Toon posts:

Solid active power bass aan yamaha rv-x692 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds vanmiddag in het bezit van bovenstaande bas module. Maar kwam net tot de conclusie dat ik achter op mijn receiver maar 1 zwarte tulip aansluiting heb voor een subwoofer. En achter op de solid module zitten 2 aansluitingen 1 rode en een witte :? Nu heb ik me suf zitten zoeken op het web maar kom er geen wijs uit dus wie wet heeft iemand hier al eens met dit probleem gezeten of zie ik het mischien verkeerd.

Tips zijn van harte welkom.

Groet Barry

Verwijderd

Ik denk dat je een passiefe sub heb gekocht (dus zonder electro. snoer er bij die je er in moet stoppen) en een sub waar je geen sub pre-out op kan aansluiten. Of je moet nog zoeken achter op je versterker naar zwart rood uitgangen voor een subwoofer en anders denk ik dat je hem er niet op aan kan sluiten. Kun je ons misschien vertellen welke aansluitingen er behalve de rode en zwarte op de subwoofer zitten.

Groet, J.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat gevonden. Alleen floept hier nu na een paar sec mijn receiver vanzelf uit. Dus nog een probje erbij :X

http://www.bwspeakers.com...LID_POWER_BASS_manual.pdf

Ik heb er een electrosnoer aanzitten. En als ik dit verhaal goed lees kan ik gewoon mijn enkele subuitgang gebruiken en die op de bovenste line in aansluiten.

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Subwoofer kabel is een y kabel. Dus 1 keer tulp aan 1 kant en aan de andere 2.Tenminste bij mij wel. Kun je dus gewoon een speciale subwooferkabel voor kopen.

Verwijderd

Topicstarter
okay ga ik morgen ff langs correct voor dan. Thanks voor de info iig.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:14

Jag

Een y-kabel kan, maar hoeft niet (heeft geen voordeel). Je kan ook gewoon een enkele tulp kabel gebruiken. Op je die op de rode of witte aansluit maakt niet uit (die twee signalen worden bij elkaar opgeteld namelijk).

Verwijderd

Topicstarter
Heb er nu een y kabel aan zitten en hij werkt perfect. Iig dank voor jullie meedenken.

Groet Barry

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

voodooless

Sound is no voodoo!

Je geeft zelf al een link naar de manual van je subwoofer. Lees deze dan ook, want daar staat precies in hoe je je subwoofer hoor aan te sluiten:
surround decoder with dedicated subwoofer output: Decoder SUBWOOFER line out to PowerBass LINE IN left
Geen Y kabel nodig dus! Kwaad doen kan ik ie ook niet.

Het is trouwens niet gewenst dat je steeds je groet onder ieder bericht zet. Zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette) #reageren.

Volgende keer dus beter de manual lezen voordat je vragen gaat stellen!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.