Toon posts:

Overclocken zonder voltmod welk mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik ben van plan een E6600 te kopen

maar nu heb ik dus deze topic een beetje doorgelezen en gezien dat sommigen een voltmod nodig hadden

en dat het mobo de bepalende overclock factor was

maar wie nou wat mobo had kwam ik ook niet uit

aangezien ik niet veel van voltmodden afweet en toch graag wil overclocken naar ongeveer 4 Ghz

wil ik graag weten met welk mobo ik de 4 Ghz kan halen zonder voltmod

ik zat te denken aan de Asus P5B Deluxe

alleen ik weet niet of die een fsb van minimaal 445 aankan zodat ik de 4 Ghz kan halen

misschien iemand die hier ervaring mee heeft of een goeie oplossing weet

Verwijderd

ik kan alleen maar vragen ,......welke videokaart heb je( of ben je van plan te kopen)...

beetje onzinnige vraag zo,....

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Thierryb, heb je er uberhaupt wel bij stil gestaan dat je misschien niet eens de 4GHz haalt met je E6600? Het is echt niet zo dat je zomaar even 4 GHz scoort als je maar een willekeurige E6600 koopt. Heb de overclock topics niet echt bijgehouden de laatste tijd, maar volgens mij was de 4GHz niet zo maar te halen.

Heb het topic nog even doorgelezen, de eerste tests daar (die van rond juli 2006) waren gedaan met Engineering Samples. Daarnaast zijn de heren die daar aan het strijden waren nou niet de minste op het gebied van overclocking...

[ Voor 26% gewijzigd door Brede P op 29-10-2006 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
o ik zie anders mensen met 4.4 en 4.23

Verwijderd

die draaien dat echt niet 24/7, veelste onstabiel

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:13:
o ik zie anders mensen met 4.4 en 4.23
Dat betekent nog niet dat jij dat met jouw processor ook zal halen. Er zijn ook genoeg mensen die maar tot de 3,5GHz of lager komen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Het is echt niet alleen afhankelijk van het mobo. De processor maakt wel degelijk veel verschil. Sterker nog: Vaak is dat voltmodden om de processor wat meer spanning te geven zodat het ding net iets sneller kan.
Verder is de uitspraak 'en toch graag wil overclocken naar ongeveer 4 Ghz' redelijk onzinnig. Overclocken is een kwestie van proberen en kijken hoever je komt. Vooraf kun je zoiets moeilijk bepalen. En zelfs met de goede hardware is het ook nog een kwestie van kennis hebben van zaken om hoog genoeg te komen.

Ik zou dus eerst wat meer rondkijken. Er zijn genoeg overclock-resultaten te vinden, ook met specifieke bordjes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.