9700pro, zwart beeld na XP Splash (maar geen crash)

Pagina: 1
Acties:

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 18:25

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Systeem:
ASROCK P4i65G mobo (onboard VGA)
DVD re-Writer
80GB Seagate HD
Radeon 9700Pro 128mb Vidkaart AGP

WinXP NL SP2

Het probleem:
Zolang ik de 9700Pro uit het systeem laat, is er niets aan de hand. Systeem boot gewoon, XP start normaal en het loopt perfect.
Zodra ik de 9700pro echter in het AGP slot duw, post het systeem nog steeds, vervolgens krijg ik het XP splash screen. Echter, in plaats van het bureaublad krijg ik een volledig zwart scherm met alleen een muis cursor in beeld. De muis is te bewegen, het systeem hangt dus niet.
Verder kan ik helemaal niets. Of iig, niets zichtbaars, omdat het beeld zwart is.

Wat heb ik geprobeerd:
- Bios settings nagelopen. AGP als eerste optie ingesteld (dus AGP/PCI ipv PCI/AGP). Veel meer opties mbt AGP heeft het bios niet.
- Opstarten in veilige modus. Zelfde resultaat, beeld is zwart, mousepointer is aanwezeig en beweegbaar, in alle hoeken van het scherm staat "XP veilige modus".
- Opstarten in VGA mode. Zelfde resultaat, compleet zwart beeld.

Verwijder ik de AGP kaart en sluit ik de monitor onboard aan, dan werkt het weer gewoon.
Ik heb zowel op GoT als met google gezocht en vond wel wat dingen met min of meer dezelfde omschrijving, maar nergens een oplossing die op mij van toepassing zou kunnen zijn.

Iemand suggesties?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Nielson
  • Nu online
Wat doet de kaart in een ander systeem, heb je al een nieuwe Windows installatie geprobeerd met de kaart erin, wat voor een veoding heb je ?

• Moooo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-07 23:13
Staat er misschien iets van een extended desktop aan?
Probeer de andere videopoort eens. Dit komt namelijk precies overeen met wat ik krijg als ik een tweede scherm aansluit.

• Whuzz
  • Laatst online: 27-07 18:25

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Nielson schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:00:
Wat doet de kaart in een ander systeem, heb je al een nieuwe Windows installatie geprobeerd met de kaart erin, wat voor een veoding heb je ?
Kaart komt uit een ander systeem (Gigabyte 8IE-XP) en werkte daar vlekkeloos.
Als ik windows probeer te installeren met de kaart er in, dan blijft de boel hangen op het moment dat windows na het kopieëren van de files naar het setup-gedeelte gaat (2e deel van de installatie zogezegt). Daar blijft het hangen op een blank scherm (standaard windows kleur, dat groenige), maar met een beweegbare muispointer. Zelfde idee dus. :(
(installeren zonder kaart gaat dus wel goed)

Voeding is een 300 watt no-name geval. Ik zal kijken of ik ergens iets krachtigers heb liggen.
Maar volgens mij hoort dat geen probleem te zijn, hooguit pas als er zware 3D zooi gedraait wordt, dat de boel dan instabiel wordt?

Update: Getest met 400 watt voeding, geen verschil :(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!