Hoe achterhaal je alle IP-adressen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.044 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 11:33
Via de faq kwam ik op portforward.com. Deze website legde uit dat port-forwarden achter 2 routers vrij moeilijk was en raadde dus aan om van de 2de router een switch te maken.

Maar aangezien ik nog niet zoveel van het netwerk snap lukte dat niet. Toen ik vervolgens de beginpunten wou leren liep ik al vast:
http://portforward.com/help/doublerouterportforwarding.htm

Afbeeldingslocatie: http://portforward.com/help/ExtIntNetwork.jpg
Het principe achter het plaatje snap ik wel, dat alles een ip toegewijst krijgt enz. Maar hoe kan ik deze ip's vinden (om ze daarna te veranderen, static te maken)?

Mijn situatie ziet er zo uit; behalve de ip-adressen die weet ik niet zeker:
Afbeeldingslocatie: http://img104.imageshack.us/img104/279/netwerkre5.jpg

Deze informatie is gebasseerd op:
Groot plaatje van instelling router

Maar is deze informatie die ik zelf heb (geprobeerd) te achterhalen ook goed? :) (hoe moet ik het wel doen?)

[Updated spec's]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Door middel van het progje Look@lan kun je alle ips achterhalen binnen je huidige subnet. Laatst geprobeerd toen ik niet wist welk IP m'n servertje had gekregen en dat werkte prima :)

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09-2025

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

FF een trace route uitvoeren naar een bekende website.
Het adres na de 10.0.0.138 is het adres van je ISP

Daarna volgt het internet.
zo zie welke Hops er gemaakt worden.
Elke Hop is een router

En is het niet beter om 1 van de routers als brigde in te stllen zodat deze gewoon als overbruging gebruikt wordt dan hoef je alleen de port-forwardings op de eerst router in te stellen.

Verwijderd

ik heb precies dezelfde config gehad met die speedtouch en die sweex...

Jij wil dus gewoon porten forwarden voor bijvoorbeeld Azureus?

Dat ging als volgt bij mij:

Je speedtouch die geeft een IP aan 1 poort...dat is als het goed is 10.0.0.150 of 10.0.0.151.
Als je bijvoorbeeld de poort 52525 wilt forwarden dan stel je in je speedtouch 52525 in met ip: 10.0.0.151 of 10.0.0.150 (ligt er aan welk ip wordt gebruikt)

Dan stel je als volgt in je Sweex Switch in
Het ip waar je PC op zit Bijv. 192.168.2.101 met als volgt de poort nummer 52525

Zo heeft het bij mij altijd goed gewerkt....het is even wat meer werk dan een gewone router, omdat je je instelling 2X moet invoeren.

BTW bij je Sweex doe je de poorten instellen bij Virtual Server, en bij je Speedtouch doe je dat bij NAPT..
(voor als je het nog niet wist ;) )

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:55 ]

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:08
Als je de 2e router als switch wilt gaan gebruiken dan moet het interne en externe ip in dezelfde range zitten. Wat volgens jou plaatje dus niet het geval is.

Wat je nu hebt : internet IP => router => 10.0.0.* range => router => 192.168.2.*

Wat je wilt hebben volgens jou uitleg : internet IP => router => 10.0.0.* range => router => 10.0.0.*

Maar dat is eigenlijk dubbel op. Waarom laat je je modem niet porten forwarden naar de goede lokale IP's? En hang er een goedkoop 4 of 8 poorts switchje achter. Dat lijkt mij een stuk makkelijker

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

• Gaming247
MrNOnamE schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:19:
Maar dat is eigenlijk dubbel op. Waarom laat je je modem niet porten forwarden naar de goede lokale IP's? En hang er een goedkoop 4 of 8 poorts switchje achter. Dat lijkt mij een stuk makkelijker
Dat lukt dus niet, ik wou proberen de tweede router als switch in te stellen maar ik probeer eerst eens te kijken hoe mijn netwerk in elkaar zit.

