Toon posts:

harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik zit namelijk met een probleem, heb een acer aspire e500 pc gekocht. Ik had eerst standaard instellingen staan, maar heb nu windows vista eens uitgeprobeerd. Maar wil nu terug gaan naar windows xp, maar dat lukt dus niet, hij herkent geen harde schijf, geen partities. Hoe kan dat? Want ik heb hem nu in een andere pc gestoken, heb hem kunnen formateren en windows xp erop gezet. daarna heb ik hem terug in mijn pc gestoken, en krijg dus geen resultaat. mijn harde schijf is een seagate 250 gb. (st3250824as).

Maar als ik dan terug vista installeer herkent hij het wel.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je hebt de HD in een andere pc gestopt en hem aldaar geformatteerd en van Windows voorzien? Dat is vragen om problemen, aangezien Windows XP niet zomaar werkt in een ander systeem dan waar hij geïnstalleerd is.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als je Windows XP installeert op een andere computer is het geen garantie dat het werkt op je laptop. Bekijk dit topic ook eventjes: vista verwijderen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe kan ik nu mijn harde schijf herstellen, zodat ik dat op mijn pc , xp kan installeren???

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:41:
maar hoe kan ik nu mijn harde schijf herstellen, zodat ik dat op mijn pc , xp kan installeren???
In de setup de partitie verwijderen en hm vervolgens herinstalleren op de pc waarop XP moet komen te draaien.

Verwijderd

Topicstarter
aan de setup van xp krijg ik niets te zien, geen partities, en als ik dan een toets druk krijg ik dus een blauw scherm, kan ik niets doen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:47:
aan de setup van xp krijg ik niets te zien, geen partities, en als ik dan een toets druk krijg ik dus een blauw scherm, kan ik niets doen.
Maar wat staat er dan op het blauwe scherm? En heb je de drivers voor controller wel geladen?
Anders kun je je altijd nog uitleven met fdisk :)

Verwijderd

Topicstarter
wat vermeld staat is het volgende in het kort uitgeleg; als het de eerste keer is moet ik eens herstarten en als als genoeg schijfruimte is, ander de stuurprogramma's uitschakelen en de fabrikant verwittigen voor uitgebreide versie.

en ook in verband met die bios, de cache uitshakelen enz...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Helaas kunnen we erg weinig doen met deze informatie en heb je waarschijnlijk gewoon een softwareprobleem (namelijk van het proberen te draaien van een Windows install die op een andere PC gemaakt is). Dat kunnen we met zekerheid niet zeggen omdat je geen specs geeft van de PCs in kwestie, geen exacte foutmelding geeft en bovendien niet duidelijk maakt waarom je niet kunt starten vanaf de Windows install-CD.

Meer tips over hoe wel zelf op zoek te gaan en hoe - als je er zelf echt niet uit komt - kun je hier vinden:

GoT Huisregels

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.