Ik heb een vaag probleem, ik probeer als verificatie voor de input van een gastenboek een plaatje met random letters te maken. Op zich niet al te moeilijk. En werkt perfect in IE.
Echter wanneer ik met Opera dit plaatje laad, laat hij de eerste keer nieuwe letters zien, maar na een refresh letters die al eens eerder geweest zijn.
Nu zul je denken, er staat ergens caching aan. Om dit uit te sluiten heb ik een timestamp toegevoegd in het plaatje, en die verandert wél elke keer...

Het zou dus aan de rand() functie moeten liggen, alleen heb ik nog niemand gevonden met hetzelfde probleem... Ik draai PHP versie 4.3.4 en Apache 2.0.48 op een systeem met windows XP.
Ik heb nóg een pagina met een rand() functie erin, en geeft dezelfde kuren.
Dit werkt om te testen...
Wie o wie heeft hier een oplossing voor?
Echter wanneer ik met Opera dit plaatje laad, laat hij de eerste keer nieuwe letters zien, maar na een refresh letters die al eens eerder geweest zijn.
Nu zul je denken, er staat ergens caching aan. Om dit uit te sluiten heb ik een timestamp toegevoegd in het plaatje, en die verandert wél elke keer...
Het zou dus aan de rand() functie moeten liggen, alleen heb ik nog niemand gevonden met hetzelfde probleem... Ik draai PHP versie 4.3.4 en Apache 2.0.48 op een systeem met windows XP.
Ik heb nóg een pagina met een rand() functie erin, en geeft dezelfde kuren.
Dit werkt om te testen...
code:
(zodat je zeker geen last hebt van caching)1
| http://holland-sport.nl/pagepics/[insert 10 digits].php |
Wie o wie heeft hier een oplossing voor?
M'n Oma is een site aan het haken.