Toon posts:

HTTP ontzettend traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met verbinden via http met mijn server: het duurt vaak ontzettend lang en ik snap niet waarom. Als ik de browser start en naar mijn server ga, zie je onderin de statusbalk iets van "Connecting", dat is vrijwel direct weer weg, vervolgens "Waiting for server...". Dat duurt heel vaak (niet altijd) ontzettend lang, tot een minuut ofzo. De voortgangsbalk van de browser doet dan ook helemaal niets. En dan ineens schiet die voortgangsbalk vrijwel direct naar 100% en staat de pagina vrijwel direct op het scherm. Dit is dus niet altijd, soms gaat het gewoon snel, maar meestal duurt het wel zo lang.

Ik draai Apache 2.2.3 maar ik denk niet dat daar het probleem zit. Ik draai ook Slimserver, streaming audio, en die heeft een frontend die ook via http te benaderen is (zonder apache) en die vertoont precies hetzelfde gedrag.

Misschien is het een routeringsprobleem? Er zijn twee netwerkkaarten die beide met een eigen netwerk verbonden zijn, en een pppoe-verbinding voor internet.

In de logs is in ieder geval geen foutmelding te vinden. Dezelfde server heeft met Slackware altijd goede performance gehad. Na een installatie met ArchLinux zijn de problemen begonnen. Dus het moet goed kunnen werken ... Iemand een idee?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:10
Klinkt als reverse DNS lookups voor je interne netwerk, dat kan soms idd even duren als er steeds opnieuw geprobeerd wordt de DNS naam te resolven.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

ofwel; gooi de hostname en het ipadres even in /etc/hosts en kijk even of het dan beter gaat...

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Ik heb 't geprobeerd maar dat maakt geen verschil. Ik heb dnsmasq geinstalleerd om dns requests te kunnen loggen en het blijkt dat er geen dns requests gedaan worden op momenten dat de boel zo traag is.

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

Als je het IP rechtsreeks intypt, is ie dan ook zo traag?

Anders; wat krijg je als ping tijden?

Wat is de CPU load van de server?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, als ik het ip-adres intype is hij net zo traag.

Ping-tijden zijn snel. Ik zit nu thuis en de betreffende server is mijn nat-computer dus of het veel zegt weet ik niet, pingtijd is tussen 0.15 en 0.20 ms. Vanaf mijn werk kan ik niet pingen, dus geen idee. De browser vindt de server vrijwel direct, ook vanaf mn werk. Maar daarna staat hij vaak dus een hele tijd te wachten voor er daadwerkelijk data verzonden wordt.

CPU load is niet bijzonder hoog. De load schommelt zo rond de 1.0 als hij iets te doen heeft, met af en toe uitschieters naar 2.0. CPU gebruik zelf komt zelden boven de 30% uit.

Het is een oude P3 met 128 MB geheugen. Het geheugen zit niet helemaal vol (meestal rond de 100 MB used), maar er wordt wel redelijk wat geswapt (100 tot 150 MB). Swap is 256 MB.

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

en als je tegelijkertijd top openzet en dan met de browser naar de pagina gaat?

Is er 1 proces wat in 1 keer heel veel geheugen / CPU inneemt?
Gaat er direct een apache worker-thread lopen als je in de browser op enter drukt?

Kun je misschien lokaal (met lynx o.i.d.) naar die pagina gaan, gaat dit net zo traag? Evt met 127.0.0.1?

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Hoe staat HostnameLookups in je Apache-configfile?

Als het er niet instaat, kun je dan HostnameLookups Off toevoegen om te kijken of dit invloed heeft?

Verwijderd

Heb je IPV6 wel eens uitgeschakeld?
Pagina: 1