HD stiller maken met "Noiseblocker X-Swing"?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-02 14:15
Hallo allemaal!
Ik zou graag mijn computer stiller willen maken, ik ga dus al een nieuwe CPU-koeler kopen; de "Arctic Cooling Freezer 64 Pro" ipv de boxed koeler.

Maar ik zou graag ook een oplossing willen hebben voor mijn harde schijf(schijven..?)
Ik heb op dit moment een "Hitachi Deskstar PATA 250GB" maar ik ga deze waarschijnlijk nog uitbreiden met een "Western Digital 320GB SATA300 16MB, WD3200KS"
Het is mogelijk om deze schijf(schijven) stiller te maken met de "Noiseblocker X-Swing HDD Noise Reducer". Ook las ik in een review van deze site (reviews: Zes harde schijfkoelers/geluidsdempers getest) ook nog wat mogelijkheden:
IBL Box HDD 10
Sharkoon HDD Vibe Fixer 2
Zalman ZM-2HC2
Cooler Master Cool Drive 6
Heeft er iemand ervaring met een van deze producten?
Het gaat mij vooral om het geratel (bij een 'schrijbewerking') zou daarvoor de "Noiseblocker X-Swing HDD Noise Reducer" voldoen?

Alvast bedankt!

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

The construction of the Noiseblocker X-Swing allows you to decouple up to 2 hard disks with one set. The rubber decouplers reduce the virbrations which are transmitted from the disk to the chassis.
Dat ding is dus vooral om resonantie tegen te gaan. Geluid van de HDD zelf kun je natuurlijk nooit blocken met zo'n ding zoals op de foto: Afbeeldingslocatie: http://www.pcsilent.nl/images/prod_img_332_253/nbxswing.jpg

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Je vraagt naar ervaringen, maar je topic is niet heel sterk onderbouwd. In de review worden die andere behuizingen ook even uitgelicht, daar kan je ook naar kijken. Vervolgens kijk je welke in je budget passen en goed beschikbaar zijn in Nederland.

Voor ervaringen kan je beter even in de productsurvey gaan neuzen :) . Ook zijn er genoeg losse reviews te vinden als je in google intypt "Zalman ZM-2HC2 Review" bijvoorbeeld.

Ik heb alleen ervaring met het rubberen ophang systeem in de P180 kast van Antec. Dat werkt als een tierelier. Dempt boven verwachting goed en de schijven werden een stuk stiller. Denk ook even aan de overweging of bij de behuizing een ventilator komt of dat die er ruimte voor overlaat. Voor belangrijke schijven is het interessant deze te koelen met een 80 of 120mm ventilator op een laag toerental :) . Succes!

De meeste mensen deugen!

• annuh
bedankt voor jullie reacties.. de reden waarom ik die noise reducer van x-swing wil halen is omdat er 2 harde schijven op kunnen worden aangesloten en als ik zoiets van zalman wil kopen moet ik er 2 halen..
dus jullie raden me die noise reducer niet aan?
zou ik dan beter voor dempingsmatten kunnen gaan?
het probleem hiermee is dat ik ooit nog een window in mn pc wil maken en het effect is natuurlijk(?) een stuk minder groot als er een groot gat (met plexiglas) in de mat zit
nogmaals het gaat me vooral om het geratel bij een schijfbewerking! ;)

[ Voor 48% gewijzigd door annuh op 30-10-2006 17:33 ]

• annuh
uh.. heeft er niemand ervaring met dempingsmatten of de "x-swing"? :D

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-01 08:02
Het geratel van een harde schijf kun je niet voorkomen, je kunt daarentegen wel een harde schijf kopen die vrijwel geen geratel heeft, ik heb zelf goede ervaring met de Seagate Barracuda 7200.7, 40GB (7200rpm, ATA100, 2MB) Maar die gaan maar tot 160 Gb. Misschien hebben anderen nog suggesties voor stille harddisks?

• annuh
het hoeft ook niet voorkome te worden.. het gaat me erom dat geluid minder word.. dat kan met behulp van dempingsmatten en met een oplossing zoals de "x-swing noise reducer" ik vroeg me af wat jullie me aanraden.. ;)

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-01 08:02
Oke, ik heb met geen van beiden ervaring dus kan ik je daar geen advies over geven. :P

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 16:07

4VAlien

Intarweb!

stukje binnenband van fiets tussen hardeschijf en drive bay werkt meestal al goed genoeg om resonantie e.d. eruit te halen.
Pagina: 1