveren binnen 30 dagen.........
krijg je elke dag een melding van.

Niets aan de hand, maakt een 2e istallatie en kopieer je meuk uit de mappen van de 1e installatie. brand het, formateer de schijf en inatlleer een hele verse xp. nu wel activeren AUB!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet vaak ontevreden, maar dit schiet me toch echt ff mij de keel uit.

Ik krijg nu constant het bericht als ik de computer opstart, en ik word er nogal aardig geirriteerd van.

Ik heb gewoon de juiste internet explorer 7 gedownload, maar als hij met die overgrote melding aankomt als je aanlogt van deze copy is niet geldig, staat er gewoon Windows XP Professional als banner in het scherm.

Ik weet niet wat deze pc heeft zitten doen, maar dit wordt me echt te vaag

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

www.microsoft.nl/contact als het je echt zo de strot uit komt. Zal wel een klein foutje in IE7 zijn dat je legale versie XP niet meer herkend wordt.

offtopic:
Simpeler is het niet...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Heb net gebeld met support, kreeg iemand aan de lijn die ik half verstond, vaag accent, maarja dat zal wel overal zo zijn, iig, ik werd weer doorverstuurd.

Ik kan hier wel een boek over schrijven lol, the story continues

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:46:
Heb net gebeld met support, kreeg iemand aan de lijn die ik half verstond, vaag accent, maarja dat zal wel overal zo zijn, iig, ik werd weer doorverstuurd.

Ik kan hier wel een boek over schrijven lol, the story continues
No offence hoor, maar ik zit dagelijks met Microsoft te bellen voor allerlei issues. De langste wachttijd in anderhalf jaar bellen met ze is... tadadada... naar een Nederlands-sprekende medewerker.... 4 minuten en 6 seconden.

Oftewel; sommige mensen zijn langer aan het klagen op GoT dan dat ze in de wacht staan voor een oplossing bij Microsoft. :O

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:49:
[...]

No offence hoor, maar ik zit dagelijks met Microsoft te bellen voor allerlei issues. De langste wachttijd in anderhalf jaar bellen met ze is... tadadada... naar een Nederlands-sprekende medewerker.... 4 minuten en 6 seconden.

Oftewel; sommige mensen zijn langer aan het klagen op GoT dan dat ze in de wacht staan voor een oplossing bij Microsoft. :O
Sorry hoor, maar we hebben al jaarlijks problemen gehad, en werden constant doorgestuurd naar een 0900 nummer, en ik ga niet 15 minuten wachten terwijl dat hartstikke duur is, dit is pure afzetterij, en ik heb ook wel eens het recht om te klagen.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:50:
[...]

Sorry hoor, maar we hebben al jaarlijks problemen gehad, en werden constant doorgestuurd naar een 0900 nummer, en ik ga niet 15 minuten wachten terwijl dat hartstikke duur is, dit is pure afzetterij, en ik heb ook wel eens het recht om te klagen.
+
Productactivatie
U wilt informatie over Microsoft Product Activation. Wilt u Windows XP of een Office XP-product telefonisch activeren of ondervindt u problemen bij de activatie van uw product? Bel dan gratis 0800-0233487.
WELK 0900-nummer?

Verwijderd

Topicstarter
Ik werd door die kerel aangewezen om 09002025117 te bellen, aka packard bell

JA ik weet het, pb is kut, klote, en ik koop het ook nooit meer, ik weet het wel

Ik heb gebeld, en blijkbaar is mijn garantie verlopen.

Verwijderd

Palomar schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 09:26:
[...]

Lijkt me niet. Dan zou je al wel een melding krijgen met 'binnen x dagen activeren' oid. En dan nog is niet al je data weg.

Denk dat het nu wel weer goed is, al blijf ik het naar spul vinden die activatiemeuk...
Heb zelf ook een legale versie en ik ontloop WGA waar het maar kan. Dat ik betaald heb voor WIndows hoeft MS zelfs niet te weten. Alle listening ports naar Redmond en elders zijn door mij geblokt. Ik gebruik een betaalde corporate van het werk. Als systeembeheerder mag ik 3 licenties in gebruik nemen waarvan ik er nu 2 gebruik. De derde houd ik als reserve.
Dit echter omdat ik soms vanaf thuis moet remoten en ik daar de Prof editie van XP behoef.

