radeon 9800 xt overleden?

Pagina: 1
Acties:

• fendt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-07 10:27
Tijdens het spelen van bf:2 begon mijn pc na enige tijd rare strepen en kleuren op het beeld te vertonen(artifacts?), en soms leek het alsof je door de grond zakte en zag je allemaal half afgemaakte renders in het blauw en licht-blauw op mijn scherm.
Ook bij het inzoomen met wapens kreeg ik ineens een grote zwarte streep over mijn scherm.

Heeft een van jullie misschien een idee hoe dit kan, is mijn 3 jaar oude 9800 xt overleden?

ik heb een aldi-pc (medion titanium 8083) van maart 2003 geloof ik
p4 3.0 ghz, ht
512 mb ram
en een ati radeon 9800 xt, 128 mb ram aldus dxdiag (raar ik dacht dat de xt altijd 256 mb ram had)

Verwijderd

En bij andere games?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:41

Outerspace

Admin General Chat
Test het eens met een andere videokaart, dan kom je erachter. Vaak is het zo dat als je artifacts krijgt dat het aan:
• Brakke drivers.
• Videokaart zit niet goed in het slot.
• Videokaart is overleden.
• In sommige gevallen zit het spel niet jofel, en heeft het een reinstall nodig.

Succes met testen :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Hoi,

Mijn ouders hebben ook zo'n medion. Daar kwam dit ook voor (strepen) en daarom heb ik toen de kast opengemaakt en na ff gekeken te hebben, bleek dat de fan van de videokaart kapot was. Dus medion gebeld en binnen een paar dagen hebben die een andere kaart geregeld. Die komen ze aan huis vervangen. Ik heb voor die enkele dagen een tafelventilator erop gezet om zo met die kaart verder te kunnen gamen. :)

Dus gewoon ff medion bellen. Je hebt immers ook gewoon betaald voor die service. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 19:29 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Uh, reken maar op een wachttijd tussen Medion en ISS (de reparateur) op 3-5 dagen. Ze moeten bellen binnenn 3 werkdagen maar 9 van de 10 keer krijg je op dag 5 een kaartje dat je zelf moet bellen. Dan hoor je weer 14 dagen wachttijd mompelen wegens de drukte.

Kaart is inderdaad naar de knoppen. Standaardverhaal bij deze PC's. Vraag sowieso bij voorkeur een G-Force terug anders blijf je in de problemen komen want de ATI koelt minder.

ARME AOW’er

• fendt
ik gebruik nu de nieuwste catalyst drivers van ati, en nee, dit heb ik niet bij andere spellen.
ik moet zeggen dat als ik na een tijdje bf:2 aan de kast voel ter hoogte van me videokaart, dat hij dan erg warm aan voelt.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-07 13:01

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

kijk of de ventilator van de kaart wel goed draait, er kan in de loop van de tijd stof en dergelijke in zijn opgehoopt, waardoor ie em amper gespint krijgt...

en ps een xt is altijd 256mb, terwijl in die medion gebakjes XL's zaten tussen een 9800 en 9800 pro in...

[ Voor 25% gewijzigd door SAiN ONeZ op 28-10-2006 19:48 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

In die medion gebakjes heb je ook 9800XXL zitten en die lopen standaard op pro snelheden en met een bios van een XT lopen ze die snelheden ook makkelijk, want de core is namelijk van een XT (R360). Leuke kaarten toen die tijd. Deden ze er nu ook maar van die top kaarten erin. :P

• fendt
klopt, op de doos van mijn pc stond ook medion radeon 9800XXL was er toen erg blij mee, kon toen alles makkelijk op high spelen.
@ sain onez: de fan kan gewoon goed en soepel draaien
Pagina: 1