software voor o.a. noteren bij colleges

Pagina: 1
Acties:

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:47
Ik zoek een programma, en dat zal vast wel bestaan maar ik heb geen idee op welke naam/type of wat ik moet zoeken.

Ik wil dus eigenlijk voor op college een stukje software in de categorie textverwerker.
Echter wil ik dat deze software dezelfde functies bied als een kladblok+ pen..

dus dat ik pijlen kan tekenen tussen/over de tekst heen + zaken omcirkelen etc..
Software als Word werkt dus niet, veel te omslachtig om een pijl even snel te tekenen of ergens een kronkeltje te maken etc...

Bestaat er zulke software,
op welke categorie kan ik zoeken, of nog beter heeft iemand misschien een idee?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:13

Nakebod

Nope.

Een oplossing zou zijn: Tekenprogramma's. Maar die typen zo lastig.
De andere oplossing: teken tablet, zoals wacom, kan je schrijven, pijltjes maken.. eigenlijk tekenen dus :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 14:18
Windows Tablet Edition heeft daarvoor het programma Windows Journal. Maar ik weet niet of je dit ook op een niet-tablet kunt draaien.

[edit] OneNote is onderdeel van Office 2003/2007 en daarmee kun je ook tekeningen maken.

[ Voor 25% gewijzigd door Mottebelke op 28-10-2006 21:42 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

OnteNote, misschien Visio. Maar gezien je eisen zie ik niet waarom een ouderwetsch pen&papier en eventueel inscannen + evt. OCR niet voldoen. Denk nog even goed na waarom je perse pijltjes etc wilt gebruiken. Als de enige reden is dat het ook zo ging op papier: overweeg alternatieven zonder pijltjes. Voor colleges gaat het immers niet om de aantekeningen, het gaat om het begrip van hetgeen er is gezegd. En dan is papier en/of kladblok vaak voldoende.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:47
papier word altijd een zootje bij mij, en gezien we meestal college hebben achter een pc, leek het me heel handig om een programma te vinden (liefst nog iets wat online is of wat vanaf USBstick draait..)
zodat ik daar altijd alles kan bijhouden etc..