offtopic:
Ik heb op een andere site al een thread als deze gemaakt, en daaruit bleek dat veel mensen tegen ongeveer hetzelfde probleem aan liepen, hier dus een poging bij de echt slimme mensen *slijm*
Ik heb op een andere site al een thread als deze gemaakt, en daaruit bleek dat veel mensen tegen ongeveer hetzelfde probleem aan liepen, hier dus een poging bij de echt slimme mensen *slijm*
Tijdens het maken van mijn eigen forum liep ik tegen een redelijk ingewikkeld probleem aan: de Topic Highlights (ander icoontje oid als er nieuwe posts zijn in een topic)
Het grote struikelblok waar ik tegenaanloop is de logica van het highlight gebeuren. Ik heb al enige dingen geprobeerd, maar die werkten bijvoorbeeld niet bij uitzonderingen, werkte zeer inefficient met waanzinnig veel query's, of klopten gewoon niet.
Nu de vraag dus: Hoe pakken jullie een eigen forum met topic highlight aan?
Wat ik al geprobeerd heb:
Van elk topic bijhouden (in de database) per user of die het gelezen heeft, als er een nieuwe post is word in de hele tabel geupdate dat topic X een nieuwe post heeft, all read functie door een timestamp op te slaan van topics die "outdated" zijn
- Nadelen: bijzonder omslachtig, veel query geweld, en daardoor dus sloom en inefficient
Bovenstaande met enige aanpassingen en dan opgeslagen in cookie's, minder db geweld, veel client side geweld
- Nadeel: ik wil dat de topic highlight ook vanaf meerdere systemen bereikbaar is
*nog wat andere ideeen die naderhand te omslachtig waren en niet de moeite zijn hier te posten
Ik sta open voor alle ideen