Maar ik moet jullie reacties nog enkele keren doorlezen, want jullie hebben allemaal een ander voorstel :P

[Updated spec's]

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Prik de netwerkstekker die van de speedtouch komt in 1 van de 4 poorten van je sweex router, en prik je computer ook op een van die 4 poorten.

Je sweex router routeert nu niet en werkt als een switch.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Wat bij mij erg goed werkt is de meest eenvoudige oplossing volgens mij. Het vereist wel dat je de poorten op de interrouter handmatig instelt, maar dat moet eenvoudig zijn (afhankelijk van je router :X ).

ADSL router: standaard router config, firewall aan, DHCP uit, 192.168.1.x, UPnP uit, poorten handmatig opengezet met profielen
|
static IP
|
Wireless AP/router: Gateway mode, firewall uit, DHCP aan, ander subnet: 192.168.0.x, UPnP aan
|
clients wired en wireless ontvangen een in de router vast toegewezen IP (eigenlijk kan DHCP wel uit, maar mijn wireless mediaplayer pruimt geen toegewezen IP's en heeft dus DHCP nodig) en verzenden via UPnP de te openen poorten.

[ Voor 11% gewijzigd door Edgarz op 30-10-2006 13:48 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Om te zien welk adres de speedtouch aan de sweex toekent:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kmgeurts/temp/lockdhcp.png

(plaatje was om aan te geven hoe je vervolgnes dat adres semi-statich kunt maken, met de lock)

Gooi vervolgnes het vonden adres (10.0.0.150 ?) in de dmz / default server (?) van de speedtouch en verrvolgens kun je de sweex induviduele poorten weer forwarden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

als het een sweex SWITCH is dan kun je daar niets aan veranderen aangezien aan een switch niets aan te passen valt, je modem daarentegen wel maar ik zie genoeg posts die jou vertellen hoe je in die modem komt, ik heb de speedtouch 510 zelf ook en het port forwarden is bij de vorige firmware van de 510 nogal omslachtig dus een firmware update kan wel degelijk helpen en dan gewoon kijken bij de napt settings, daar valt het port forwarden in te stellen.

• Gaming247
leuk_he schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:28:
Om te zien welk adres de speedtouch aan de sweex toekent:

[afbeelding]

(plaatje was om aan te geven hoe je vervolgnes dat adres semi-statich kunt maken, met de lock)

Gooi vervolgnes het vonden adres (10.0.0.150 ?) in de dmz / default server (?) van de speedtouch en verrvolgens kun je de sweex induviduele poorten weer forwarden.
ik heb nu dit:
Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/2cxer2x.jpg
Blijkbaar heeft de router nu wel 10.0.0.1 als IP en TTL - infinite.

Maar wat bedoel je met :
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:36:
als het een sweex SWITCH is dan kun je daar niets aan veranderen aangezien aan een switch niets aan te passen valt, je modem daarentegen wel maar ik zie genoeg posts die jou vertellen hoe je in die modem komt, ik heb de speedtouch 510 zelf ook en het port forwarden is bij de vorige firmware van de 510 nogal omslachtig dus een firmware update kan wel degelijk helpen en dan gewoon kijken bij de napt settings, daar valt het port forwarden in te stellen.
De sweex is een router die ik in wil stellen als switch. Bedankt voor je tip over de frimware, ik ga meteen is kijken. :)

[Updated spec's]

• Gaming247
Bedankt mensen het is gelukt!

De nieuwe situatie:
- Router met IP: 10.0.0.138
- DHCP range 10.0.0.150 t/m 10.0.0.200
Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/4do3gas.jpg
* De IP's zijn dus via DHCP gelocked. :)

Router die als switch dient heeft nu IP: 10.0.0.254. En daar is de DHCP server natuurlijk uitgeschakeld.

Maar dan heb ik nog 1 laatste vraag:
Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/3z898pj.jpg
Kan ik de NAT-settings van mijn (router als) switch ook uitzetten, maakt dit wat uit?
En maakt het ook nog uit of ik de firewall van de "switch" aanzet ?

[Updated spec's]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Disablen, allebei.
Want je gebruikt de NAT router functie toch niet meer?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1