Toon posts:

Raid0, ConRoeXFire-eSATA2

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik snap het niet meer.

Vandaag heb ik een nieuw systeem gekocht... Wel te verstaan

ConRoeXFire-eSATA2 http://www.asrock.com/product/ConRoeXFire-eSATA2.htm
met een e6300
1GB DDR 667

2* wester digital s-ata2 schrijven (speciale raid editie?) á 250GB

Dit draait allemaal prima.

Ik heb een raid array aangemaakt... floppy aangemaakt zowel met de cd-rom als vanaf internet gedownload... (drivers voor de raid controller).

Met mijn (legale) windows xp, sp1 cd-rom stopt met het verhaal met een BSOD

De home sp1 (legale van laptop) gaat alles prima (boot, drukt tijden install F6, hij laad het stuurprogramma, ik laat het floppy in de floppy disk zitten), we gaan verder met het setup, partitioneren, pc gaat formateren.. na het formateren vraagt hij naar de cd-rom of floppy van

intel matrix storage manager driver :>

Nu gooien wij dit in google... Ik kom dan een .exe bestand tegen...
Zo ook staat dit .exe bestand op de cd-rom die bij het mobo zat...

Het lijkt mij het proberen nog niet waard dit .exe bestand op cd te zetten, hier gebeurd natuurlijk niks mee... En op floppy überhaupt niet. ;(

Ik heb alles gevolgt uit de handleiding, losse pdf's op cd-rom over raid... en op de intel site... En ik snap het niet meer.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

En nu de 6 million dollar question.....welke BSOD krijg je dan?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-02 16:09
max schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:01:
En nu de 6 million dollar question.....welke BSOD krijg je dan?
Ik denk een blauwe :)

Maar die exe, zet je die koud op de flop
Of pak je 'm eerst uit ?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hij kan zijn schijf partitioneren dus het zit hem niet in de driver die geladen wordt.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Hij was idd. erg blauw. Blijkt niet relevant aan de raid(driver), ook deze vind nu zijn einde in de vraag voor de diskette / cd-rom lablded

intel matrix storage manager driver, welke ik niet heb, of ik kijk ergens gruwlijk overheen (wat niet het geval is :> )

Het .exe bestand, zoals er staat heb ik hier niks mee gedaan...

Het openen van het bestand vind zijn einde met het detecteren dat mijn huidige computer niet compatible is. Het is simpel weg een installatie bestand voor het programma 'intel matrix storage manager'. Hiervoor is geen .inf oid. te vinden?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:27
Via de site van Intel blijkt dat je dit moet downloaden, als driver op de diskette:
http://downloadfinder.int...01&DwnldID=11310&lang=eng

succes

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:31:
Via de site van Intel blijkt dat je dit moet downloaden, als driver op de diskette:
http://downloadfinder.int...01&DwnldID=11310&lang=eng

succes
Werkt niet. Hij -kijkt- even naar de disk. vervolgens verschijnt het al om bekende...

Plaats de cd-rom of diskette met de naam

Intel Matrix Storage Manager driver in station A:

. Druk op eneter als u klaar bent.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Bekend verhaal, maak maar eens 10 floppies aan of 20 of 30. Er gaat er vast eentje werken. Op de een of andere manier gebeurt dit vaker. Ik post dit al bijna voor de 173e keer.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:44:
Bekend verhaal, maak maar eens 10 floppies aan of 20 of 30. Er gaat er vast eentje werken. Op de een of andere manier gebeurt dit vaker. Ik post dit al bijna voor de 173e keer.
Snap ik niet? Wat voor floppies moet ik dan aanmaken?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:20
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:49:
[...]

Snap ik niet? Wat voor floppies moet ik dan aanmaken?
Hij bedoelt waarschijnlijk dat floppy's niet al te betrouwbaar zijn, vandaar.
Ik zou bij Intel gewoon eens een floppy-image downloaden, heb zelf ook een ConroeXFire-eSATA2 en met die driver werkt het prima

[ Voor 18% gewijzigd door mad-dog op 29-10-2006 00:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 00:33:
[...]

Hij bedoelt waarschijnlijk dat floppy's niet al te betrouwbaar zijn, vandaar.
Ik zou bij Intel gewoon eens een floppy-image downloaden, heb zelf ook een ConroeXFire-eSATA2 en met die driver werkt het prima
Willekeur bij floppy's? Zojuist een tweede geprobeerd... Deze deed het zelfde ... niks 8)7

Een image file van drivers voor op een floppy is bovenstaand gegeven, echter deze ervaart willekeur |:( . Dus ik ga hem nog maar een keer of 30 her ....... (ja her watten?) . :/

Draai jij raid? Hoe heb je dit geinstalleert?

