verpakking moederbord P5W DH Deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• base25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10-2022
Na een lange levertijd, heb ik het asus moederbord P5W DH Deluxe ontvangen. Om de doos zat geen folie of verzegeling, het moederbord zit in een open esd-zak en op de bios chip is met een merkstift de letter D gezet. De andere onderdelen zitten wel in een gesloten verpakking.

Hoort dit moederbord niet verzegeld verpakt te zijn?
Als de verpakking verzegeld moet zijn, hoe is dat dan gedaan? :?

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:53
als erop getekent is met een stift. ik zal toch even contact opnemen met de zaak waar je het mobo hebt gehaald.

Verwijderd

Ik hoop niet dat het de "D" van Defect is.... :X

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:20
Waarom zouden ze een defect mainboard naar je opsturen? :?

BTW, asus mainboard dozen zijn nooit gesealed. Mainboards zelf zitten idd in een ESD zak in de doos, heb er nooit op gelet of dat er wat op de bios chip gekalkt staat maar het zou wellicht een bepaalde batch geflashte biossen kunnen zijn.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Of D van dood :X Hoop het niet voor je.
Maar je bent vast niet de 1e eigenaar. Heb daar zelf altijd gruwelijk de pest aan als ik iets nieuws koop en het blijkt een teruggebracht iets te zijn...
Probeer ns op krasjes te letten bij de schroefgaatjes...

[ Voor 12% gewijzigd door JJ Le Funk op 28-10-2006 17:30 ]

d:)b :henk d:)b

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

De PC zaak waar ik gewerkt heb, opende de dozen altijd om een garantie sticker op het board te plakken. Dat kan een reden zijn waarom de doos niet verzegeld is. Ook heb ik wel eens en bord + mem gekocht bij een webshop waarbij het geheugen in de doos was gedaan.

Teksten (of liever tekens) op een bios chip heb ik ook wel eens gezien bij borden af-fabriek, lijkt me in eerste instantie geen reden om je zorgen te maken.

Met dit soort dingen hangt veel af van de service en garantie van de verkoper. Ik zou het board testen en kijken of alles werkt.

Powered By C8H10N4O2

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:53
die zakjes waar het mobo inzit zijn trouwens nooit gesealed volgens mij en de doze ook niet , maar ik dacht der is met een stift op gekalkd :P

Verwijderd

En als je aan het mobo ruikt, ruikt deze dan nog naar de nieuwigheid? Gebruikte borden ruiken niet meer zo naar nieuw plastic.

nee, ik heb geen mobo fetish ;)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 14:31

Jimbolino

troep.com

waarschijnlijk heeft de computerwinkel je mobo alvast van een biosupdate voorzien, dit moet namelijk bij dit board om hem c2d ready te maken...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• base25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10-2022
Bedankt voor de snelle reacties. _/-\o_

Het bord is c2d geschikt.Ik ga er dan maar vanuit dat de bios gewoon geflasht is.
Zal het ook maar even navragen bij de winkel.
Het bord ga ik maar gewoon proberen.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

whiplash1990 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:34:
die zakjes waar het mobo inzit zijn trouwens nooit gesealed volgens mij en de doze ook niet , maar ik dacht der is met een stift op gekalkd :P
Off-topic:
Meestal komen moederborden in een ESD zak, dichtgemaakt met een ESD sticker, welke niet zonder scheuren te verwijderen is. Het feit dat het bord in een zak kwam die (misschien) open is geweest, wil niet zeggen dat je een slecht en/of gebruikt bord hebt gekocht!
Voor de dozen geldt in 99 van de 100 gevallen hetzelfde, ze zijn dichtgemaakt met een sticker die niet zonder scheuren te verwijderen is.

[ Voor 11% gewijzigd door Kluk-Kluk op 28-10-2006 18:21 ]