Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter
Dan update je de recordset toch en knal je er een refresh op? Of mis ik nou iets?f1r3b4ll schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:16:
Ik heb een GridView die menu items uit een database haalt. Deze menu items worden gesorteerd op het veld SortID. Nu is het de bedoeling dat de gebruiker een willekeurig veld kan selecteren in de GridView, en daarna op een knop "omhoog" of "omlaag" kan klikken, zodat het betreffende record 1 respectievelijk 1 positie omhoog of omlaag schuift. Deze wijzigingen moeten dan gelijk ook doorgevoerd worden naar de database. (het SortID zal verwisseld moeten worden tussen 2 records).
Als je de nieuwe waardes wegschrijft en de gridview opnieuw ophaalt staan ze meteen in de juiste volgorde én is je database bijgewerkt...
Verder zou ik graag zien wat je dan al gevonden hebt en wat er niet aan werkt; of wat je uberhaupt al geprobeerd hebt; daar zie ik namelijk helemaal niets van terug. Je zou op z'n minst even wat (relevante!) code kunnen tonen die je nu al hebt en aangeven waar het probleem zit.
Lees ook even de Programming Beleid Quickstart door om te zien waar je topic aan moet voldoen als je een post doet in PRG.
Da's dan jammer. Als je haast hebt had je er eerder aan moeten beginnen of een betere inschatting moeten maken van de tijd die je denkt nodig te hebben. Als we dit soort opmerkingen zien rennen we écht niet harder voor je, en waarschijnlijker zelfs helemaal niet. We zitten hier niet om je uit de brand te helpen... we hebben allemaal haast en zitten allemaal tegen deadlines aan te werken.f1r3b4ll schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:16:
Wie helpt mij met dit probleem uit de brand? Het is een spoedklus <snip>
Verder weet ik niet wat je bedoelt met "valt er wel iets te regelen", maar het is hiet op GoT niet toegestaan om "personeel" te werven of mensen te vragen om je probleem op te lossen tegen welke vergoeding dan ook; daar heb je sites als Tweakers.net Jobs en Monsterboard e.d. voor .f1r3b4ll schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:16:
<snip> dus misschien valt er wel iets te regelen
[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 28-10-2006 20:20 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
sorry voor mijn wat knullige post, had hem even beter moeten doorlezen.
to the point, dit is de code listing:
Ben inmiddels wat verder, maar zit met een casting probleem:
Volgens mij wordt er in de huidige situatie niets veranderd, omdat NodeID wordt geinitaliseerd als string. Vervolgens geeft hij NodeID mee als parameter, en vind SQL geen matches omdat het datatype niet klopt (string != int).
Volgens mij is dit wat er aan de hand is. Misschien beetje knullige vraag dan, maar hoe maak ik een een integer van NodeID? Als ik aangeef:
Hoe dit op te lossen?
to the point, dit is de code listing:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Protected Sub Button1_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
Dim NodeID = GridView1.SelectedRow.Cells(0).Text
Dim SortID = GridView1.SelectedRow.Cells(4).Text
Dim myConnection As New SqlConnection(ConfigurationManager.ConnectionStrings("wbconveConnectionString").ToString)
Dim myCommand As New SqlCommand("UPDATE SiteMap SET SortID = @SortID WHERE NodeID = @NodeID", myConnection)
myCommand.Parameters.AddWithValue("@SortID", SortID)
myCommand.Parameters.AddWithValue("@NodeID", NodeID)
myConnection.Open()
myCommand.ExecuteNonQuery()
myConnection.Close()
ObjectDataSource1.Select()
GridView1.DataBind()
End Sub |
Ben inmiddels wat verder, maar zit met een casting probleem:
Volgens mij wordt er in de huidige situatie niets veranderd, omdat NodeID wordt geinitaliseerd als string. Vervolgens geeft hij NodeID mee als parameter, en vind SQL geen matches omdat het datatype niet klopt (string != int).
Volgens mij is dit wat er aan de hand is. Misschien beetje knullige vraag dan, maar hoe maak ik een een integer van NodeID? Als ik aangeef:
code:
gaat hij ook over z'n nek.1
| Dim NodeID As Integer = GridView1.SelectedRow.Cells(0).Text |
Hoe dit op te lossen?
Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter
het probleem is al opgelost.
Oorzaak:
In deze code verwees ik naar de verkeerde cellen (0 en 4). Dit had dus (1 en 5) moeten zijn.
kan me zelf wel voor m'n kop slaan!
Oorzaak:
code:
1
2
| Dim NodeID = GridView1.SelectedRow.Cells(0).Text
Dim SortID = GridView1.SelectedRow.Cells(4).Text |
In deze code verwees ik naar de verkeerde cellen (0 en 4). Dit had dus (1 en 5) moeten zijn.
kan me zelf wel voor m'n kop slaan!
Dan zijn het toch nog strnigs, aangezien je bij de declaratie van je variablen geen datatype specifieert, en de Text property een string returned.
Kijk eens naar de Convert class.
https://fgheysels.github.io/
Lukt je echt niet op die manier.
Je moet de DataKeys property zetten op de naam van de Primary Key van je tabel, bijvoorbeeld KlantenID.
Dan kun je bij de SelectedIndexChanged event doen:
Op die manier heb je de PK van de geselecteerde item.
Vervolgens zul je de datavelden van die rij met de vorige rij om moeten wisselen. De PK's kun je uiteraard niet omwisselen aangezien deze auto increment zijn.
Je moet de DataKeys property zetten op de naam van de Primary Key van je tabel, bijvoorbeeld KlantenID.
Dan kun je bij de SelectedIndexChanged event doen:
C#:
1
| NodeID = (int)GridView1.SelectedDataKey["KlantenID"]; |
Op die manier heb je de PK van de geselecteerde item.
Vervolgens zul je de datavelden van die rij met de vorige rij om moeten wisselen. De PK's kun je uiteraard niet omwisselen aangezien deze auto increment zijn.
Plus het gebruik van variabelen van het type Object (whoami schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:00:
Dan zijn het toch nog strnigs, aangezien je bij de declaratie van je variablen geen datatype specifieert, en de Text property een string returned.
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Pagina: 1