Eltax DVR555 HD firmware

Pagina: 1
Acties:
  • 545 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Hoi,

ik ben hopeloos op zoek naar nieuwe firmware voor mijn Eltax DVR 555 HD recorder.
Weet er iemand waar je zo'n firmware vindt ? ik heb echt al heel de dag op google gekeken enz ...

Alvast bedankt,

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Eltax geeft geen andere firmware vrij op het internet, is nagevraagd bij helpdesk. Wat ik wel tegenkwam is dat de Packard Bell HDD EHR2080 dezelfde componenten en hardware gebruikt als jou Eltax. Dus misschien zijn de firmware's uitwisselbaar, misschien dat je daar wat aan hebt?

2 linkjes hierover:
Klik 1
Klik 2 (meest interessant)

[ Voor 35% gewijzigd door heracles op 28-10-2006 22:04 ]

• jverdeyen
Wel dat is nou net het probleem.
Omdat die packard bell firmware minder buggy is, heb ik deze erop gezet,
maar nu werkt de remote niet meer op het toestel. Wrs omdat PB met een andere remote werkt...
:( dus kan het toestel amper bedienen.

2 oplossingen:

- firmware proberen vast te krijgen via eltax zelf
- remote van die packerd bell vastkrijgen...

• heracles
jverdeyen schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:13:
Wel dat is nou net het probleem.
Omdat die packard bell firmware minder buggy is, heb ik deze erop gezet,
maar nu werkt de remote niet meer op het toestel. Wrs omdat PB met een andere remote werkt...
:( dus kan het toestel amper bedienen.

2 oplossingen:

- firmware proberen vast te krijgen via eltax zelf
- remote van die packerd bell vastkrijgen...
Zou je niet via PB een losse remote kunnen bestellen? Als je hun klantenservice mailt is dat denk ik wel mogelijk.

De enigste pagina die ik zo kan vinden die over de firmware van de DVR555 gaat is een deens(?) forum waar jij al een oproep gedaan hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door heracles op 28-10-2006 22:45 ]

• jverdeyen
Jep,

ik heb de PB klantendienst gemailed... dus verwacht in de loop van de week een antwoord.

Maar nu twijfel ik of ik niet beter een Harmony remote van Logitech bestel, of zou dit niet alle functies dekken ? Want deze ondersteund wel Eltax.

Ik heb inderdaad een poging gedaan tot het deens forum, omdat iemand daar ook dit probleem heeft. (heb ik uit mijn kennis van het deens kunnen ontcijferen, hmm)

Wat een dom idee van me om de PB firmware erop te zetten :(

Maar is het geen logische redenering dat de firmware voor die remote gemaakt is ?

• heracles
jverdeyen schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:57:
Jep,

ik heb de PB klantendienst gemailed... dus verwacht in de loop van de week een antwoord.

Maar nu twijfel ik of ik niet beter een Harmony remote van Logitech bestel, of zou dit niet alle functies dekken ? Want deze ondersteund wel Eltax.

Ik heb inderdaad een poging gedaan tot het deens forum, omdat iemand daar ook dit probleem heeft. (heb ik uit mijn kennis van het deens kunnen ontcijferen, hmm)

Wat een dom idee van me om de PB firmware erop te zetten :(

Maar is het geen logische redenering dat de firmware voor die remote gemaakt is ?
Ik verwacht dat de Eltax afstandsbediening is aangespast aan de standaard die Eltax ook voor hun receivers ed gebruiken. Volgens mij was op internet wel een lijst te vinden ergens waarmee de Harmony compatible was.

Edit: hier dus: http://forums.logitech.co...al_remotes&message.id=838

[ Voor 5% gewijzigd door heracles op 28-10-2006 23:37 ]

• jverdeyen
thx, ik probeer het straks even.

Dat Eltax de firmware niet zomaar op het internet zet kan ik verstaan ...
maar zou je ze kunnen verkrijgen als je ze vraagt ?

edit: super, die Harmony kan zelfs mijn "Protech" tvtje besturen. Ik denk dat ik me zo eentje ga halen, en hopelijk is het probleem dan van de baan. Ik probeer sowiso de Eltax firmware vast te krijgen.

[ Voor 38% gewijzigd door jverdeyen op 29-10-2006 14:40 ]

• jverdeyen
Even ter info:

Deze morgen moest ik mijn item no doorsturen naar Eltax.
Vijf minuten geleden heb ik mijn firmware ontvangen, de laatste revisie.
Wat een super service!
Pagina: 1