Toon posts:

[DOS] Formatteren vanaf BootCD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een laptop zonder floppy drive met één harde schijf die ik geformatteerd wil hebben. Nu heb ik in nero vision een bootCD gemaakt van de floppy, maar als ik de laptop eerst de cd laat booten,d an krijg ik dit op het scherm:

<DR DOS E:/> typ ik dan vervolgens format c: dan zegt ie invalid line of zoiets en daarachter staat nog FORMAT [/HELP] drive: [/F:size]{/N:task] etc dus daar heb ik ook niet veel aan.
En dit zegt ie zowel na <DR DOS E:/> als <DR DOS A:/>

Kan iemand mij vertellen hoe ik de schijf geformatteerd krijg???

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

code:
1
Format C:\ /u

?

Start anders eens op vanaf een Windows CD, dan gaat het wat makkelijker :) Download anders snel de Ultimate Boot CD en probeer het dan opnieuw.

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 28-10-2006 19:39 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik had de windows CD al een paar keer geprobeerd en gaat ie ook wel de partitie formatteren, maar toch zet hij dan de twee besturingssystemen naast elkaar, zodat er wordt gevraagd bij het opstarten welke versie je wilt draaien...

Verwijderd

Je kunt met de windows cd toch gewoon de partitie verwijderen daarna weer aanmaken en formateren.

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
verfwijder eerst met fdisk alle partities en daarna maak je een nieuwe primaire partitie.
vervolgens opnieuw opstarten en deze partitie formateren.
succes

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 08:29:
Ja ik had de windows CD al een paar keer geprobeerd en gaat ie ook wel de partitie formatteren, maar toch zet hij dan de twee besturingssystemen naast elkaar, zodat er wordt gevraagd bij het opstarten welke versie je wilt draaien...
Dan had je ook eerst de oude partitie moeten verwijderen, de windows setup geeft je daar zelfs de mogelijkheid toe.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Omdat je partities nu NTFS zijn zal DOS ze standaard inderdaad niet herkennen, opnieuw partitioneren is dan een optie.

Een andere optie is om gewoon met bootcfg (zie de Windows Clients FAQ geloof ik) de "dubbele" entry uit je startup menu weg te halen :)
Pagina: 1