Beetje sarcasm. magoeii }:O

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 01:27 ]

• mad-dog
Ik draai inderdaad ook RAID, uiteraard met gebruik van de laatste Intel drivers van de Intel website. Heb 2x een Maxtor Diamondmax 17 160GB SATA II draaien en 2x een Samsung 200GB SATA II, totaal geen problemen met deze setup

Deze driver moet je gebruiken

[ Voor 35% gewijzigd door mad-dog op 29-10-2006 02:14 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 01:23:
[...]
Willekeur bij floppy's? Zojuist een tweede geprobeerd... Deze deed het zelfde ... niks 8)7
Beetje sarcasm. magoeii }:O
Daarom zei ik al, maak er maar een berg aan want 9 van de 10 keer wordt de FD niet goed gelezen dus is het wachten op de volgende FD of die wel gelezen wordt..

ARME AOW’er

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:27
Of pak het slim aan en download NLite, dan kun je de drivers slipstreamen en ben je gelijk van al het gezeur af (tenzij de drivers écht niet goed zijn :P).

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:52
The__Virus schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 10:44:
Of pak het slim aan en download NLite, dan kun je de drivers slipstreamen en ben je gelijk van al het gezeur af (tenzij de drivers écht niet goed zijn :P).
dan kan je er altijd nog meerdere drivers inzetten :P

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 02:09:
Ik draai inderdaad ook RAID, uiteraard met gebruik van de laatste Intel drivers van de Intel website. Heb 2x een Maxtor Diamondmax 17 160GB SATA II draaien en 2x een Samsung 200GB SATA II, totaal geen problemen met deze setup

Deze driver moet je gebruiken
Deze gebruik ik, heb nu 20 floppies er mee gemaakt en het werkt nog niet...

Ik ga hier slightly mental 8)7

Er staat ook niks over in de handleiding, komen deze bestanden normaal gesproken vanaf de cd-rom die bij het moederbord is geleverd? Deze geeft bij mij namelijk wat oogwaarschijnlijk -random- errors? (Als je deze boot gaat hij een driver disk maken...aldus dat is de bedoeling).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 12:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:44:
Ik post dit al bijna voor de 173e keer.
Ik keek net even in je post history en je hebt idd. een handje van het posten van deze opmerking bij problemen met s-ata port, raid o.i.d.

Echter zo 1,2,3, zie ik weinig reden voor optimisme... Hoeveel van die 173 haden er baat bij om 30 floppies te maken?

• mad-dog
Welke driver kies je trouwens als je op F6 hebt gedrukt ?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 12:30:
[...]
Echter zo 1,2,3, zie ik weinig reden voor optimisme... Hoeveel van die 173 haden er baat bij om 30 floppies te maken?
Erg veel. :)

Kijk van mij hoef je het niet te doen hoor. Ik geef een mogelijkheid om tot een oplossing te komen omdat ik zelf ook met een soortgelijk probleem te maken heb gehad en op mijn speurtocht naar een oplossing telkens deze ene optie kon vinden.

De keus is aan jou. Stel je voor dat het ineens alsnog wil met een FD. :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Drivers vanaf cd-rom gaf eerst error (kreeg ze niet op flop)...

Kwam waarschijnlijk omdat het een usb achtige floppy drive is (zit card reader in)... Driver pakte hij ook niet in windows install, toen een... ndere wat oude flop drive gepakt, deze pakte ook de drivers niet van de boot-able moederbord cd-rom...

Nu pakte hij hem wel met een andere -nieuwe-geen-merk floppy drive-... en de install vloog in 1 keer door.

Iedereen erg bedankt _/-\o_

En betreft de tip om er 30 te maken in het kader dat er dan -vast- wel 1 zal werken.... Practical Joke?! :X (of toch niet.... ??)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik maakte geen grap. Misschien moet je wel concluderen dat de brakke FD's niet op een oude FDD gelezen willen worden.

Ik zat iig in de buurt met de oplossing. :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 12:46:
Ik maakte geen grap. Misschien moet je wel concluderen dat de brakke FD's niet op een oude FDD gelezen willen worden.

Ik zat iig in de buurt met de oplossing. :)
Hmm, heb het met de nieuwe flop disk. gedaan, allemaal... De floppies stammen uit de tijd van...

e.g. heretic, hexen, wolf3d, etc. (dan 10 floppies? met *.1arj etc. etc. :D )

Is het mogelijk om de HD's te lezen qua temperatuur? Hangen nu direct boven/onder elkaar... Speedfan komt naast kast en cpu temp alleen met 'aux' ?! HDDtemp ziet (ook?) niks (free,pro,sci)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Leuke diskettes, die heb ik ook! Bakken vol.

Temp uitlezen is ook zoiets rampzalig bij S-ATA. Bij mij worden de waardes van HD's op de VIA chipset niet en die op de Promisechipset wél uitgelezen. Is niet te verhelpen al gebruik je 173 FD's. Misschien een losse voeler gebruiken.

ARME AOW’er

Pagina: 1