Fatal error dlink 624T

Pagina: 1
Acties:

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
hoi

Ik heb een extreem groot probleem. Het begon allemaal eergisteren. Ik wilde een eigen server op zetten en zo installeerde ik met win2K een serverke. Toen ik portforwarde liep het mis. Ik weet niet precies meer wat er gebeurde alleen toen ik hem reboote ging het lichtje van Wlan niet meer en werkte het internet niet meer. Na veel gevloek en al wou ik hem resetten maar dat ging gewoon weg niet. De router reageerde niet meer, niet.

Vandaag heb ik hem binnengebracht bij de verkoper en kreeg ik onmiddenlijk een nieuwe te berschikking. Vanochtend heb ik mijn server kunnen instaleren en hij werkt(te). (http://wouter.no-ip.info)

Toen ik vanavond nog een paar poorten wou toevoegen en savede was het weer identiek hetzelfde. Wat moet ik nu doen? ik ben echt ten einde raad. :?

EDIT:
- Die router heeft een control panel die op de router staat, onder:192.168.1.1 maar daar geraak ik dus ook niet in :|
- het exacte probleem is dat de router NIKS doet, hij deeld geen IPs uit, reageerd niet, ...

[ Voor 11% gewijzigd door Wouter7 op 28-10-2006 19:20 ]

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Ik vind het erg dat er niemand een antwoord weet, en denkend dat dit een van de fora is met het hoogste niveau

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 17:06

Bergen

Spellingscontroleur

Dus als je binnen 16 uur geen antwoord krijgt "weet niemand het antwoord"? Het is hier sowieso not-done om je draad te kicken binnen 24 uur. Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar probeer je in te houden. ;)

That out of the way, zit er geen dingetje op om hem te resetten naar de fabrieksinstellingen? Hier lees ik meer problemen over de 604T en 624T, ook iets over dat by default de draadloze connectie uitgeschakeld is en dat je beslist via UTP verbinding moet maken. Misschien heb je er wat aan. Raar trouwens dat er op de website van D-Link geen handleiding te vinden is. (Of ben ik scheel?)

[ Voor 5% gewijzigd door Bergen op 29-10-2006 11:08 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-03 14:16

BHQ

Niveau? Da's met elke geregistreerde nieuwe user lager..

Al geprobeerd stekker eruit -> resetknop indrukken -> stekker erin (en knop in blijven drukken, minuutje ofzo) en hopen dat er wat lampjes gaan knipperen? dan via bedraad configgen (desnoods met een vast IP in dezelfde range als de DHCP plat is).

[ Voor 7% gewijzigd door BHQ op 29-10-2006 12:56 ]

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
bij reset in te duwen gebeurd er niets, normaal zouden dan alle lichtjes moeten uitvallen en opnieuw moeten opstarten.

Denk je echt dat ik nog niet geprobeerd heb om de stekker uit te trekken

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
aan al de mensen die al problemen hebben gehad met D-LInk, klopt het dat d-link een nieuw toestel komt leveren als je het meld?

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 10:30
Wouter7 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:04:
aan al de mensen die al problemen hebben gehad met D-LInk, klopt het dat d-link een nieuw toestel komt leveren als je het meld?
denk dat je dat beter aan d-link kan vragen...
lijkt me sterk voor een relatief goedkoop product

gang is alles

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Ik haal deze topic terug uit de doos, het is niet te doen.

Sinds verleden week hebben we opnieuw een nieuwe router, we hebben hem gewoon binnengebracht bij de verkoper en hebben een nieuwe gekregen. (dat is al de 3de in 2 weken).

Nu heb ik niets met port forwarding zitten gebruiken en hebben we alles mooi volgens het boekje geïnstaleerd. In die 2 weken is hij zekers al 10 keer dat de Wlan wijgerdde te werken.

Het laatste geval was een kwartier geleden. Toen vielen een paar apparaten uit zoals het een stroompanne was voor een seconde. Alleen onze draadloze telefoon, de router en de pc vielen uit. Toen de router opnieuw opstarte werkte hij weer behalve de Wlan.

Zou het kunnen zijn dat we met stroom pieken zitten? we zitten namenlijk tegenover een stroomhuisje en we weten dat we zo'n 5 à 10V teveel krijgen.
Of is het gewoon een slecht type(dsl-G624T)?

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Stroompieken kunnen inderdaad wel eens de oorzaak zijn, maar ik dacht dat een adapter dat wel grootendeels opving..

Hierboven is al eens gemeld dat de Wlan standaard uit staat dus wss gaat hij na het uitvallen van de stroom gewoon weer uitstaan - wat dan logisch is? -

Ik heb momenteel ook een gelijkaardig probleem me win 2k3 als ik die bak in het netwerk hang valt ook alles uit, en bij mij zit de fout wel degellijk in m'n server dus gewoon FORMATTEREN :*)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

[b][message=26854
Zou het kunnen zijn dat we met stroom pieken zitten? we zitten namenlijk tegenover een stroomhuisje en we weten dat we zo'n 5 à 10V teveel krijgen.
Bedoel je dat je op het stopcontact 230 volt ipv 220 volt meet? Dat is normaal, volgens mij is dat bij iedereen zo. Waarom weet ik niet.

Er zijn wel van die overspanningsbeveiligers, zo'n dingetje zou je er tussen kunnen zetten.
metallicelmo schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:11:
Dit lijkt me vrij simpel - router kapot -
Maar dit is al de 3e die hij heeft...

[ Voor 30% gewijzigd door Bergen op 15-11-2006 17:12 ]

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Dit lijkt me vrij simpel - router kapot -

• BHQ
  • Laatst online: 28-03 14:16

BHQ

Kleine stroompiekjes moet zo'n ding tegekunnen, je adapter reguleert het en zorgt ervoor dat er alsnog een stabiele stroom in je Dlink komt..

Anyway, het is dus gewoon een brak model, is het überhaupt in je opgekomen om gewoon iets van een ander merk te proberen?

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
ik heb ff zitten meten en wij krijgen nu:

237Volt, niet echt goed dus

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Moah, hangt er ook vanaf met wat voor meter je 't meet. Meet je het met een 5 euro-metertje van de Kijkshop of met een Fluke? (om maar eens wat te noemen)

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
mijn vaders is onderhouds mechanieker en das een van het bedrijf dus ;)

Verwijderd

Ik zou gewoon eens een ander merk router vragen bij de winkel, mischien slechte batch of gewoon een slecht product.

Ik neem aan dat alle apparatuur in jullie huis vroeg zou sterven als die 237v een probleem zou zijn.

Je vertelde tevens dat het probleem zich voordoet na een spcifieke actie (poort forward) het lijkt me ook sterk dat je energie leverancier dit ziet en dan even een piek stuurt.

Ik denk dat je e.e.a. niet door elkaar moet halen en gewoon een ander merk router moet gaan proberen.

Verwijderd

Nieuwe vragfen aan de winkel, en hen er een firmwareupdate op laten zetten. Daarna poortjes forwarden en nog eens proberen. Kan best wel een brakke firmware zijn.

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
jah, zal proberen met en nieuwe firmware. Bedankt voor de hulp.

wel raaar dat er over dat type bijna niets te vinden is, zelfs niet op de dlink site

• EricJH
  • Laatst online: 28-03 18:01
Wouter7 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:16:
ik heb ff zitten meten en wij krijgen nu:

237Volt, niet echt goed dus
Volgens Elektuur bedraagt de netspanning en haar tolerantie: 230 V +6%/-10%. Dus de spanning is niet te hoog.

Spanningspieken kunnen nog steeds een probleem zijn.
Pagina: 1