3 Vista licenties hoeven ze mij voorlopig nog niet aan te smeren. Coupons heb ik afgeslagen en ik bepaal samen met mijn werk wel wanneer we naar Vista moeten (niet ik alleen). Voorlopig zit dat er nog niet in.

Met activatie heb ik niet te maken. Ik kan doen en laten wat ik wil.

Hoe vermijd ik WGA (als Windows XP 'nog' proper is).

Installeer nooit automatische updates per schedule. Kies voor een custom download zodat je ook updates zoals WGA kunt weigeren. Dit hoeft dus helemaal niet om een illegale reden te zijn!
Autopatcher werkt ook goed om je machine stevig te updaten. Niet alleen updates, maar je installeerd ook alle hotfixes.

Het nut van IE7 neem ik in twijfel, eerst die dikke kat uit de boom kijken aleer ik van Opera afstap.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:56:
Ik werd door die kerel aangewezen om 09002025117 te bellen, aka packard bell
Dat klopt.
Omdat je een OEM Windows XP hebt (geleverd door PB) is ie een stuk goedkoper.

Downside voor jou is dat dus ook de support door PB en niet door MS wordt geleverd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:09:
Het nut van IE7 neem ik in twijfel, eerst die dikke kat uit de boom kijken aleer ik van Opera afstap.
IE7 is best handig maar alleen voor functies van Windows/Office/MSN die ik echt nodig heb. Voor de rest; FF 2.0 draait vlekkeloos en zelfs sommige Microsoft-checks kan je fijn onder FF laten draaien en netjes je updates binnen trekken.

*edit*
@hieronder/BackSlash32: sorry dat ik je beledigd heb maar dit is toch echt wat het forum me voorschotelde op moment van quoten. Er is niets aan ge-edit of iets dergelijks.

Voor de mensen die het niet begrijpen: het moet dus de quote van zijn Exuimtum van dinsdag 31 oktober om 18:09.

[ Voor 27% gewijzigd door een moderator op 01-11-2006 23:33 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Euh.. wil je voortaan wel even opletten wat en wie je kwoot?

Je gaat mij geen dingen in de mond leggen die ik nooit zou zeggen a.u.b. :(

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 09:08:
Ik had gisteren internet explorer 7 geinstalleerd en dat ging allemaal best en aardig, maar toen ik de pc opnieuw opstartte kwam hij opeens met een melding dat mijn windows xp geen geldig exemplaar is, terwijl het gewoon een geldige is (het is voorgeinstalleerd door packard bell) ik heb dus via microsoft genuine windows laten checken, en zegt dat alles in orde is, maar hij blijft komen met die melding.

Hoe zet ik dit uit of hoe los ik dit op een andere manier op?
Ik had zelf InCD 4.3 eens ge-installeerd (windows xp prof. legale versie) en kreeg de melding dat mijn hardware niet meer overeen kwam met de begin installatie. Of ik maar binnen 3 dagen opnieuw wilde aktiveren. Terwijl er nooit iets gewijzigd was aan de eerst installatie aan hardware. Eigenwijs als ik ben, deed ik dat niet en de-installeerde InCd 4.3 weer, en daar ik een backup had van mijn wpa.dbl heb ik deze terug gezet en zie de melding kwam niet meer terug. Voor updates gebruik ik zo wie zo nooit dat M$ spionage program.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

donnervogel schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:40:
Eigenwijs als ik ben, deed ik dat niet en de-installeerde InCd 4.3 weer, en daar ik een backup had van mijn wpa.dbl heb ik deze terug gezet en zie de melding kwam niet meer terug.
Heb je dat ook eens nagevraagd bij Ahead of MS hoe dat kan?
Enkel een packet-writing stuk software voor CD/DVD installeren hoort dat no way never nooit niet te doen namelijk.

Je kan ook zeggen dat het je niet boeit en dat MS evil is, maar als je dit soort bugs nooit meldt worden ze ook nooit opgelost he ;)

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
BackSlash32 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:23:
[...]

Enkel een packet-writing stuk software voor CD/DVD installeren hoort dat no way never nooit niet te doen namelijk.

Je kan ook zeggen dat het je niet boeit en dat MS evil is, maar als je dit soort bugs nooit meldt worden ze ook nooit opgelost he ;)
Is zowel aan Ahead als aan MS gemeld. Maar tot op heden geen reactie gehad hierop.
Maar vond het ook niet zo belangrijk, dat ik verder niet meer heb nagevraagd, wat de oorzaak hiervan kon zijn.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:35:
Ik ben niet vaak ontevreden, maar dit schiet me toch echt ff mij de keel uit.

