[PHP/SQL] Waarden uit een tabel zoeken

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een eenvoudige manier om te weten te komen of een bepaalde rij van een tabel een bepaalde waarde bevat.

Bv:
Tabel: Medewerkers

Nu wil ik weten of een bepaalde naam voorkomt in de tabel bv "Peter" zonder te moeten aangeven dat ik zoek in een bepaalde rij / kolom van de tabel. Het enige dat ik aangeef is de het woord "peter".

Kan er iemand hierbij helpen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En in welke programmeertaal moet dit gebeuren? Dan wil de code nog wel eens anders zijn ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
dit lijkt me een totaal verkeerde manier van programeren. Specifier gewoon de juiste kolommen en zet ze naast elkaar met "OR".

Wat meer info zou ook handig zijn :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik ben op zich een echte leek in dit vak
het is in PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Beste Zeedax2 (wat een namen ooit zeg :P ),

Hier in PRG zien we altijd graag wat je zelf al hebt geprobeerd om zo te voorkomen dat we dingen roepen die je allang geprobeerd hebt. Los daarvan noem je geen programmeertaal (of wil je het gewoon in SQL oplossen? Ik neem trouwens aan dat het over SQL gaat? Want ook dat blijkt niet uit je topicstart...). Hoe dan ook verwachten we een beetje eigen initiatief in een topic en dat ontbreekt nu nogal. Lees daarom de Programming Beleid Quickstart nog eens even na voordat je een topic opent hier.

Om je toch een eind in de richting te helpen: Je kunt natuurlijk in <insert-programmeertaal> de kolomnamen bepalen en aan de hand daarvan een dynamisch gegenereerde SQL statement maken en die loslaten op je DB.
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 16:58:
Sorry ik ben op zich een echte leek in dit vak
het is in PHP
Geen probleem, we zijn allemaal als leek begonnen; maar wellicht is het dan verstandig nog even wat tutorials door te nemen want hier in PRG verwachten we toch wel een minimale kennis van waar je mee bezig bent ;) Dit is relatief basic stuff en niet echt geschikt voor PRG.

[ Voor 29% gewijzigd door RobIII op 28-10-2006 17:02 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik niet de moeite heb genomen om eerst de regels van dit forum te lezen. Maar aangezien ik soms te snel wil werken sla ik zulke dingen over.

Ik aprecieer je aanpak om me dit duidelijk te maken, ik heb andere forums gekend. Soit ik zal het eerst eens proberen en kom dan wel terug met een eerste aanzet.

Toch alvast bedankt
Pagina: 1