BANNER in IE7

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:29

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Op de site van onze vereniging verschijnt iets raars sinds gebruik van ie7.

klik eens op http://www.handbalvereniginghavas.nl

De banner bovenaan verscheen altijd correct. Nu is echter de H en de text ervoor achteraan de banner te zien en begint de BANNER met Avas ipv HAVAS.

In IE6 was dit nooit het geval.De bouwer van de site geeft aan dat alles goed is ingesteld en dat het aan ie7 moet liggen :)

iemand een idee hoe die kan, hoe ziet de banner er bij jullie uit?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

IE6 rendert paginas anders dan IE7 (kwam ik laatst ook achter toen ik een website in divs aan het maken was).
Dit ligt dus ook aan IE7, maar ik zou die site wel aan (laten) passen, want IE7 zal waarschijnlijk net als IE6 automatisch in de updates terecht komen, die bij de meeste mensen gewoon aanstaan.

Ik heb hier overigens IE5 (ja ja, ik update niet :P) en daar valt alleen een klein stukje weg van de onderkant van he tlogo, verder ziet het er prima uit.

• Blorgg
  • Niet online
Als ik dit zo zie is het een Lisa CMS die de website genereerd. De HTML die dit pakket uitpoept is helaas van een dergelijk lage kwaliteit dat dit soort fouten gewoon te verwachten zijn. Niet alleen IE7 heeft er last van, ook in firefox wordt de site anders weergegeven dan in IE6.

Ligt dus niet aan IE7, maar aan de code van de site zelf helaas. Als ik de prijzen van Lisa op ledeninformatiesysteem.nl zo bekijk dan is het eigenlijk schandalig dat dit het resultaat is. Ik zou zeker contact met die club opnemen om ze dit zo snel mogelijk recht te laten zetten want dit lijkt nergens op.

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Blorgg schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:38:
Als ik dit zo zie is het een Lisa CMS die de website genereerd. De HTML die dit pakket uitpoept is helaas van een dergelijk lage kwaliteit dat dit soort fouten gewoon te verwachten zijn. Niet alleen IE7 heeft er last van, ook in firefox wordt de site anders weergegeven dan in IE6.

Ligt dus niet aan IE7, maar aan de code van de site zelf helaas. Als ik de prijzen van Lisa op ledeninformatiesysteem.nl zo bekijk dan is het eigenlijk schandalig dat dit het resultaat is. Ik zou zeker contact met die club opnemen om ze dit zo snel mogelijk recht te laten zetten want dit lijkt nergens op.
is idd lisa jah. Ik hoef het niet te betalen gelukkig, de vereniging icm gemeente almere doet dit :)
ik zal ze nogmaals contacten. IK had ze al gemaild, maar ze zeiden dat alles goed stond bij hun.

• Blorgg
  • Niet online
'Het' zal vast wel goed staan allemaal. Maar de HTML code die dat CMS produceerd is gewoon slecht. De code voldoet aan geen enkele webstandaard, zit vol met fouten, is semantisch incorrect, en zit vol met dingen die IE only zijn. Het is eigenlijk ongelooflijk dat ze daar zoveel geld voor durven vragen.

Verwijderd

Er gebeuren inderdaad erg rare dingen in je code.
Een center tussen 2 <tr>'s een </p> zonder <p>

Probeer in ieder geval eens center tussen aanhalingstekens te zetten bij align=center
Zoals je ziet vind zelfs de Tweakers code validator dit niet goed :D

Ik denk echter dat je blij mag zijn dat je site nog zo goed te zien is.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<div align="center">
  <table width="830" bgcolor="#c8f8f8" style="border-left: 1px solid #808080; border-right: 1px solid #808080;font-family: Verdana; font-size: 8pt; background-image:url(''); background-attachment: fixed" " cellspacing="0" cellpadding="0" height="950">
   <tr>
      <td width="830" height=124 valign=bottom colspan="3" align=center background="images/header.gif"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="830" colspan="3"><p align="center">
    <script src="http://www.con-nect.nl/connect.php?ID=36885"></script>
    </p>
      </td>
    </tr>
   <center>
    <tr>
    <td width="230" valign="top">
         <p align="center">

<div align="center">
    <center>

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:01:
Er gebeuren inderdaad erg rare dingen in je code.
Een center tussen 2 <tr>'s een </p> zonder <p>

Probeer in ieder geval eens center tussen aanhalingstekens te zetten bij align=center
Zoals je ziet vind zelfs de Tweakers code validator dit niet goed :D

Ik denk echter dat je blij mag zijn dat je site nog zo goed te zien is.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<div align="center">
  <table width="830" bgcolor="#c8f8f8" style="border-left: 1px solid #808080; border-right: 1px solid #808080;font-family: Verdana; font-size: 8pt; background-image:url(''); background-attachment: fixed" " cellspacing="0" cellpadding="0" height="950">
   <tr>
      <td width="830" height=124 valign=bottom colspan="3" align=center background="images/header.gif"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="830" colspan="3"><p align="center">
    <script src="http://www.con-nect.nl/connect.php?ID=36885"></script>
    </p>
      </td>
    </tr>
   <center>
    <tr>
    <td width="230" valign="top">
         <p align="center">

<div align="center">
    <center>
IK schrijf het zelf niet, het wordt gedaan voor ons:) We gebruiken alleen het menu hierachter om de site te vullen met info. Maar 'kzal het ze eens mailen :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit heeft niets te maken met CSA; maar gezien je inzet gok ik dat het ook niet terecht kan in [forum=0]forum 0[/forum]. Ik stel daarom voor dat je dit nog eens doorleest voor je een volgend topic start; dan kan ik deze sluiten met de mededeling dat je zelf ook wel wat inzet mag vertonen alvorens je een topic start. Het lezen van de richtlijnen van een forum over bijvoorbeeld topictitelvoorschriften is dan helemaal een minimale eis

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.