Ik krijg nu constant het bericht als ik de computer opstart, en ik word er nogal aardig geirriteerd van.

Ik heb gewoon de juiste internet explorer 7 gedownload, maar als hij met die overgrote melding aankomt als je aanlogt van deze copy is niet geldig, staat er gewoon Windows XP Professional als banner in het scherm.

Ik weet niet wat deze pc heeft zitten doen, maar dit wordt me echt te vaag
Uhmm een normale desktop computer van packard bell, wordt zover ik weet niet voorgeinstalleerd met windows XP Professional, maar met de Home Edition! Het kan goed zijn dat je gewoon een illegale versie van windows xp pro hebt draaien (de zogenaamde corporate edition :) ).

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Borizz schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:40:
[...]

Uhmm een normale desktop computer van packard bell, wordt zover ik weet niet voorgeinstalleerd met windows XP Professional, maar met de Home Edition! Het kan goed zijn dat je gewoon een illegale versie van windows xp pro hebt draaien (de zogenaamde corporate edition :) ).
Afbeeldingslocatie: http://img524.imageshack.us/img524/4772/genuinelolai2.jpg

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-02 12:44
Heel simpele manier om van die windowsvalidatie mededeling af te komen....

Via start-> help ondersteuning-> wijzigingen ongedaan maken via systeemherstel -> naar herstelpunt van voor de install die je de problemen gaf.

Hopelijk heb je die automatische herstelpunten niet uitgezet want ze zijn echt super handig.

Helaas is dan je ie explorer download wel weer weg dus die zul je opnieuw moeten fixen via een andere weg. Of er voor kiezen die niet te downloaden.
Wellicht kun je er nog aankomen via autopatcher?

Ik bedoel je kunt wel wachten tot microsoft er iets aan gaat doen maar je kunt ook gewoon zelf van die mededelingen af komen. Ze zijn echt zeer vervelend. Dit lost iig je probleem op. Al lost het het validatie probleem zelf niet op.

De mededeling is zo gemaakt dat je hem niet uit kunt zetten of op een andere manier deinstalleren.

[ Voor 24% gewijzigd door hoeretoeter op 01-11-2006 22:23 ]

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BackSlash32 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:23:
[...]

mischien heeft dat progsel een virtuele drive aangemaakt ofsow dat voor die hardware verandering zorgde?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een XP Home versie dus en géén Professional

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Internet explorer 7.0 Service pack 2 geinstaleerd van de officieele homepage, er stond niet bij dat het voor professional was. Lijkt me toch meer een bug, sinds ik al meerdere verhalen heb gehoord over ie 7.0 en dit soort meldingen

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb net maar eens even IE7 gedownload en geïnstalleerd. Ik heb geen enkel probleem gehad
offtopic:
(behoudens dat ik nu moet gaan wennen hoe dit allemaal werkt. :( Een restore is toch zo gemaakt voor het geval dat.)

ARME AOW’er

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 22:30:
Internet explorer 7.0 Service pack 2 geinstaleerd van de officieele homepage, er stond niet bij dat het voor professional was. Lijkt me toch meer een bug, sinds ik al meerdere verhalen heb gehoord over ie 7.0 en dit soort meldingen
IE 7 Service Pack 2... goh, nu al een service pack voor IE 7?

Of bedoel je XP SP-2?

Maar ach, hier draait alles prima, XP Pro met IE-7 en WGA mag hier fijn alles checken wat ie wil, geen enkel probleem.

Wat is dat toch met die tweakers dat zij altijd zoveel problemen hebben met hun software? Is toch raar, je zou juist verwachten dat tweakers toch degenen zijn waar alles op-en-top werkt, of niet soms?

Maar ja, ik pruts niet zoveel in m'n Windows, en ik krijg geen rare pop-ups van dat m'n legale XP ineens niet meer legaal is, of dat Office het niet meer doet of zo.

Ik zal wel geen verstand van computers hebben dan, ben geen tweaker. HAHAHAHA! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is zo opgelost, maar het gaat me nu meer om het principe, ik kan een enorme eikel zijn in dit soort dingen, maar als ik toch iets legaals heb, wil ik ook zien dat het legaal gekeurd is
Pagina: 1