Toon posts:

Diskette per ongeluk gewist; help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een meid bij mij in de klas heeft perongeluk d'r a schijfje gewist met een werkstuk d'r op en ze had er geen kopie van!!

Weet misschien iemand of er nog een mogelijkheid is om de bestand terug te vinden?
op a schijfje staat nix meer

alvast bedankt

Verwijderd

NEE

Verwijderd

Nope, als het schijf je gewist is, is er geen weg terug. Tenzij het bestand in de prullenbak is terecht gekomen. Moet je daar maar even in zoeken.

Suc6

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
KUT VOOR JE!>:)

Verwijderd

volgens mij zijn en programmaatje zoals undelete.exe en unformat.exe...........ik weet het helemaal zeker meer want de dos tijd is toch 8 jaar geleden voor mij!
Probeer het eens! SUCCES

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

tuurlijk wel, probeer eens een oude dos undelete of iets soortgelijks van norton.
Het bestand wordt niet gewist totdat je er iets anders overheen zet. Wel wordt de ruimte van het bestand gemarkeerd als "te gebruiken"

als het echt belangrijk is kun je met powerquest Lost & Found de schijf op bit niveau napluizen..:)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

Ze was zeker blond?

Verwijderd

*D

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Ik heb het zelf in het verleden ook wel eens gehad met floppie's met buff-out's voor de d-net client. Probeer idd gewoon een oudere versie van Northon Utilities oid (bijv. zo'n evaluatie-versie zoals je soms bij PCM of Comp. Tot. meegeleverd kreeg in het verleden te installeren. Zolang je er niets anders overheen zet kan het meestal wel teruggehaald worden !

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

zoek even hier:
http://www.pds.twi.tudelft.nl/~mathijs/ftpsearch.html

en dan op "undelete.exe" er staat een file van 1017.8K misschien is het wat!
Succes.......floppy's blijven hoe dan ook klote dingen!

Verwijderd

Je moet met de oude Norton Utilities voor DOS de floppy bewerken. Zelfs een FORMAT kun je zo ongedaan maken.

Begin gewoon met UNDELETE (UD) of UNFORMAT, die doen vaak al wonderen. Met de UNDELETE van die oude utils kun je een file sector voor sector bij elkaar prutsen. Da's geen does voor plaatjes, maar voor de meeste tekstbestanden kan dat in een uurtje of wat een goed resultaat leveren.

Maak EERST een DISCCOPY van het schijfje, en gebruik die kopie om te voorkomen dat je het origineel verprutst.

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 21:20
Of Powerquest Lost & Found *D *D *D

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 09:50

Tjark

DON'T PANIC

Als je een schijfje gewoon wist wordt er in de FAT de eerste letter van de file gewist en wordt er aangegeven dat die ruimte weer te gebruiken is. Het bestand staat er echter nog wel op, alleen zie je het niet meer omdat de FAT het niet 'list'.

Met wat oudere proggies als PCtools/Norton/etc kun je die files simpel weg terug toveren: je krijgt dan een lijst te zien als:

?erkstuk.doc
?iezeplaatjes.jpg

etc... ;)
Dan voor elke file de eerste letter weer opgeven en je file is terug. _Mits_ je 'm nog niet overschreven had met iets anders :)

*insert signature here

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Op woensdag 31 januari 2001 15:48 schreef TokkeTokke het volgende:
Nope, als het schijf je gewist is, is er geen weg terug. Tenzij het bestand in de prullenbak is terecht gekomen. Moet je daar maar even in zoeken.

Suc6
uhhhh, een prullenbak op je diskje ? dacht het niet....

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

Gebruik gewoon recover4all

Met dit programma kan je je bestanden met gemak terug halen *D

http://www.recover4all.com/r4a.exe

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Al met haar geneukt? :)

tiramisu/desktop recovery suite werkt vast ook wel op diskettes.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op woensdag 31 januari 2001 16:17 schreef Nikel het volgende:

Nog niet |:(

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 10:09

duderuud

Sliden is koel

Wat een opmerking hee, HAHA!

Motor-Forum.nl

Verwijderd

1 tip: Als jij/zij zo'n recover-util download, sla het dan niet op dat bewuste schijfje op, hè!? ;)

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
[quote]
Op woensdag 31 januari 2001 16:20 schreef RA89 het volgende:
Op woensdag 31 januari 2001 16:17 schreef Nikel het volgende:

Nog niet |:(
Volgens mij is er helemaal geen klasgenote, maar ben je gewoon zelf zo stom geweest ;)

Geen beurs, geen tempo

Verwijderd

Topicstarter
jaja ik denk niet dat ik het zelf heb gedaan want ik gebruik nl. geen schijfjes meer. Ik heb internet en gebruik dus e-mail :p

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou jullie nog ff bedanken want het is gelukt hoor om het schijfje te recoveren!!!
*D

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 11:31
Op donderdag 01 februari 2001 20:04 schreef RA89 het volgende:
Ik wou jullie nog ff bedanken want het is gelukt hoor om het schijfje te recoveren!!!
*D
ROFL! :D
Op donderdag 01 februari 2001 09:40 schreef DennisBoom het volgende:

[..]

Volgens mij is er helemaal geen klasgenote, maar ben je gewoon zelf zo stom geweest ;)
Ik denk et ook.. :D

Verwijderd

En wat krijg je ervoor >:) ?? B-) *D

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 18:54
Op donderdag 01 februari 2001 20:09 schreef Traveler het volgende:
En wat krijg je ervoor >:) ?? B-) *D
-5 overbodig 8-)
Pagina: 1