Toon posts:

Externe HD voor backups beveiligen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe Externe HD om mijn backups op te bewaren. Deze zijn er in de smaken mét of zonder beveiliging (DriveLock van Maxtor), en ik zit in dubio:

Het beveiligen van deze disk is op zich best wenselijk, maar ik vrees dat deze beveiliging erg lastig gaat worden mocht er iets mis gaan en ik moet de drive recoveren. Mocht het voorkomen dat de schijf ooit een keer de geest geeft terwijl ik hier niet op voorbereid was, kan een DriveLock het zelf recoveren dan onmogelijk maken, of zou het nog wel altijd mogelijk zijn de DriveLock uit te zetten mocht de schijf in moeilijkheden zitten? Bijvoorbeeld als de File Table overhoop ligt.

Graag jullie mening hierover. Ik denk zelf toch dat het verstandig is de drive niet te beveiligen, omdat het voor backups is, en deze in alle gevallen de data zonder problemen op moet kunnen hoesten, ook als het heel erg mis gaat...

Verwijderd

Topicstarter
Heeft verder niemand met dat bijltje gehakt?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-02 11:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Uhm nou met externe schijfjes wel maar niet wat betreft security.
Ik gebruik zelf een Freecom Classis 2.5" USB drive van 120GB om dingen op op te slaan - projecten waar ik aan werk bijv - , niet wat jij zoekt denk ik. Ik denk dat jij beter af bent met de wat grotere externe storage oplossingen.
Maar als je zo zit met security en zekerheid van goede opslag, waarom dat niet combineren?
Er zijn externe opslag producten die voor beveiliging kunnen zorgen en 2 schijven in RAID1 kunnen bevatten. Heb je daar al naar gekeken?

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 30-10-2006 18:35 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.