Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Reactie tijd nog weergegeven als zomertijd

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
meer weergave fout denk ik, maar alle post die in het vorige uur zijn gemaakt staan nog steeds als zomertijd weergegeven en hebben dus een toekomstige tijd.

wel grapig om te zien, maar ook wel een beetje slordig. hier een voorbeeld:
Jeldert in "Het Grote Ubuntu Topic Deel 3"

is gepost precies een minuut voor 3, waarneer de klok 1 uur terug ging.

Verwijderd

Tijd wordt toch van 03:00 naar 02:00 gezet en niet van 02:00 naar 01:00?? Me dunkt dat dit geen bug is.

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lijkt mij volkomen logisch wat er gebeurt :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
ja de klok gaat dus 1 uur terug van 03:00 naar 02:00

zoals ik aangav kun je dus om 02:59 iets posten, als de klok dan 1 minuut later terug gaat staat die post dus in de toekomstige tijd, tot het weer 03:00 uur is.

weet niet wat de correcte oplossing hiervoor is, maar zo onstaat dus een replie op en post die nog gemaakt moet worden. beetje vreemd niet waar?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:22

Klippy

Still Game

In het echt is het toch precies hetzelfde?
Het was net ook 2x 2:45, dus de tijd op GoT klopt precies/komt overeen met de werkelijkheid.

Hoe wilde je het anders oplossen? Alle posts -1 uur doen ofzo? Je blijft namelijk altijd met dat tijdgat zitten. Tenzij je tot de zomertijd aanpassing gaat, maar dat is hetzelfde als geen zomertijd invoeren :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
waarom niet alle post die dus na 02:00 uur zomertijd ophouden tot 03:00 uur zomertijd en alle post daarna dus posten in de 02:00 uur winter tijd.

dus iemand post om 02:13 zomertijd, deze wordt dan dus gepost als 02:00 zomertijd
vervolgens post iemand om 02:24 wintertijd (03:24 zomertijd) en wordt gepost als 02:24.

zo klopt de chronologische volgorde van de tijden die worden weergegeven.

weet iemand of hier mischien ook een standaar is voor dit soort dingen. een ISO of RFC ofzo?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 03:26:
waarom niet alle post die dus na 02:00 uur zomertijd ophouden tot 03:00 uur zomertijd en alle post daarna dus posten in de 02:00 uur winter tijd.
Kom op zeg, ten eerste klopt de tijd dat het gepost is dan niet, en verder.. iets met insecten en sex enzo :z

Ga dan ook slapen op zo'n moment.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.