Toon posts:

Pc wil niet online gaan.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Thuis heb ik 2 pc's. Die ik in netwerk wil zetten. Bij mijn ene pc heb ik niets van problemen ondervonden. Alles werkte perfect.
Nu kwam ik aan mijn 2de pc toe. Dit is een oude medion (1000 mhz) en werd enige tijd geleden geformateerd.Tot voor gisteren is deze pc niet online gegaan omdat ik geen router had. Toen ik mijn interkabel erin stak, gaf hij aan dat hij verbonden was met het netwerk, maar een internet pagina openen lukt me niet. ik heb ondertss de laatste drivers afgehaald voor mijn grafische kaart en netwerkkaart (realtek RTL8139) in de hoop dat dit mss het probleem ging zijn maar nog steeds opent hij geen pagina's. De internetopties en instellingen zijn bij mijn weten hetzelfde als mijn andere pc, en lijken me dus ok... Het gaat hier enkel om een gewone verbinding met het net en niet via de router..Het aantal verstuurde en ontvangen pakketten zijn heel laag, wat wel duidt op iets dat niet in orde is.
Maar met mijn lage kennis van netwerken kan ik het echt niet oplossen....

Iemand die raad weet?

Many thx in advance

MVG

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je wel pingen? Is de andere pc wel in het netwerk te zien?
Verder, welk OS draaie je op het ding?

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
tip:

zog dat van ja adsl/kabel modem, je UTP kabel 100% zeker op de WAN aansluiting zit van je Router...

die je dit nml heb je kans dat je 1e pc wel internet heeft (en wel een ip krijgt maar dan een ip van je ip, en geen lokaal ip van de rotuer), als je de 2e pc dan aanzet krijgt deze geen ip van je ISP & geen van je router en zal dan geen internet hebbben...

Verwijderd

Topicstarter
pingen lukt niet, de eerste pc werkt perfect op het netwerk, zonder enig probleem... De tweede kreeg ik er wel op maar ik kon er niets mee aanvangen. Maar dit is naast de kwestie, want ik krijg hem niet online. Met of zonder router... De router doet er nu even niet toe. het gaat over de gewone utp kabel die rechtstreeks in mijn netwerkkaart van mijn pc zit!

Als ik ze beiden aan de router leg; worden ze beiden herkend door de router en zijn ze beiden in het netwerk. De ene pc kan de andere vinden, maar iets sharen of kijken in de shared files ofzo gaat niet. Dus het probleem is hetzelfde als ik geen router gebruik. De 2de pc is verbonden met het netwerk (zowel met als zonder router) maar online gaan ermee lukt niet.

De eerste pc (de goeie) draait op win xp service pack 2
De tweede pc (de slechte) draait op win xp (net opnieuw erop gezet)

alvast bedankt voor de comments

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je niet toevallig een modem die per se een bepaald mac adres nodig heeft om te kunnen werken (waardoor de ene netwerkaart wel en de andere niet werkt?).

Verwijderd

Topicstarter
jah ... daar vraag je me iets :) Hoe kan ik dat weten? De modem is die van telenet, zon oude grote moterola
Pagina: 1