Ip-adres -> Naam

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Topicstarter
Ik heb hier een netwerk met een paar honderd computers. Nu wil ik een lijstje maken met welke computer welk ip-adres heeft, maar ik heb geen zin om elke computer apart langs te gaan. Bestaat er een programmatje dat elk ip-adres langsgaat, kijkt of er iemand bij hoort, en dan ook nog even zijn naam vraagt?

Of zou ik echt elke pc langs moeten

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 11:45
welk os op server ? En DHCP ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• PTR
  • Niet online

PTR

kijk es onder de 'ping' opties...bv bij windows 'ping -a ip-addr' doet een reverse lookup

edit:

maar als je een netwerk met een paar 100 werkstationnetjes hebt, is er toch ook wel geld voor een netmon proggie :?
& een DHCP server is ook wel makkelijk...

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 22:11

Jaymz

Keep on moving !

Op woensdag 31 januari 2001 15:44 schreef asusk7m550 het volgende:
Ik heb hier een netwerk met een paar honderd computers. Nu wil ik een lijstje maken met welke computer welk ip-adres heeft, maar ik heb geen zin om elke computer apart langs te gaan. Bestaat er een programmatje dat elk ip-adres langsgaat, kijkt of er iemand bij hoort, en dan ook nog even zijn naam vraagt?

Of zou ik echt elke pc langs moeten
Welk nut moet dat dienen ??

Trouwens als je DHCP gebruikt heb je er weinig aan (tenminste als de boel dynamisch is ingesteld)

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Whats-up (Gold) kan dit ook doen, je moet wel ff in de settings kijken, maar dan maakt ie een mooi netwerk-tekeningetje met ip-adres en naam. Misschien een beetje een overkill. Als je DHCP gebruikt kun je ook gewoon in de DHCP-manager kijken.

Lijkt me trouwens niet nuttig om met DHCP ip-adressen en pc-namen te weten:?:? Verandert toch weer....

• asusk7m550
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Topicstarter
Ik werk op een school. En we hebben twee segmenten, 1 voor de cursisten en 1 voor de docenten en medewerkers. De cursisten gebruiken al DHCP. Maar nu wil ik alles goed in beeld brengen, en 1 keertje alles zien is goed genoeg, dan kan ik het in een tabbelletje zetten, en ben ik weer klaar.
Maar wat nm het probleem is, de systeembeheerder weet waarschijnlijk wel wie waarop zit. Maar die is niet vaak op school. Hij heeft nm verschillende locaties.
En nu hebben we ADSL. En moet de router een ip-nummer hebben. En nu blijkt dat dat ip-adres al ingebruik is.
Dus wil ik even weten wat er nou aan het netwerk hangt. Ik moet toch ook iets doen. ;)

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 11:58

Whizzer

Flappie!

Of je geeft de router een ip-nummer die niet in de scope zit...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Pagina: 1